تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 مرداد 1401 ساعت 13:46

فروش ادویه

فروش ادویه و داروهای گیاهی بسته بندی شده استاندارد و بهداشتی با تنوع بالا و توزیع سریع در مشهد و سایر استان ها

گیاه اسطوخودوس لاوندر

گل های اسطوخودوس که اسطوخودوس نیز نامیده می شوند، از خانواده نعناع هستند. اسطوخودوس گیاهی است چند ساله به شکل گیاه کوچکی به ارتفاع نیم متر. گل های اسطوخودوس حاوی خوشه های کوچک سیر آبی یا قرمز تا بنفش هستند. قسمت مورد استفاده در این گیاه شاخه های برگدار و گلدار است که علاوه بر التیام بخشی از آن اسانس گرفته می شود. اسطوخودوس مملو از خواص و فواید مفیدی برای آرامش روح و جسم است. برخی از این خواص عبارتند از اثر مقوی در رفع آسم، التیام زخم های کهنه، درمان حالت تهوع، سلامت پوست و مو تقویت معده پاکسازی کبد.

ایران ، مشهد مقدس ، طبرسی شمالی 38 ، بین طباطبایی 8 و 10

داروبرگ تلفن : 05132129945 – 09152494294. Daroobarg.com

خواص اسطوخودوس چیست

اسطوخودوس خواص درمانی فوق العاده زیادی دارد، تعدادی از خواص اسطوخودوس را شرح میدهیم.

درمان سردرد طب سنتی معتقد است نوشیدن عصاره برگ اسطوخودوس در تسکین و تسکین سردرد موثر است. این داروی گیاهی طعمی تلخ و گس دارد. اما خواص و اثربخشی آن به حدی است که بیماران از طعم این گیاه دارویی راضی هستند. اسطوخودوس برای درمان سردردهای میگرنی استفاده می شود. بابونه را نیز یکی از خواص سردردهای میگرنی می دانند.

خطرات بیماری های قلبی را کاهش می دهد اسطوخودوس حاوی مقادیر زیادی لینانول است که به کاهش خطر فشار خون بالا، بیماری قلبی و تصلب شرایین کمک می کند. با توجه به اینکه اسطوخودوس گردش خون را در بدن بهبود می بخشد، شرایط و مصرف خوراکی این گیاه دارویی باعث تنظیم ضربان قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

برای درمان زخم دهان سه بار در روز دو قطره روغن اسطوخودوس می‌تواند به بهبود زخم‌های دهانی کمک کند.

برای کاهش استرس، رایحه اسطوخودوس استرس و اضطراب را کاهش می دهد و همچنین حس آرامش را در فرد ایجاد می کند. روغن اسطوخودوس سیستم عصبی بدن را آرام می کند و با رایحه شاداب خود استرس و خستگی را کاهش می دهد. خواص اسطوخودوس نیز به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند.

درمان بی خوابی: مصرف چای اسطوخودوس قبل از خواب به افراد مبتلا به اختلالات خواب کمک می کند که چندین بار در شب از خواب بیدار می شوند و به مرور زمان خوابی آرام و آرام را تجربه می کنند. متخصصان طب سنتی برای لاغری و کاهش وزن معتقدند استفاده از دمنوش اسطوخودوس یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده و تقویت عملکرد آن است.

پاکسازی کبد یکی دیگر از خواص اسطوخودوس پاکسازی کبد است. اسطوخودوس برای بیماری های کبد، طحال و مجاری ادرار مفید است. اسطوخودوس در پاکسازی کبد مفید است و از بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های کبدی پیشگیری می کند.

برای درمان سرفه کاهش التهاب و تورم دستگاه تنفسی نوشیدن چای یا جوشانده برگ‌های خشک شده اسطوخودوس مناسب است و موجب درمان سرفه می شود.

درمان سرماخوردگی و بخور دادن با اسطوخودوس در هنگام سرماخوردگی راه های هوایی را باز می کند. از بخور اسطوخودوس استفاده کنید، پنج قطره روغن اسطوخودوس را در یک کاسه آب گرم بریزید، سپس بخور را به مدت 15 دقیقه بریزید. اسطوخودوس با خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی خود، التهابات بینی را بهبود می بخشد.

پیشگیری از آفتاب سوختگی با استفاده از عصاره اسطوخودوس یک گزینه عالی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است. روغن اسطوخودوس یکی از بهترین گزینه ها برای درمان عفونت های پوستی است.

