تاریخ انتشار: شنبه, 17 اسفند 1398 ساعت 09:07

پرویز پرستویی را ببخشیم ولی...

پرویز پرستویی، از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان که به تازگی صحبت‌های او با یکی از مجریان شبکه معارض من و تو؛ افشا شده است؛ در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری ایسنا آنرا منتشر کرد نسبت به این رخداد و صحبت‌های خود واکنش نشان داد.  

پرستویی در اظهارات جدید خود گفته است: متأسفانه تمام چت ما هم منتشر نشده و آن را تقطیع شده نشر داده‌اند.

او همچنین به ماجرای دفاع خود از سردار سلیمانی اشاره کرده و اینطور گفته است که تماس او با مجری من و تو به دلیل حمله شبکه مذکور به پرستویی به بهانه همین طرفداری بوده است. و اساساً پرستویی نیز ناظر به همین ماجرا با خانم سالومه(مجری من و تو) ارتباط گرفته است.

پرستویی در بخش پایانی اظهارات خود نیز با بیان اینکه ما همه در این نظامیم و برای این نظام کار می‌کنیم که چیز پنهانی نیست، گفته است: اگر نقدی هم می‌کنم، در درون همین نظام است. نقدم به هدف اصلاح و دلسوزانه است و نه زدن ریشه. به خاطر جایگاهی که خدا لطف کرده و به ما هنرمندان داده، حس می‌کنم حرفم رساتر است و برای همین درباره مسائل مختلف مثل کرونا، سیل و زلزله، نکته‌هایی را می‌نویسم تا کمکی به جریان بهبود اوضاع داشته باشم.[۳]

 *پرستویی در بخشی از مکالمه خود با مجری من و تو، ضمن طلب کردن شماره واتساپ او برای ارسال یک فیلم! مجری من و تو را با صداقت و دارای قلب پاک می‌نامد و تأکید می‌کند که "جیره خوار نظام" نیست!

ما این نکته را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید مظلومانه شاهد دشمنی کسانی باشد که نان و امنیت و آزادی آنها را تأمین کرده است.

مع‌الوصف به آقای پرستویی هم این کنایه را یادآوری می‌کنیم که شهامت دفاع از گفته‌های خود و بیان آنچه که واقعا هستند را داشته باشند و دست از این روش نخ‌نما و دون شأن بردارند که فلانی در حین بدگویی از انقلاب متوجه یک آدم حزب‌الهی می‌شود و به یکباره می‌گوید: البته من خودم شیمیایی جبهه‌ها هستم"!

متأسفانه این رفتار نخ‌نما که پیش از این توسط برخی سلبریتی‌های همراه با فتنه ۸۸ نیز تکرار شده، مسبوق به سابقه است و البته اثر تحیّرانگیز آن در افکار عمومی جز با ورود خواص کشور و روشنگری آنها حل نخواهد شد.

این درست نیست که یک فرد به بهانه چهره بودن، بدترین رفتارها را علیه نظام مظلوم جمهوری اسلامی داشته باشد و دست آخر با یک پشتک واروی آشکار همه‌چیز را کأن‌لم‌یکن تلقی کرده و بدون هیچ مؤاخذه و توبه‌ای بازی "کی‌بود کی‌بود من نبودم" به راه بیاندازد.

از روی شوربختی بایستی اشاره کرد که تناقض‌گویی و پشتک‌وارو زدن سیاسی برخی سلبریتی‌ها که هدفشان خوردن نان نظام و حلیم دشمن بصورت توأمان است؛ به وضع مهوّعی رسیده و نه تنها بیش از این قابل تحمل نیست که مضارّ بسیاری را هم خاصّه در بحث سیاه‌نمایی و "فتنه اقتصادی" شامل مردم و نظام اسلامی کرده است.

قبل از پرستویی، "رضا کیانیان" نیز در مراسم تشییع یکی از اهالی سینما مدعی شده بود که طی ۴۰ سال گذشته از انقلاب یک روز خوش ندیده و هر روز بحران داشته است! این در حالی است که او در سال ۹۱ و در دولت احمدی‌نژاد از احساس جوانی خود گفته و تأکید کرده بود که " اگر ۹۹ سالگی هم بمیرم، جوانمرگ شده‌ام. "[۴]

گفتنیست، در کشورهای صاحب صنعت سینما، ‌ سینماگران و بازیگرانی که قصد معارضه با حکومت را داشته باشند؛ تنها پس از مهاجرت و دریافت تابعیت بیگانه است که به خود جرأت می‌دهند چند جمله را بصورت محدود در نقد کشور سابق خود بیان کنند.

اما اینکه چنین چیزی را در ایران بصورت کاملا برعکس مشاهده می‌کنیم؛ از عجایب روزگار است...

منبع: مشرق

2808 نمایش

نظر دادن