تاریخ انتشار: جمعه, 26 ارديبهشت 1399 ساعت 13:24

محسن چاوشی: از حقِ علی علیه السلام نمی گذرم

‍‍از حقِ علي نميگذرم...  

حمله مهشيد حامدي برومند، همسر ابي، خواننده قديمي ايراني مقيم خارج از کشور به محسن چاوشي باعث واکنش اين هنرمند شد.

همسر ابي پستي را در صفحه اينستاگرامش منتشر کرده که در بخشي از آن به شعر محسن چاوشي درباره امام (ع) اشاره کرده و با لحني توهين‌آميز آن را نشانه عقب‌ماندگي و وحشي‌گري دانسته است.

او نوشته: "ديدن اين بيت بر صفحه يک ا?رتيست نفس را در سينه حبس مي‌کند «با يدالله و با_تيغ علي ذولفقار _سينه گردنکشان _اذن دهد ميدرم» از مجموعه کلمات اين بيت بوي تعفن عقب ماندگي و وحشيگري ميبارد."

اين پست باعث شد هواداران محسن چاوشي به صفحه مهشيد برومند بروند و از او انتقاد و از خواننده محبوب خود دفاع کنند. اما اين پايان ماجرا نبود و در ادامه خود محسن چاوشي نيز وارد ميدان شد. چاوشي که معمولاً کمتر وارد اين حواشي مي‌شود، اينبار نتوانست سکوت کند. او ابتدا در صفحه رسمي تلگرامش نوشت: "از حقِ علي نميگذرم... محسن

چاوشي در ادامه تصويري از پست مهشيد حامدي را در اينستاگرامش منتشر کرد و شعري که خود در پاسخ به پست مهشيد حامدي سروده است را به اشتراک گذاشت. اين شعر که در صفحه تلگرام چاوشي نيز منتشر شده به شرح زير است:
?"تعفن!

تعفن!
رايحه‌ي تخمير است / که قهقهه‌زنان مي‌پيچد / به مشام و جيب‌هايِ بي‌گناه / و البته بيچاره گوش‌هاي عربده‌خواه
تعفن!/ کج فهمي‌ است و روخواني‌ / و هيجان لحظه‌اي ديده شدن / و البته شنيده شدن/ غيرِ جغرافياي بد مستِ پُرعربده/ و کفش‌هاي طلا يادمان باشد/ آن دو جفت، دوازده اعدامي بود / زير پاي شما به عربستان/ اگر طلاست نعلينتان،/ ما هنوز رختمان عزاست/ به سبزي و نان زنده‌ايم / البته بدون بي‌خندانِ رفسنجان./ عربده نکش شبه ماه!/ کمي آرام بتيغان/ بيا اينجا / و کمي مزه کن پوستِ شير را/ کمي بخوان و ‌اندکي گوش باش/ جاي نوشيدن و چرخيدن./ من از تو داغ‌ ترم / اداي داغ در نکن/ که شمشيرِ ذوالفقارِ من / مست ميدان است/ و آماده به گردنکشان / جيب بُران / و عربده کشان ... / و البته / ياد عربده کشي ديگر افتادم متعارف/ همان که پشيمان است" / مثل سگ/ "و افتخار مي‌کند / به کاباره/ و شهامتِ تهران ندارد!

يا علي...

محسن چاوشي

3227 نمایش

نظر دادن