کاهش تشنج و تنش عضلانی: اسطوخودوس کانال های کلسیم را مسدود می کند، بنابراین از اسپاسم جلوگیری می کند. روغن اسطوخودوس به کاهش تشنج و اسپاسم کمک می کند. ماساژ و جذب روغن اسطوخودوس به درمان سیستم گوارشی به ویژه روده ها کمک می کند.

چای اسطوخودوس برای درمان مشکلات معده، از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت و افزایش عملکرد معده است.

رشته پلو ساده و مجلسی زعفرانی

یکی از پرطرفدارترین انواع رشته پلو مجلسی است که شامل مرغ با زعفران و کشمش یا زرشک است.

رشته پلو یک نوع پلو قدیمی و سنتی است که افراد کمی دست رد به آن می زنند. در بسیاری از شهرهای ایران در شب عید نوروز یا چهارشنبه سوری برای شام پلو تهیه می کنند تا بر اساس یک سنت دیرینه، رشته کار و زندگی در دست آنها باشد.

طرز پخت رشته به ذائقه افراد بستگی دارد و با مواد مختلفی طبخ و سرو می شود. رشته با مرغ زعفرانی، رشته با گوشت سرخ شده، بوقلمون یا ماهی دودی و در کنار آن رشته هایی با عدس، کشمش، زرشک و خرما که در نقاط مختلف ایران با یا بدون آن پخته می شود.

رشته پلو را می توان با گوشت یا مرغ، با کشمش یا قیمه، با خرما و نصف و یا فقط ترشی سرو کرد و نوش جان کرد. اما اساس این غذا کیفیت و طعم رشته است. اگر رشته ها خوب نباشند، رشته ها نه با گوشت، ترشی و خرما نمی چسبند! پس مثل همیشه قدم اول را درست و با اطمینان بردارید و از مواد اولیه درجه یک استفاده

کنید. رشته پلویی داروبرگ، بصورت حضوری و آنلای! ایران ، مشهد مقدس ، طبرسی شمالی 38 ، بین طباطبایی 8 و 10 تلفن : 05132129945 موبایل : 09152494294

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/f1.jpg

ما تضمین می کنیم که این محصول از با کیفیت ترین مواد ساخته شده و بسته بندی آن کاملا بهداشتی و مناسب باشد. اما برای حفظ کیفیت آن باید پس از باز کردن بسته بندی در جای خشک و خنک نگهداری شود. در غیر این صورت ممکن است رشته خیس شود و در استفاده بعدی طعم عالی را نداشته باشد.

می توانید رشته را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یا خرده فروشی ها خریداری کنید. در صورت تمایل می توانید رشته پولویی را به همراه سایر محصولات داروبرگ از قسمت فروشگاه این سایت سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید daroobarg.com.

خرید پودر نارگیل

نارگیل بومی آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی است پودر نارگیل از میوه ی نارگیل که پوست بسیار سختی دارد تهیه می شود.

خواص پودر نارگیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. نارگیل سرشار از آهن است و در نتیجه از کم خونی جلوگیری می کند و پودر نارگیل به پیشگیری از بیماری آلزایمر و بیماری های روانی کمک می کند. نارگیل سرشار از فیبر است و به سلامت قلب کمک می کند.

از آنجایی که سرشار از مواد مغذی است، به کاهش قند خون، بهبود هضم و کاهش وزن کمک می کند. نارگیل باعث سلامت مو و شادابی پوست می شود.

به دلیل طعم مطبوع نارگیل، از پودر نارگیل برای تزیین کیک، دسر و به خصوص شیرینی جات استفاده می شود. با مخلوط کردن این پودر با شیر می توانید شیر نارگیل درست کنید.

این محصول در فروشگاه آجیل و خشکبار داروبرگ به وزن های متفاوت تقدیم شما عزیزان می شود.

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/f2.jpg

پودر نارگیل چیست؟

ماده مغذی، بدون گلوتن، کربوهیدرات کم و برای افرادی که رژیم کتو دارند مناسب هستند. نارگیل میوه ای بسیار مغذی است که از برگ و ریشه آن برای غذا نیز استفاده می شود.

این نوع میوه در کشورهای آسیای شرقی و آمریکای جنوبی به وفور یافت می شود. این میوه از دو قسمت گوشت نارگیل و شیر نارگیل تشکیل شده است.

پودر نارگیل خشک و چرب از گوشت خشک خوراکی این میوه تهیه می شود. به دلیل عطر و طعم آن در بسیاری از غذاها و دسرها استفاده می شود.

تفاوت پودر نارگیل چرب و خشک در چیست؟

این ماده در دو نوع چربی خشک و چرب در بازار موجود است و هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند کاربرد خاص خود را دارند.

