تاریخ انتشار: شنبه, 19 تیر 1400 ساعت 09:35

پشت پرده گرای سانسور و توقیف سلبریتی‌ها درباره سریال‌های شبکه نمایش خانگی

انتشار سکانس‌های سانسور شده سریال‌های نمایش خانگی توسط سلبریتی‌هایی که در آن ایفای نقش کرده‌اند و همچنین "گرای توقیف" حاصل از "شکایت بازی" پس از آغاز پخش سریال‌های نمایش خانگی موجب پرفروش شدن آنها می‌شود.

به گزارش آخرین نیوز، "هانیه توسلی" بازیگر سریال "زخم کاری"  عکسی را از سکانس انتهایی ششمین قسمت این سریال در اینستاگرام خود پست کرد و در توضیحات آن نوشت "بدون شرح."

سینما , پرونده "رسانه، جامعه و سلبریتی ایرانی" , شبکه نمایش خانگی ,

این بازیگر در سریال "زخم کاری" نقش دختری به نام "منصوره" را دارد که سابقاً رابطه‌ای عاشقانه با "مالک" داشته است که "جواد عزتی" نقش آن را ایفا می‌کند.

"مالک" که در شرکت "ریزآبادی" پدر "منصوره" فردی امین و "کارکن" محسوب می‌شود، برای تصاحب اموال شرکت و گرفتن "آنچه که حق خود می‌داند" دستش را به خون پدر منصوره آغشته است، اما او این را نمی‌داند.

عکسی که هانیه توسلی منتشر کرده، مربوط به صحنه‌ای از اتاق "مالک" در هتلی در جزیره کیش است که صبح زود پس از استحمام، با "منصوره" در بالکن نشسته‌ و مشغول خوردن آب‌میوه است.

مالک و منصوره دور از چشم "سمیرا" همسر فعلی مالک و "عشق قدیمی پدر منصوره" در کیش قرار ملاقات گذاشته، شام را باهم در همان هتل خورده، شب را به صبح رسانده‌اند.

داستان سریال "زخم کاری" ساخته محمدحسین مهدویان، از یک رمان ایرانی و نمایشنامه مکبث اقتباس شده است و جریان فساد اقتصادی و اخلاقی حاکم بر طبقه "پولدارِ نوکیسه" شمیران‌نشین را به خوبی به تصویر می‌کشد.

ششمین قسمت از این سریال جمعه 18 تیرماه 1400 منتشر شد و با تماشای آن متوجه خواهید شد که بخشی از این عکس که مربوط به حضور تنهای "منصوره" در بالکن اتاق "مالک" است در سکانس آخر فیلم وجود دارد، اما پیش از پیوستن "مالک" به او سریال به پایان این قسمتش می‌رسد.

سینما , پرونده "رسانه، جامعه و سلبریتی ایرانی" , شبکه نمایش خانگی ,

به همین دلیل از عکس منتشر شده توسط هانیه توسلی که مربوط به پس از حضور "مالک" است و او را حوله بر گردن در صندلی مقابل "منصوره" نشان می‌دهد، با عنوان "سکانس سانسور شده" سریال در کانال‌های فضای مجازی نام برده شده و نشان می‌دهد که این سلبریتی در دادن "گرای سانسور" در صفحه‌ای که بیش از 1 میلیون و 700 هزار دنبال‌کننده دارد، موفق عمل کرده است.

سینما , پرونده "رسانه، جامعه و سلبریتی ایرانی" , شبکه نمایش خانگی ,

دادن "گرای سانسور" درباره یک سریال یا فیلم سینمایی نوعی حاشیه‌سازی عوامل فیلم‌ها محسوب می‌شود که به کرات از آن به منظور "تهییج مردم برای دیدن فیلم" و در نتیجه "افزایش  فروش" آن استفاده کرده‌اند.

علاوه بر این، ناهماهنگی وزارت ارشاد و ساترا در نظارت بر محتوای سریال‌های نمایش خانگی در مراحل شکل‌گیری اثر و "شکایت‌بازی" این دو نهاد مسئول پس از انتشار و در هنگام پخش سریال‌ها، دانسته یا نادانسته با دادن "گرای توقیف" به مخاطبان، موجب تقویت "گرای سانسور" عوامل فیلم‌ها و در نتیجه فروش بالای این سریال‌ها شده است.

هشتم تیرماه بود که خبری مبنی بر شکایت وزارت ارشاد از ساترا به علت وجود صحنه‌های استعمال بیش از حد سیگار و مواد مخدر در سریال "زخم کاری" منتشر شد که ابتدا روابط عمومی سازمان سینمایی آن را تکذیب کرد اما با تأیید خبر از سوی ساترا آنها نیز مجبور به تأیید تلویحی آن شدند.

پیش از آن نیز توقیف سریال "می‌خواهم زنده بمانم" به درخواست ناجا، خبرساز شد و هر بار که اخباری اینچنینی منتشر می‌شود نتیجه‌اش بیشتر دیده شدن و افزایش درآمد آن سریال‌ها است.

"شکایت‌بازی" ساترا و ارشاد خود نه تنها "گرای توقیف" به مخاطبان می‌دهد، بلکه تاکنون واکنشی از سوی این دو نهاد مسئول در خصوص دادن "گرای سانسور" توسط سلبریتی‌های سریال‌های نمایش خانگی مشاهده نشده است.

منبع: تسنیم

849 نمایش

نظر دادن