تاریخ انتشار: شنبه, 18 تیر 1401 ساعت 11:09

خرید باربیکیو+تخفیف30 درصدی

راهنمای استفاده و خرید از باربیکیو

باربیکیو ویلاسازه

امروزه باربیکیوها به یکی از آن دسته از لوازم تجهیزاتی تبدیل شده‌اند که می‌توانند در گذراندن اوقات فراغت نقش مؤثری داشته باشند و اوقات مفرحی را برای شما رقم بزنند. شاید یکی از دغدغه‌های هر خانم خانه‌داری این باشد که در مسافرت، در باغ، در ویلا و یا حتی در خانه چگونه می‌توان گوشت را کباب کرد، به گونه‌ای که این گوشت به ‌صورت کامل بپزد و خوش طعم هم باشد. بدون شک این امر فقط و فقط با کمک ابزارهایی مثل باربیکیو به وقوع می‌پیوندد. پس قبل از این که نگران چنین کارهایی باشید، خوب است که با انواع باربیکیو و ویژگی‌های مختلف آن‌ها آشنایی پیدا کنید و در گام بعدی آن‌ها را بخرید. با این کار هم غذاهای خوشمزه‌ای را طبخ خواهید کرد و هم مهمانی‌هایی لذت‌بخش‌تری را خواهید داشت. در عین حال که خیالتان هم راحت است و دیگر نگران هیچ چیز نیستید. ما در ادامه‌ی این مطلب با کمک ویلا سازه می‌خواهیم نکاتی را در مورد خرید این سازه‌ها به شما ارائه کنیم و انواع گوناگون باربیکیو را هم بیشتر بشناسیم. پس با ما همراه باشید.

کباب پز و باربیکیو
باربیکیو چیست؟


باربیکیو یا کباب‌پز که امروزه به صورت متداول در جامعه‌ی ما کاربرد دارد، نوعی وسیله‌ی پایه‌دار است که از یک منبع سوخت مشخص مثل گاز، ذغال و یا برق استفاده می‌کند و در نهایت همانند یک گاز پخت و پزی که با حرارت پایین کار می‌کند، عمل می‌نماید. این کباب‌پز‌ها حرارت را به صورت مستقیم به ظرف یا گوشت شما وارد می‌کنند بلکه آرام آرام با درجه بندی این حرارت را به گوشت می‌رسانند و در آخر هم گوشتی مغز پخت شده را برای میهمانان شما به ارمغان می‌آورند. شاید دلیل این که امروزه بسیاری از خانم‌های خانه‌دار ترجیح می‌دهند که غذاهای خود را نیز بر روی این نوع از سازه طبخ کنند هم همین امر باشد.
گاهی اوقات ممکن است برخی از افراد باربیکیو را با گریل اشتباه بگیرند اما باید بگوییم که کاربرد باربیکیو با گریل زمین تا آسمان تفاوت دارد. این وسیله گوشت را دودی می‌کند و در اغلب موارد در فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، باربیکیو ابعاد بزرگ‌تری نسبت به گریل دارد و هم می‌تواند قابلیت جا به جایی داشته باشد و هم می‌تواند ثابت در یک محیط بماند. در صورتی که گریل ابعاد کوچکی دارد، زمان پخت غذا در آن کوتاهتر است و از همه مهم‌تر در فضاهای بسته و محیط‌های خانه کاربرد دارد. از این رو اگر شما گریل را نام دیگر باربیکیو بدانید، سخت در اشتباه هستید.

باربیکیو ایستاده

مزایای خرید باربیکیو


مسلما همه‌ی ما زمانی که می‌خواهیم دست به خرید لوازمات گوناگون بزنیم، ابتدا به مزایای این لوازمات توجه می‌کنیم. پس این که مشتریان پیش از خرید بخواهند با مزایای باربیکیو آشنا شوند یک امر طبیعی است. برخی از مزایایی که این سازه‌ها دارند عبارتند از:
•    شما در هر زمانی که بخواهید می‌توانید با استفاده از درجه‌هایی که بر روی باربیکیو وجود دارند میزان حرارت این سازه‌ها را افزایش دهید و یا آن را سرد کنید. علاوه بر این، باربیکیو‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که پس از اتمام کار هم سریعا سرد می‌شوند و می‌توانند در همان حین تمیز شوند.
•    یکی از مهم‌ترین مزایایی که دلیل عمده‌ی استفاده از باربیکیوها است، این است که امروزه افراد با استفاده از این وسیله‌ها از خشک شدن گوشت جلوگیری می‌کنند و آن را خوشمزه‌تر و آبدارتر طبخ می‌نمایند. آن هم به کمک وسیله‌هایی که با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسند. باربیکیو!
•    اگر طرفدار گوشت‌های دودی هستید و طعم دود را بیش از هر طعم دیگری می‌پسندید، پس بر شما واجب است که حتما حتما یک باربیکیو را در محیطی که دوست دارید نصب کنید.
•    نصب و راه انداختن این سازه‌ها بسیار آسان است و هر فردی بدون نیاز به نمایندگی می‌تواند این کار را انجام دهد. شاید نصب کردن باربیکیو یکی از دلایلی باشد که برخی از افراد از خرید این وسیله‌ها اجتناب می‌کنند اما این را بدانید که‌ چنین سازه‌هایی اگر ثابت هم باشند، به راحتی در محیط نصب شده و عملکرد ویژه‌ی خود را به نمایش می‌گذارند.
•    این وسیله‌ها نسبت به منقل بسیار تمیزتر هستند و کاربرد بیشتری هم دارند. به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند که به  خرید منقل‌های پرهزینه و کم کاربرد، از باربیکیو استفاده کنند.

