تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 آذر 1400 ساعت 11:33

فرامرز صدیقی: تمایلی به حرف زدن ندارم

پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود تصویری از فرامرز صدیقی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون منتشر کرد که برای بیشتر مردم ناآشنا بود. صدیقی در رابطه با اوضاع این روزهای خود گفت: من میلی به صحبت ندارم و نمی‌خواهم درباره هیچ موضوعی صحبت کنم.  

به گزارش برنا، در تاریخ سینمای ایران بازیگران بسیاری را می‌توان نام برد که پس از دورانی درخشان و شکوفایی در نقش‌های مختلف با آثار موفق، یکباره به فراموشی سپرده شده‌اند و تنها هر از گاهی نقش‌هایی که در گذشته ایفا کرده‌اند عاملی برای یاد کردن دوباره از آن‌ها و خاطراتی که آفریده‌اند شده است، اما در سینمای ما کم‌تر پیش آمده که این بازیگران پس از گذران دوران موفقیتشان دوباره مورد بتوانند موفقیت گذشته را تکرار کنند.

روز دوشنبه هشتم آذر ماه پرویز پرستویی پستی درباره یکی از بازیگران پیشکسوت سینما منتشر کرد که برای همه ظاهر فربینده عالم سینما، بازیگری و شهرت را کنار می‌زد و باطن بی‌رحم آن را عیان می‌کرد. پرویز پرستویی با انتشار عکسی جدید از بازیگری که سال‌ها از آخرین تصاویر دیده شده از او می‌گذشت به جامعه سینمایی، سینمادوستان و حتی مردمی که چند سال پیش مخاطب سریال‌هایی، چون «گلریزان»، «دایره تردید»، «مردان کوچک»، «کلانتر» و «داستان یک شهر» تلنگر زد.

پرویز پرستویی با انتشار عکسی جدید از فرامرز صدیقی بازیگر و کارگردان قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون در بخشی از یادداشتش درباره این هنرمند نوشت: حالا خوب او را تماشا کنید، خوب خوب خوب! اینه سینمای ما، تا هستی، هستی، وقتی نیستی، انگار اصلاً وجود نداشتی!

از آخرین باری که فرامرز صدیقی جلوی دوربین رفته شاید بیشتر از یک دهه گذشته باشد، او در سریال‌های پرمخاطب و موفقی، چون «داستان یک شهر»، «کلانتر»، «فریاد بی صدا» و «گمگشته» ایفای نقش کرده است، اما امروز همسایه‌ها و برخی اهالی محله‌ای که صدیقی در آن زندگی می‌کند، به جای نقش‌های این بازیگر در فیلم‌هایی، چون «تیغ و ابریشم»، «دندان مار»، «دلشدگان»، «اسکادران عشق» یا «قدمگاه» او را در قامت مردی تنها در حالیکه همیشه تکیه بر عصای خود دارد بشناسند و حتماً حتی افراد بسیاری که هر روز او را در حالیکه مقابل خانه‌اش غرق در تنهایی دیده‌اند، پس از پست اینستاگرامی پرویز پرستویی فهمیده باشند که او چه کسی است.

پس از اطلاع‌رسانی پرویز پرستویی درباره این روز‌های فرامرز صدیقی به سراغ او رفتیم تا از زبان خودش بشنویم که این روز‌ها را چگونه می‌گذراند. روز سه‌شنبه نهم آذر ماه به خیابان محل زندگی این بازیگر پیشکسوت رفتیم و بر خلاف همیشه خبری آن مرد تنهای عصا به دست در مقابل خانه‌اش نبود. به همین دلیل در گفت‌وگو با چند تن از همسایه‌ها جویای حال او شدیم و اکثراً در حالیکه این بازیگر قدیمی را "آقا فرامرز" صدا می‌زدند تأکید داشتند که او هر روز تنها بدون اینکه تمایل به ارتباط برقرار کردن با کسی داشته باشد، مقابل خانه‌اش ساعاتی را می‌گذراند، با این تفاسیر عجیب بود که در این روز خبری از فرامرز صدیقی نبود و ما که به خیال حضور او خود را آماده گفتگو کرده بودیم چاره‌ای جز انصراف از این تصمیم نداشتیم، اما پس از چند دقیقه شرایط برای گفتگو مهیا شد و فرامرز صدیقیان درخواست ما برای گفت‌وگو را در چند جمله کوتاه پاسخ داد که خود گویای گلایه‌های بسیاری بود.

فرامرز صدیقیان درباره دلایل دوری او از سینما و تلویزیون گفت: من میلی به صحبت ندارم و نمی‌خواهم درباره هیچ موضوعی صحبت کنم. ما در کشورمان بیش از ۳ میلیون بازیگر داریم که من فکر می‌کنم صحبت کردن با آن‌ها برای رسانه‌ها بهتر باشد، به شما پیشنهاد می‌دهم به سراغ همان بازیگر‌ها بروید.

669 نمایش

نظر دادن