AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 23 مرداد 1400 ساعت 10:35

رفتارهای دوگانه سلبریتی‌نماها کی تمام می‌شود؟

این روزها وارد فضای مجازی که میشوی، بیشتر از هرچیز دیگری اعتراض چهره‌ها و سلبریتی‌ها به شرایط کرونایی به چشم می‌خورد، اما خود این طیف تا چه میزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؟  

خبرگزاری فارس: دیگر عادت کرده ایم که چهره های معروف سینما و تلویزیون و یا شاخ های فضای مجازی هرجایی باشند! درباره هرچیزی به صورت تخصصی نظر بدهند و یا درباره هر رویدادی اظهار نظر کنند.

این روزها و با اوج گرفتن سویه دلتای بیماری کرونا که روزانه بیش از 500 تن از عزیزانمان را به کام مرگ می کشاند، این بار دوباره، سلبریتی نماها وارد میدان شده اند و سوار بر امواج فیک نیوزها تلاش می کنند از قافله عقب نمانند و هرکدام به شیوه خاص خود مطالبی را عنوان می کند که مشخص نیست تبعات آن برعهده کیست؟

به عنوان مثال هر روز شاهد گردهمایی جمعی از فعالان مجازی در حالی هستیم که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی گرد هم آمده اند و برای دنبال کنندگان خود فخر فروشی می کنند. یا هنرپیشه هایی که مدام در حال انتشار تصاویر خود در مجامع عمومی هستند و مدام تاکید می کنند که تنها برای یک لحظه و گرفتن عکس ماسک های خودمان را برداشته ایم!

یا پیج های فروش محصولات مختلف را که ببینید، این چهره ها به عنوان تبلیغات به آن محل رفته اند و مشغول دید و بازدید هستند آن هم بدون ماسک! یا همین چند روز پیش حدود 30 تن از بازیگران دور هم جمع شدند تا مسابقه گلف برگزار کنند. درحالی که مشخص نیست برگزاری این مسابقه در این اوضاع وخیم کرونا چه ضرورتی داشته است؟

این هنرپیشه ها و چهره های مطرح مجازی زندگی خود را بدون هیچ پروتکلی ادامه می دهند و در دورهمی های خود سخت مشغول دید و بازدید هستند اما در صفحات شخصی خود که می رسند شروع به آه و ناله و فغان از شرایط موجود کرونا در کشور می کنند و هر روز انگشت اتهام خود را سمت یکی از مسئولان می گیرند. آن هم بدون داشتن تخصص، سواد و آگاهی. در بسیاری موارد به راحتی یک مطلب دروغ را با آب و تاب بسیار نشر می دهند و تلاش می کنند از غافله روشنفکرنمایی عقب نمانند. برخی هم برای تامین واکسن به سمت کسانی دراز کرده اند که با تحریم های حتی پیش از وقوع کرونا هم در خون هم وطنانمان شریک بودند.

در همین رابطه سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون گفت: در فیلم ایران برگر ساخته مسعود جعفری جوزانی، صحنه ای وجود دارد که پس از اختلاف در نتایج انتخابات شوراها در یک روستا، به سراغ مسن ترین پیر آن روستا رفته تا با وی صلاح و مشورت کنند. آن پیر را که حتی نمی تواند حرکت بکند، بر روی یک صندلی به بیرون از خانه اش می آورند تا به مشورت اهالی پاسخ گوید. او در مقابل سوال آنها درباره اداره روستا می گوید که مملکت شاه دارد و شما چه کاره اید، خودش می داند چه کند و چگونه اداره کند.اما وقتی سران آن روستا می گویند شاه خیلی وقت است که رفته، آن پیر با تعجب آمیخته به خوشحالی می گوید: عجب، بالاخره این مصدق کار خودش را کرد!