پودر نارگیل خشک ارزان وزن سبکی دارد و برای مصارف تزئینی مانند شیرینی و خرما استفاده می شود.

پودر نارگیل چرب گرانتر از نوع خشک آن است و وزن بیشتری نیز دارد. از آن برای تهیه آب نبات نارگیل و سایر شیرینی ها استفاده می شود. در مواردی که خانم ها شیرینی می پزند و شیرینی آنها خیلی خشک می شود دلیل آن استفاده از نوع خشک آن است.

کشک تازه خوری داروبرگ

چیزی که شاید بسیاری از شما ندانید این است که کشک یکی از تنها محصولات لبنی موجود در ایران است. در واقع می توان گفت که این محصول مانند دوغ تهیه شده از ماست یک محصول کاملا ایرانی است. وجود ضرب المثل های فراوان در مورد کشک در زبان فارسی حکایت از تولید و استفاده از این ماده غذایی مفید دارد.

کشک یک فرآورده جانبی شیر است که به طور سنتی از جوشاندن، جمع آوری یا خشک کردن دوغی که پس از کره گیری یا ماست بدون چربی باقی می ماند تهیه می شود. ماده اولیه کشک شیر بره، بز یا گاو یا مخلوط آنهاست.

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/f3.jpg

در صنایع غذایی، کشک به روش های صنعتی و مستقیماً از شیر به صورت ماست مایع تولید می شود. ماست کشک سنتی از آسیاب و رقیق کردن کشک خشک تهیه می شود که معمولاً بدون پاستوریزه تهیه می شود.

در نقاط مختلف کشور به دلیل عشایر بودن دام ها و عدم دسترسی اکثر چوپانان روستایی ایران به کارخانه تولید شیر پاستوریزه، شیر مازاد آن به کشک تبدیل می شود که ظرفیت نگهداری آن را افزایش می دهد.

ارزش های بالای غذایی کشک

کشک تازه به مقدار کم از نظر حجم، غذای معجزه آسایی است که تمام خواص شیر را دارد و شامل کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B3) می باشد. میزان انرژی تولید شده توسط 100 گرم کشک حدود 105 تا 120 کالری است که می توان آن را به رژیم غذایی روزانه کسانی که انرژی بدن را تامین می کنند اضافه کرد.

مقدار مواد مغذی در کشک های مختلف به نوع فرآوری و همچنین شیر یا ماده خام آن بستگی دارد. جالب است بدانید که در خاورمیانه و برخی از کشورهای آفریقایی غذاهایی به شکل تخمیر تهیه می‌شود که کشک نیز جزئی از آن است، اما در دنیا این غذا به کشک یا کیشک معروف است.

ترخینه نیز مشابه این غذا است که در مناطق غربی کشور تهیه می شود. برای تهیه این غذا، بلغور گندم، سبزیجات محلی و ماست را با هم مخلوط کرده و به شکل گلوله های کوچک در آورده، خشک کرده و برای استفاده در هوای سرد نگهداری می کنند.

مهم ترین درمان کشک جلوگیری از شروع یا تشدید پوکی استخوان است. مقادیر مناسب کلسیم و فسفر و نسبت این دو ماده غذایی در ترکیب کشک شرایط ایده آلی را برای حداکثر استفاده از آن در پیشگیری از پوکی استخوان ایجاد می کند.

به طور سنتی در برخی از نقاط کشور مصرف روزانه ماست را به مادران باردار توصیه می کنند که در صورت داشتن مسائل مربوط به سلامتی تهیه و بسته بندی آن رعایت شود یک پیشنهاد و توصیه علمی است این محصول را با بهترین کیفیت از داروبرگ تهیه کنید.

زرشک خواص و فواید

زرشک خواص و فواید بی نظیری دارد. از خواص دارویی زرشک می توان به درمان فشار خون، دیابت، کلسترول، انواع عفونت ها و التهاب ها، سرماخوردگی و بیماری های دستگاه گوارش اشاره کرد.

زرشک گیاهی نیمه گرمسیری با میوه های ریز قرمز رنگ و طعم ترش است. گیاه زرشک بیشتر در کشورهای اروپایی، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی می روید و از قسمت های مختلف گیاه از جمله ریشه، پوست و میوه آن برای مصارف دارویی استفاده می شود.

ایران بزرگترین تولید کننده و بقیه کشورها اولویت اولشان خرید زرشک از ایران است و شهرهای خراسان و گنت با حدود 97 درصد از زمین های قابل کشت زیر کشت این محصول، 95 درصد زرشک جهان را تولید می کنند.

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/f4.jpg

290 نمایش

نظر دادن