تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 شهریور 1398 ساعت 13:14

طوفان شن فاطمه عبادی، دهان سلبریتی‌های مدعی مدافع حقوق زن را بست +تصاویر

عصر جدید نشان داد زن ایرانی می‌تواند بدون رقص و آواز، در رقابتی پایاپای با مردان، فاتح نبرد باشد.

 عصر جدید برنامه پر مخاطبی است که از سال گذشته با اجرای احسان علیخانی با محوریت دعوت و کشف استعدادهای نهفته از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت. این برنامه از همان ابتدا با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. عصر جدید در ماراتنی سخت و نفسگیر میان شرکت کنندگان  از اقصی نقاط کشور طی چهار مرحله به ارزیابی انواع استعدادها پرداخت.

پسران و دختران شرکت کننده، با تمام قوا و امکاناتی که در اختیار داشتند تلاش کردند تا استعداد‌های خود را به نمایش بگذارند که در نهایت فاتح این ماراتن فاطمه عبادی زن توانا و هنرمند خوزستانی بود که سعی کرد با زبان هنرش یعنی نقاشی با شن،  برخی از دغدغه‌های جامعه را به تصویر بکشد. هنری بی‌بدیل که بدون شک برای هر بیننده‌ای جذاب و لذت‌بخش بود. و اما این اتفاق که برنده نهایی چنین رقابتی یک زن آن هم از خطه دور خوزستان باشد، بازخوردهای فراوانی داشت. همانقدر که پیروزی فاطمه عبادی باعث خوشحالی و شعف میلیون‌ها بیننده شد، از طرفی به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد. همان‌ها که  زن را جز برای طنازی و رقص و آواز نمی‌شناسند، آن دسته از سلبریتی‌هایی که برای مطرح کردن خود حتی تا پای تخریب زن و هویتش می‌روند، پشت این نقدهای ناآگاهانه و شاید هم آگاهانه، اهداف دیگری مانند تخریب رسانه ملی و انحصاری جلوه دادن فعالیت‌ها و رویکردهایش هم وجود دارد. آنها با تظاهر به روشنفکری‌های غرب‌مآبانه تلاش می‌کنند تلویزیون را کم مخاطب و مرد سالار نشان دهند؛ همان تلاش‌های پوچی که خودفروختگانی چون معصی علینژاد در آن سوی مرزها انجام می‌دهند. 

فاطمه، فاطمه است/

رفراندم برهنگی معصی علینژاد و عفت نقاشی‌های فاطمه، کدام پیروز است؟ 

فاطمه عبادی نمونه بارزی از یک بانوی موقر ایرانی است که نشان داد برخلاف آن تصویر موهونی که غربزدگان داخلی و خارجی از زن ایرانی و دغدغه‌هایش نشان می‌دهند، تنها مانع در مسیر آرزوها ، تنبلی و بهانه‌جویی است نه عواملی چون داشتن حجاب. برد این خانم جنوبی بیش از زنان باعث خوشحالی مردان بود. بازخوردهای بسیاری به ویژه در فضای مجازی برای این موفقیت از سوی کاربران مرد منتشر شد که حاکی از شأن و جایگاه بانوی ایران زمین در نگاه این جنس و خط بطلان بر تفکر اقلیتی است که با سرپوش  دفاع از حقوق زنان در سایه فمنیسم، مرد ستیزی و تجرد را تنها نسخه درمانی برای آرامش و موفقیت دختران می‌دانند. بسیاری از این کاربران در پست‌های خود با نقد اظهارنظرهای اخیر برخی از سلبریتی‌ها درباره منزلت زن و قیاس این بانو در کنار دختران و زنانی که تمام هم و غمشان تلاش برای برهنگی به بهانه آزادی است، بیان کردند که زن ایرانی می‌تواند بدون رقص و آواز، در رقابتی پایاپای با مردان، به مرحله فینال برسد و حتی تمام رقیبان مرد را هم جا بگذارد. ناگفته نماند فاطمه عبادی تنها یک نمونه از زنان موفقی است که در این برنامه شرکت کردند.

فاطمه، فاطمه است/

فاطمه، فاطمه است/

فاطمه، فاطمه است/

فاطمه، فاطمه است/

فاطمه، فاطمه است/

فاطمه، فاطمه است/

 عصر جدید، عصری روشن برای زنان

درواقع عصر جدید بهانه‌ای شد تا همگان به‌ویژه آنها که سنگ دفاع از حقوق بشر را به سینه می‌زنند اما زن را در معنای واقعی جز برای سوءاستفاده و رسیدن به اهداف شوم خود نمی‌خواهند، بدانند که ایران اسلامی نه تنها به دنبال ایجاد محدودیت برای زنان نیست بلکه تلاش دارد تا با وضع قوانینی درباره زنان، هر چه بیشتر از منزلت و عصمت بانوی ایرانی دفاع کند و آن جایگاه واقعی وی را متناسب با شأن یک بانو در اختیارش قرار دهد.

عصر جدید قاطعانه آن ذهنیت ضعف و ناتوانی و محدودیت کاذب را که عده‌ای خودفروخته غربزده در تلاشند به دختران و زنان این مرز و بوم القا کنند، از بین برد. دختران نینجا نشان دادند که می‌توانند حتی بسیار سخت‌تر از مردان تمرین کنند و خم به ابرو نیاورند. و همه اینها نشان از اعتماد به نفس و خود باوری بسیاری است که در وجود بانوان ایرانی نهفته دارد، همان سلاح محکمی که لرزه به جان دشمن انداخته و خواب را از چشمانش ربوده است تا جایی که نوچه‌های خود فروخته‌ای چون معصی علینژاد و بسیاری از همدستان داخلی‌اش را به سکوت واداشته است. فاطمه، فاطمه است، اگر آنها مدعیان راستین و مدافعان واقعی زنان ایرانی هستند، چرا در مورد موفقیت این بانوان، دهان بسته و سکوت کرده‌اند.

سخن آخر

شش و نیم میلیون رای فاطمه عبادی بیش از آنکه او را نفر اول نخستین مسابقه استعدادیابی کند، او را پرچمدار زنانی از کشورمان قرار داد که می‌خواهند بهترین باشند؛ بهترین هنرمند، ورزشکار، دانشمند، مادر، همسر و دختر. او توانست حدنصاب بیشترین رای به یک زن در تاریخ ایران را از آن خود کند؛ سدی که حتی بسیاری از نامزدان پرآوازه انتخابات ریاست جمهوری هم نتوانستند بشکنند. 

آفرین به او و به مردمی که فاطمه و هنرش را انتخاب کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

2315 نمایش

نظر دادن