تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 ارديبهشت 1400 ساعت 09:41

انتخاب‌های عجیب بازیگران در دنیای سینما که خبرساز شدند

گاهی بازیگران مشهور سینما تصمیم به بازی در فیلم‌های عجیب و غریبی می‌گیرند.

 برای هر بازیگری، انتخاب یک نقش و بازی در فیلم سینمایی یک انتخاب مهم است که باید نسبت به آن وسواس به خرج دهد. این لیست به چند بازیگری اختصاص داده شده است که تصمیم‌های عجیبی را در انتخاب نقش‌های سینمایی انجام داده اند.

رابرت دنیرو در «موهبت الهی»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

برای بازیگری که در عصر خود بهترین بوده است و اولین فیلم‌های او آثاری مانند «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «پدرخوانده ۲» و «گاو خشمگین» است، انتخاب نقش‌های بعدی باید کمی سخت باشد. با این حال او در فیلم‌های ناموفقی مثل «قتل عادلانه» بازی کرده، اما شاید بدترین انتخاب او «موهبت الهی» باشد. فیلمی در مورد زوجی که می‌خواهند پسر مرده شان را به زندگی بازگردانند. سطح این فیلم به اندازه‌ای پایین بود که انگار دنیرو تصمیم نهایی برای بازی در این فیلم را با شیر یا خط سکه انجام داده است.

مایکل کین در «حمله زنبور ها»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

کین در فیلم‌های کلاسیک موفقی بازی کرده است و در سال‌های اخیر هم با بازی موفقش در فیلم‌های «شوالیه تاریکی» و «هری براون» و «انگاشته» به بازنشتگی اش نزدیک می‌شود. او در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی انتخاب‌هایی داشت که به نظر می‌رسد بیشتر جنبه مالی داشتند تا هنری. او در سال ۱۹۷۸ در فیلم سینمایی «حمله زنبور ها» ساخته ایروین آلن بازی کرد که این روز‌ها کمتر در مورد آن صحبت می‌شود و فیلمی فراموش شده است. داستان فیلم در مورد گروهی عظیم از زنبور‌های مرگبار است که آشوبی را در شهر‌های آمریکا به پا می‌کنند.

شان کانری در «شهاب وار»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

یکی دیگر از بازیگران انگلیسی که در فیلمی بی کیفیت با داستان رخداد یک فاجعه بازی کرده شان کانری است. معمولا فیلم‌های ژانر فاجعه‌ای که بازیگران بزرگ و نام آشنا در آن بازی کرده اند حداقل از نظر مالی و تجاری موفق عمل می‌کنند، اما فیلم «شهاب وار» با بازی کانری نه تنها از نظر مالی شکست خورد بلکه یکی از بی کیفیت‌ترین فیلم‌های ژانر فاجعه لقب گرفت. داستان فیلم در مورد گروهی از دانشمندان است که شان کانری نیز در بین آن‌ها قرار دارد. آن‌ها سعی می‌کنند از برخورد شهاب سنگی که زمین را تهدید می‌کند جلوگیری کنند.

جان ویت در «آناکوندا»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

مشخص نیست بازیگر مشهوری مثل ویت که در فیلم‌های «کابوی نیمه شب»، «بازماندگان» و «قهرمان» بازی کرده است، چرا باید در فیلمی راجع به یک مار غول پیکر نقش آفرینی کند. می‌توان حدس زد که فضای جدید این فیلم او را قانع کرده است که در این فیلم بازی کند.

کرک داگلاس در «زحل ۳»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

کرک داگلاس از بازیگران افسانه‌ای هالیوود در این فیلم علمی- تخیلی که در دهه ۸۰ میلادی ساخته شد نقش آفرینی کرد، اما این فیلم در گیشه موفق عمل نکرد و معلوم نیست چرا داگلاس بازی در آن را قبول کرد. مشکلات متعددی که برای این فیلم سینمایی در هنگام فیلمبرداری به وجود آمد، باعث خلق این اثر به هم ریخته و بی کیفیت شد.

بن کینگزلی در «گونه»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

کینگزلی در سال ۱۹۸۲ برای فیلم سینمایی «گاندی» جایزه اسکار برده است و در سال ۱۹۹۳ هم برای فیلم «فهرست شیندلر» نامزد دریافت جایزه از این رویداد شده. پس چرا بازیگری مثل او باید در فیلمی علمی-تخیلی یک بار مصرفی مثل «گونه» بازی کند؟ شاید حضور بازیگران دیگری مثل مایکل مدسن، آلفرد مولینا و فارست ویتاکر او را ترغیب کرده بود یا شاید هم دوست داشت در فیلم‌های علمی تخیلی بازی کند. دلیل آن هرچه که بود، حضور کینگزلی در فیلم عجیب بود.

هریسون فورد در «ویدو میکر»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

هریسون فورد بازیگر محبوبی است، اما یکی از چیز‌هایی که او آن را درست انجام نمی‌دهد، صحبت کردن با لهجه روسی است. معلوم نیست او چرا قبول کرده که در نقش یک کاپیتان روسی در فیلم ویدومیکر بازی کند، اما در هر صورت بازی در این فیلم نتیجه مطلوبی نداشت.

مارلون براندو در «جزیره دکتر مورو»

بازیگران مشهور و انتخاب‌های سینمایی عجیبشان

مثل فیلم «زحل ۳»، کارگردان فیلم سینمایی «جزیره دکتر مورو» هم در طی مشکلات فیلمبرداری تغییر داده شد. در پایان ساخت فیلم هم، نام جان فرانک هایمر به جای ریچارد استنلی به عنوان کارگردان روی پوستر‌ها نوشته شد. فیلمنامه این فیلم بار‌ها از نو نوشته شد و علاوه بر تغییر کارگردان، چند نفر از بازیگران هم این پروژه را ترک کردند و همانطور که انتظار می‌رفت این اتفاقات به ساخت فیلمی به هم ریخته منجر شد که منتقدان هم آن را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1427 نمایش

نظر دادن