تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 مهر 1400 ساعت 12:01

راز شکاف یک سنگ مرموز در صحرای عربستان!

شکاف دقیق یک سنگ بزرگ در صحرای عربستان با نظریه پردازی های عجیب همراه بوده است.

یک سنگ بزرگ در صحرای عربستان که به شکلی دقیق بریده شده، توجه نظریه پردازان توطئه را به خود جلب کرده است. این سنگ بزرگ که نامش النسلا اعلام شده از جنس ماسه سنگ و در آبادی تیما در شمال غربی عربستان واقع شده است.

ارتفاع این سنگ ۳۰ فوت و عرض آن نیز ۲۵ فوت است که دارای حکاکی یک مرد با اسب است. با این حال این حکاکی روی سنگ نیست که مورد توجه نظریه پردازان توطئه قرار گرفته بلکه شکاف دقیقی است که در وسط سنگ ایجاد شده است.

 

این سنگ واکنش کاربران یکی از شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد. گروهی بر این عقیده هستند که این شکاف دقیق توسط فرازمینی‌ها انجام شده است. این گروه بر این باورند که این سنگ با لیزر و توسط فرازمینی‌ها نصف شده است. یک کاربر ردیت در این باره نوشت: "من نمی‌گویم این کار بیگانگان بوده است، اما بیگانگان  هم در آن دخیل بوده اند." کاربر دیگر در پاسخ به این کامنت نوشت: "قطعا فرازمینی‌ها این کار را کردند."

راز شکاف سنگ مرموز

استدلال این گروه این بود که این شکاف آنقدر دقیق انجام شده که هیچ کسی جز فرازمینی‌ها در هزاران سال پیش قادر به انجام چنین کار نبوده است. اما در این بین زمین شناسی با نام «چری لوئیس» نظر دیگری دارد. او این شکاف را در واقع یک پدیده طبیعی می‌داند و می‌گوید که به احتمال زیاد بر اثر سردی هوا ایجاد شده است.

چری به دیلی میل گفت: "این (شکاف) به علت فرایندی که "انجماد و  ذوب " نامیده می‌شود ایجاد شده که طی آن قطرات آب وارد یک حفره کوچک سنگ شده است. وقتی دما پایین می‌آید این قطرات آب میان سنگ یخ زده و منبسط شده و در نتیجه ترک بزرگتر و طولانی‌تر می‌شود."

822 نمایش

نظر دادن