تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 مرداد 1401 ساعت 13:43

مشخصات و تفاوت های ورق استیل میرور و ورق استیل BA

مشخصات و تفاوت های ورق استیل میرور و ورق استیل BA

 

استنلس استیل یکی از پرطرفدار ترین متریال ها در انواع صنایع مختلف میباشد و کاربرد های گسترده ای دارد. این کاربرد های گسترده نشات گرفته از ویژگی های بی نظیر ورق های استیل میباشد. استحکام و سختی در برابر خوردگی و فشار و لک و خش، ظاهر مناسب، امکان تمیز کاری آسان، امکان بازیافت صد درصدی، تنوع بالا، امکان جوشکاری و تحمل حرارت و از همه مهمتر ضد زنگ بودن و ویژگی هایی از این دست باعث شده تا انواع ورق های استیل به کرات در صنایع به کار گرفته شوند.

به همین دلیل تولید کنندگان همواره به فکر تولید انواع مختلفی از ورق های استیل با کیفیت ها و ویژگی های منحصر به فرد هستند به طوری که حتی گاهی انتخاب و تشخیص تفاوت میان برخی از ورق های استیل باهم کار آسانی نیست مثلا تفاوت ورق استیل میرور و BA. در ادامه این مقاله تعریفی از ورق استیل میرور، ورق استیل BA و همچنین ورق استیل طرح دار را باهم میخوانیم.

http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/images_1660203655.jpg 

ورق استیل میرور و ورق استیل طرح دار ازجمله ورق های استیل دکوراتیو هستند که کاربرد بسیاری دارند. برای ساخت آنها غالبا از دو گرید 430 (بگیر) و 304 (نگیر) استفاده می شود. (بگیر و نگیر بودن اصطلاحا به معنی داشتن یا نداشتن خاصیت مغناطیسی میباشد).

البته با توجه به اینکه فولاد زنگ نزن 430 در گروه فولادهای فریتی و فولاد زنگ نزن زنگ 304 در گروه فولادهای آستنیتی قرار دارند و در ساختار آن ها نیکل به کار رفته ورق های تولیدی با گرید304 قیمت نهایی بالاتری خواهند داشت.

 http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/images_1660203657.jpg

ورق استیل میرور

ورق استیل میرور یک ورق با ظاهر زیبا و چشم نواز میباشد که سطح براق و صیقلی آن به خوبی نور را بازتاب میکند. به همین دلیل موجب روشن سازی فضا میشود که برای طراحان دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت میباشد. جلا پذیری و حالت پذیری راحت، مقاومت در برابر کدر شدن، رطوبت، فشار،خش، ضربه و تغییرات دما، امکان انجام جوشکاری روی آن از دیگر ویژگی های این نوع ورق استیل است.

ورق استیل میرور در رنگ های نقره ای، مشکی، مسی، آبی کاربنی و طلایی تولید میشود. همچنین ضخامت های متنوعی از آن در اندازه های 0. 4 میلی متر تا 0. 8 میلی متر وجود دارد که شما میتوانید بسته به کاربرد مورد نظرتان آن را انتخاب کنید.

 

ورق استیل طرح دار

ورق استیل طرح دار نوع دیگری از ورق های دکوراتیو میباشد. در واقع این ورق ها دارای طرح های مختلفی مثلا به صورت برجستگی های سه بعدی یا طرح های متنوع دیگری هستند. مثل ورق استیل دانه گندمی این طرح ها میتوانند تنها در یک سمت ورق استیل طرح دار یا هر دو سمت آن باشند که با استفاده از دستگاه های مکانیکی مخصوص یا نورد سرد و گرم ایجاد میشوند.

در به کارگیری آن ها دو نکته مورد توجه قرار میگیرد؛ یکی اینکه که به دلیل وجود طرح ها مقاومت در برابر خط و خش نیز افزایش می یابد و دیگری تفاوت قیمت این ورق با ورق میرور است که با توجه به عملیات اضافه ی ایجاد طرح روی ورق ها موجب افزایش قیمت آنها میشود. این ورق نیز در ضخامت ها و رنگ های متنوعی مثلا طلایی و نقره ای و... تولید میشود.

