تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 مهر 1393 ساعت 16:00

اعتراض ۳۵۰ کارگر عسلویه به تعویق ۳ ماه حقوق

«۳۵۰ نفر از کارگران فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه طی سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند و در اعترض‌ به این امر صبح امروز از ساعت ۶ صبح دست از کار کشیده‌اند و در محل کار خود تحصن کرده‌اند.»

صبح امروز (سه شنبه ۲۲ مهر) حدود ۳۵۰ نفر از کارگران فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه در اعتراض به عدم دریافت حقوق‌های معوقه خود از تیرماه ۹۳ تا کنون، دست از کار کشیده و در محل کار خود تحصن کردند.

یکی از کارگران معترض به ایلنا گفت: ‌ ۳۵۰ نفر از کارگران فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه طی سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند و در اعترض‌ به این امر صبح امروز از ساعت ۶ صبح دست از کار کشیده‌اند و در محل کار خود تحصن کرده‌اند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود اضافه کرد: با وجود آنکه کارگران مذکور بیمه هستند اما هیچ یک از آن‌ها دارای قرارداد کاری نیستند و با وجود اعتصاب در محل کار تاکنون هیچ مسئولی با آن‌ها صحبت نکرده و به اعتراضات آن‌ها رسیدگی نشده است.

وی خاطر نشان کرد این کارگران ۲۳ روز در ماه کار می‌کنند و در مقابل آن ۷ روز استراحت دارند و کارفرما متعهد است ماهانه ۲و نیم روز مرخصی در اختیار آن ها بگذارد اما تاکنون هیچ مرخصی به آن‌ها داده نشده است.

کارگر فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه افزود کارگران پیش از این نیز مطالبات خود را از طریق اداره کار پیگیری کرده‌اند اما به دلیل آنچه نفوذ و اعمال نظر کارفرما در روند رسیدگی به این شکایت‌ها می‌خوانند اینک اعتراض خود را با روش دیگری پی‌ گرفته‌اند.

670 نمایش

نظر دادن