تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 مرداد 1400 ساعت 18:16

اشک تمساح سلبریتی‌ها برای کم آبی خوزستان!

سلبریتی‌هایی که چندسالی است به جهت حمایت ازدولت روحانی به محاق رفته و سر در لاک خود فرو کرده بودند حالا کم کم که دولت دوازدهم غزل خداحافظی را می خواند به این فکر می کنند که می توانند دوباره خود را در فضای رسانه ای و مجازی احیا کنند.

جهان نيوز: عملکرد سلبریتی‌ها را می توان به عنوان مصداق واقعی حزب باد و ابن الوقت‌ها شناسایی کرد. این افراد سررشته‌ای از سیاست ندارند اما خود را در مسیر اقدامات پوپولیستی قرار می دهند و تب دیده شدن و در کانون توجه افکارعمومی بودن را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم دیده شدن به معنای اخذ تبلیغات و در پس آن سرازیر شدن پول و ... است. سلبریتی‌های دیگری هم هستند که با استفاده از رانت سیاسی که می گیرند زندگی خود را بیمه می کنند. با رانت سیاسی یک جریان خاص در سینما بیشتر به آنها کار داده می شود و از همین لحاظ نان قرض دادن های سیاست و هنر به هم شروع می شود.

جالب است که دربزنگاه های سیاسی سلبریتی ها همواره طرف دشمن می ایستند و خوراک خبری آنان را تهیه می کنند. در ماجرای کم آبی استان خوزستان همین اتفاق دوباره رخ داد. سلبریتی‌هایی که چندسالی است به جهت حمایت ازدولت روحانی به محاق رفته و سر در لاک خود فرو کرده بودند حالا کم کم که دولت دوازدهم غزل خداحافظی را می خواند به این فکر می کنند که می توانند دوباره خود را در فضای رسانه ای و مجازی احیا کنند. از این روست که با دلسوزی‌های کاذب سعی می کنند که خود را طرفدار مردم نشان دهند. این درحالی است که همین افراد با حمایت ازدولت روحانی مسبب وضعیت موجود هستند و اگر دلسوزی کارگشایی در این حوزه صورت میگرفت دیگر مردم خوزستان مشکلات آبی نداشتند که حالا سلبریتی‌ها برای آن آه و ناله سر دهند.

این افراد از پشت خانه های لوکس و ماشین های میلیاردی برای کسانی دلسوزی می کنند و در شبکه های اجتماعی پست می گذارند که مشکلات اولیه آنان حل نشده است. یک تناقض و طنز تلخ در رفتار این سلبریتی ها موجود است. اما سلبریتی ها از همین درد و رنج های مردم برای خود پل می سازند و حتی حاضر نیستند در این شرایط گامی جلو بگذارند و همین موضوع سبب می شود که برای مشکل ریشه ای و زیرساختی خوزستان بطری آب برای آنها بفرستند. برخی از این افراد از کشورهای خارجی درست با هدایت سرویس های امنیتی بیگانه درحال نقش آفرینی هستند.
یکی از کاربران فضای مجازی درباره درد بی دردی سلبریتی‌ها و دلسوزی‌های کاذبشان می نویسد: «کاش سلبریتی های عزیز، به احترام مردم #خوزستان امسال از آبگیری استخرهای خانگی خودداری میکردند. چون در استخر لم دادن و برای مردم معترض اشک ریختن و به پاچه نظام گیر دادن، فقط نشانگر این ریاکاری است که هدف جذب مشتری بیشتر برای خود است نه برای نگرانی از وضعیت روستاهای خوزستان.»

نکته جالب توجه در مواضع سلبریتی ها که هدف و نیت آنها را به شدت زیر سئوال می برد این است که آنها به جای اقدامات ایجابی با بی عملی تمام با اظهارات سلبی نفرت پراکنی و چند دستگی را در کشور گسترش می دهند. این درحالی است که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا سلبریتی ها به جای اظهار نظرهای ضدونقیض اقدامات ایجابی انجام می دهند و اگر فردی از آنها عمل ناشایستی علیه وحدت و انسجام ملی انجام دهد بدون در نظر گرفتن جایگاه و میزان شهرتش محاکمه و مجازات می شود. سلبریتی های ایرانی اما با نفرت پراکنی و نشان دادن آدرس های غلط به جامعه هنرنمایی می کنند و به قول معروف بیرون گود نشسته و می گویند لنگش کن! این درحالی است که باید پاسخگوی مردم باشند چون در تبلیغات ریاست جمهوری سال 96 و پیش از آن مردم را دعوت به رای دادن به دولتی کردند که امروز کاری برای خوزستان انجام نداده و معاون اول آن در انتها می گوید که مردم این استان باید منتظر دولت آینده باشند.

راه اندازی کمپین‌هایی همچون کمپین بطری آب معدنی توسط سلبریتی ها در خصوص مسئله خوزستان به خوبی نشان داد این افراد نه تنها دیدگاه و درکی از مشکلات مردم ندارد بلکه به جهت خودنمایی دست به هر کاری می زنند. این افراد که بی سوادی خود را در همه عرصه ها نشان دادند یک موضوع را به خوبی یاد گرفته اند و با آن الگو در هر شرایطی سعی دارند عمل کنند که آن هم نفرت پراکنی است که به همنوایی با ضدانقلاب و بیگانگان ختم می شود. در ماجرای زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب عملکرد آنان را در جمع آوری کمک های مردمی به خوبی مشاهده کردیم. سلبریتی ها یا مشکلات اولیه مردم را نادیده گرفته و برای آنان کتابخانه در میان خرابه ها و ویرانه های زلزله درست می کردند یا پول های کمک های مردمی را بی ضابطه در حساب های خود باقی می گذاشتند.

به هر جهت آبروی چندانی برای این جماعت باقی نمانده اما آنها سعی دارند در بزنگاه های مشکلات مردم با گرفتن ژست مردمداری و دلسوزی برای میهن، خود را دوباره احیا کنند اما آنچه خود واقعی این افراد را به نمایش گذاشته است زمانی است که افکارعمومی را دعوت به رای دادن به یکی از نامزدها کردند و درمشکلات مردم را تنها گذاشته و به تفریحات خود مشغول شدند. حالا هم کاسبی شان را با مشکلات مردم رونق می بخشند و با روی کار آمدن دولت جدید ژست منتقد به خود می گیرند.

922 نمایش

نظر دادن