تاریخ انتشار: جمعه, 12 آذر 1400 ساعت 11:03

طبقه متوسط آلمان در حال فروپاشی است

بر اساس نتایج یک تحقیق مشترک توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا و بنیاد برتلزمن در آلمان، ۷۰ درصد از جمعیت کشور آلمان در سال ۱۹۹۵ به طبقه متوسط درآمدی تعلق داشتند اما این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۶۴ درصد کاهش یافته است.  

به گزارش آخرین نیوز به نقل از دویچه وله، در این بین، بخش‌های پایین‌تر در طبقه متوسط که درآمد کمتری داشتند، آسیب بیشتری دیده‌اند؛ از جمله آنها می‌توان به افراد مجرد با درآمد خالص ماهانه ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ یورو و همچنین خانواده‌های شامل دو فرد بزرگسال و دو کودک با درآمد ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در ماه اشاره کرد.

این تحقیق نشان می‌دهد که تنها بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ حدود ۲۲ درصد از افراد در سن کاری ۱۸ تا ۶۴ ساله، جزو افراد با درآمد پایین و فقیر بودند و یا در معرض خطر فقر قرار داشتند. نشانه‌هایی وجود دارد که این شرایط با آغاز شرایط پاندمی، بدتر شده است چرا که بسیاری از افراد با درآمد متوسط، شغل خود را از دست دادند. طبق یافته‌های این تحقیق، ۸ درصد از افرادی که پیش از وضعیت پاندمی، شاغل بودند در ژانویه سال ۲۰۲۱ درآمدی نداشتند.

در مقایسه با ۲۵ کشور دیگر عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، طبقه متوسط تنها در سه کشور سوئد، فنلاند و لوکزامبورگ با شدت بیشتری نسبت به آلمان سقوط کرده است. به‌ویژه جوانان آسیب بیشتری دیده‌اند به طوری که سهم جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله‌ای که پیشتر به طبقه متوسط تعلق داشتند، به طور متوسط بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

378 نمایش

نظر دادن