 

ورق استیل BA

همانطور که در مقاله ی دیگر مجموعه سابقا اشاره کرده بودیم ورق های استیل ضد زنگ با توجه به کاربردشان از نظر فینیش یا پرداخت نهایی سطح در انواع مختلفی مثل ورق استیل مات، ورق استیل براق یا BA، ورق استیل خش دارو... تولید میشوند.

ورق BA یکی از پرکاربرد ترین پولیش های موجود در بازار است. که همانند ورق میرور دارای سطحی صاف و صیقلی و جلا پذیر است که ظاهری زیبا و چشم نواز دارد از این رو از این ورق نیز در طراحی دکوراسیون استفاده میشود. البته باید توجه داشته باشیم به دلیل عملیات بیشتری که برای رسیدن به نمای براق روی آن انجام میگیرد نسبت به انواع پولیش های مات قیمت بالا تری نیز دارد.

 http://www.akharinnews.com/images/1401/05/02/images_1660203659.jpg

راهنمای خرید

تفاوت ورق استیل میرور و BA

سطح ورق استیل BA در مقایسه با ورق استیل میرور خاصیت آینه ای و انعکاس دهندگی کمتری دارد اما این تفاوت خیلی چشم گیر نیست. از طرفی ورق BA دارای قیمت کمتری نسبت به ورق میرور میباشد از این جهت بسیاری ترجیح میدهند به علت شباهت ظاهری و مقرون به صرفه تر بودن ورق BA از این نوع ورق استفاده کنند.

ورق استیل BA طی پرداخت های حرارتی و در کارخانه های فولاد تولید می شود و ازین رو با ورق میرور تفاوت دارد اما با استفاده از پولیش آینه ای میتوان به ظاهری شبیه ورق های میرور نیز رسید. پولیش آینه ای ورق میرور در صورتی که خش بردارد از سطح آن جدا میشود در حالی که ورق BA چون با تکنولوژی حرارتی آنیل تولید شده حتی در صورت ایجاد خش نیز همچنان براق مانده و سطح آن جدا نمیشود.

با توجه به مواردی که گفته شد شما برای خرید ورق های استیل باید شناخت کافی و قابلیت تمییز انواع مختلف آن ها از یکدیگر را داشته باشید. البته شایان ذکر است که این کار کار ساده ای نخواهد برای مثال تعیین و تشخیص تفاوت ورق استیل میرور و B با توجه به نکاتی که ذکر شد کار دشواری خواهد بود و انتخاب هایی از این قبیل نیازمند مشورت با تیمی کاردان مانند گروه مجرب فلزکالا میباشد.

کارشناسان فلزکالا دلسوزانه اطلاعات کامل محصولات را در اختیار شما عزیزان قرار میدهند و با مقایسه انواع مختلف ورق ها شما را در انتخاب مناسب ترین محصول همراهی خواهند کرد. فلز کالا دارای سابقه ی سالها حضور در بازار های جهانی و واردات ورق های استیل متنوع با بهترین کیفیت میباشد که این عقبه پشتوانه ی اعتماد بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به گروه ما شده تا افتخار همراهی و همکاری با بهترین تولیدکنندگان کشور را داشته باشیم.

همچنین گروه فلز کالا با تامین انواع مختلف ورق ها در گرید های مختلف، طرح های متنوع ورق های دکوراتیو و. . . به شما فرصت انتخاب گسترده ای داده و رضایت شما عزیزان را تضمین میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر مقالات ما و همچین بازدید از محصولات دیگر میتوانید به وبسایت ما به آدرس www. felez. org مراجعه فرمایید و یا با شماره 02122011620 تماس حاصل فرمایید.

202 نمایش

نظر دادن