وی ادامه داد: حکایت همین شبه سلبریتی های خودمان است که توهم سلبریتی بودن برداشته اند اما انگار از زمین و زمان عقب هستند و به قول معروف تاخیر فاز دارند یا به اعشار می روند ولی می خواهند به هر شکل و شمایلی خودی نشان بدهند ولو به سخیف ترین و عقب افتاده ترین صورت.

وی تاکید کرد: شگفتا در این اوضاع وخیم کرونایی که متاسفانه هر روز تعداد زیادی از هموطنان نازنین خود را از دست می دهیم، به جای توصیه به رعایت موارد بهداشتی و شیوه نامه های استاندارد جهانی، تازه به یاد واردات واکسن افتاده اند، آن هم در ایامی که به طور متوسط روزانه حداقل 1 تا 1/5 میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود و کارخانه های داخلی نیز روی غلتک افتاده و مشغول تولید #واکسن هستند. ایامی که روزانه بیش از 600 هزار دوز واکسن تزریق می شود و با به میدان آمدن همه نیروهای نظامی و بسیجی و جهادی و ... این رقم می رود که در روزهای آینده از یک میلیون دوز در روز پیشی بگیرد.

وی اظهارداشت: در چنین روزهایی توصیه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند فرصتی برای کادر درمان و بهداشت حاصل کند تا ضمن بازیابی خود، فضایی هم برای تاثیر بیشتر واکسیناسیون بوجود بیاورند. توصیه و عمل به رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه های بهداشتی، طبعا در روزهای آتی تعداد مبتلایان و بالتبع فوتی ها را کاهش داده و فشار را از روی بیمارستان ها و سیستم درمانی کم می کند تا حتی کمتر شاهد صف های طاقت فرسای دارو و سرم و ... در داروخانه ها باشیم. اما متاسفانه این شبه سلبریتی ها همچنان دیر متوجه اوضاع می شوند (شاید هم به دلیل اینکه گوششان به بلندگوهای آن طرف آب است!)

وی ادامه داد: یکی شان از "جو بایدن" می خواهد که به ایران واکسن هدیه بدهد و دیگری عاجزانه درخواست می کند که واردات واکسن انجام بشود و یکی دیگر هم توی سرش می زند که چرا واکسن وارد نمی شود! کسی نیست به این بنده های خدا بگوید، حضرات محترم! در حال حاضر برای واردات واکسن مشکل عمده ای وجود ندارد و تقریبا حدود دو ماه است به دلیل برداشته شدن تحریم های آمریکا از واردات واکسن (بنا به اعتراف خودشان) کم و بیش و به طور نسبی، واردات واکسن از نقاط مختلف دنیا روند خوبی دارد و تولیدات داخلی نیز به تدریج به میزان مناسبی نزدیک می شود.

وی افزود: یکی نیست از این حضرات خود سلبریتی پندار بپرسد چرا در آن زمانی که تحریم های آمریکا بر واردات واکسن جاری بود و به سختی و با دور زدن تحریم ها و به طور بسیار عجیب و غریب والبته به صورت قطره ای ماهانه فقط در حد 200-300 هزار دز وارد می شد و روند واکسیناسیون هم بسیار کند بود، صدایتان درنیامد؟ طرفه آنکه در آن زمان هم (اوایل اردیبهشت) تلفات به حدود 500 نفر در روز رسید و دریغ که کسی از این افراد، اشک تمساح بریزد و سخن از واردات واکسن و روند واکسیناسیون بنماید!

وی در پایان گفت: به نظرم تعبیر بسیار هوشمندانه و جالبی است که روی کار آمدن دولت جدید (که یک هفته ای از آن می گذرد) علاوه بر مسائل مختلف، یک حسن و خیر ویژه هم داشت که برخی افراد لال را شفا داد، از جمله این شبه سلبریتی ها که زبانشان را باز کرد و آنها به حرف درآورد! سنت حسنه ای در این سرزمین وجود داشته و دارد که می گویند لال از دنیا نروی، صلوات را بلندتر ختم کن.

773 نمایش