کباب پز ذغالی
انواع باربیکیو


1.    باربیکیو برقی: این نوع از باربیکیوها به منبع سوخت الکتریکی نیاز دارند تا شعله‌های خود را به رخ دیگران بکشانند. از این رو تنها در مناطقی که برق شهری در ان‌ها وجود دارد می‌توان از این وسیله‌ها استفاده کرد. این نوع از باربیکیو‌ها به باربیکیو خانگی هم معروف هستند و کارکردهای بی‌نظیری هم دارند.
2.    باربیکیو ذغالی: این نوع از باربیکیوها همان طور که از نامشان پیدا است، اغلب با استفاده از ذغال غذاهای شما را طبخ می‌کنند و انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی هستند که مدام به سیر و گردش در طبیعت میپردازند. 
3.    باربیکیو گازی: نوع دیگری از کباب‌پزهای خانگی که به صورت متداول به کار گرفته می‌شوند و پرکاربردترین نوع در میان سایر کباب‌پز‌ها هم هستند، باربیکیو‌های گازی نام دارند. این نوع از باربیکیو نه تنها وزن کمی دارند و در هر مکانی نصب می‌شوند بلکه قابلیت حمل و نقل هم دارند و همین امر باعث افزایش چشمگیر محبوبیت این نوع از باربیکیو در بازار شده است. خانم‌های خانه‌داری که به تمیز بودن باربیکیو اهمیت می‌دهند، این را بدانند که پس از استفاده از این کباب‌پزها شما می‌توانید به راحتی و با چند ترفند ساده باربیکیو گازی را تمیز کنید چرا که دیگر اثری از سیاهی ذغال و یا حرارت اجر وجود ندارد.
4.    باربیکیو آجری: به دلیل این که این نوع از باربیکیو دیواره‌هایی اجری دارند، نام آن را باربیکیو آجری گذاشده‌اند. به طور کلی در حال حاضر این نوع از باربیکیو‌ها را که وزن زیادی هم دارند، به صورت ثابت در محیط‌های باز به خصوص محیط‌های باغی مورد استفاده قرار می‌دهند. باربیکیو اجری اگرچه به خوبی می‌تواند ذغال را نگهداری کند و یا حتی قابلیت پاک شدن هم دارد اما پس از مدتی ممکن است اجر‌های به کار رفته در ساختار آن زیبایی چندانی نداشته باشند و ظاهر این سازه‌ها را نیز تخریب کنند. به هر حال برای ما فرقی ندارد که شما کدام نوع از باربیکیو را می‌پسندید، هر مدلی را که دوست داشته باشید می‌توانید در ویلا سازه سفارش دهید و با نازلترین قیمت آن را خریداری کنید.
5.    باربیکیو سنگی: این نوع از کباب‌پز‌ها که عمدتا از سنگ‌های مقاوم تولید می‌شوند، جذابیت بسیار زیادی دارند اما به دلیل داشتن وزن بالا نمی‌توانند از جایی به جای دیگر منتقل شوند و باید در محیط ثابت بمانند. سوخت این نوع از باربیکیو هم می‌تواند چوب باشد و هم می‌تواند ذغال باشد. در موردی هم مشاهده می‌کنیم که برخی از باربیکیو‌های سنگی باکیفیت و پیشرفته از قابلیت اتصال به گاز شهری هم برخوردار‌شده‌اند و این می‌تواند اهمیت استفاده از این باربیکیوها را دوچندان کند. قیمت باربیکیو سنگی هم بر اساس ابعاد آن مشخص می‌شود.

سخن پایانی
ما در مطالب فوق در مورد انواع باربیکیو و مزایای استفاده از چنین سازه‌هایی با شما صحبت کردیم. در حال حاضر افراد برای این که در کنار دیگران خوش باشند و غذاهای لذیذی را هم در جمع دوستانه و یا جمع خانوادگی خود طبخ کنند، از باربیکیو بهره می‌گیرند. باربیکیو از نظر سوخت به انواع گوناگون ذغالی، گازی، برقی و ... تقسیم می‌شود اما یک دسته بندی کلی دیگری هم از این باربیکیو‌ها ارائه شده است که بر اساس ثابت بودن یا نبودن آن‌ها تنظیم می شود. ما با ویلا سازه تمامی نکاتی را که شما باید در مورد یک باربیکیو بدانید را تشریح کردیم تا هنگام خرید این سازه‌ها با اطلاعات بیشتری دست به انتخاب بزنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

 

منبع: فروشگاه سوبیا

754 نمایش

نظر دادن