AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 خرداد 1401 ساعت 18:46

۴ کشته و زخمی در سقوط تویوتا هایلوکس به دره

این حادثه که در بامداد امروز ۳۱ خرداد ماه سال جاری در کوه آبیدر سنندج رخ داد، تیم عملیاتی واکنش سریع جمعیت هلال احمر کردستان به محل اعزام شده و در یک عملیات سخت جان دو نفر را از مرگ نجات دادند.  

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان گفت: حادثه واژگونی و سقوط به دره، خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین در کوه آبیدر شهرستان سنندج، دو نفر مصدوم و دو نفر فوتی برجای گذاشت.

مهدی خوش قدم در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: براساس گزارش به مرکز کنترل عملیات EOC، مبنی بر واژگونی و سقوط خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین به دره در مسیر کانی شفا در پارک جنگلی آبیدر سنندج، دو نفر جان باختند و دو نفر مصدوم شدند.

وی افزود: این حادثه که در بامداد امروز ۳۱ خرداد ماه سال جاری در کوه آبیدر سنندج رخ داد، تیم عملیاتی واکنش سریع جمعیت هلال احمر کردستان به محل اعزام شده و در یک عملیات سخت جان دو نفر را از مرگ نجات دادند.

وی بیان داشت: بر در پی این حادثه، تیم عملیاتی واکنش سریع، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و تجهیزات امدادی و کوهستان به محل اعزام شده که پس از استقرار در محل و ارزیابی حادثه، مصدومین پس از اقدامات اولیه، بسکت شدند و فورا به جاده دسترسی کانی شفا انتقال داده شده و به اورژانس تحویل داده شدند.

وی عنوان کرد: یک نفر از سرنشینان در دم فوت کرده و نفر دوم توسط تیم عملیاتی هلال احمر و اورژانس احیای قلبی ریوی شد که متاسفانه بعد از تلاش فوت کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه بیان کرد: حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

447 نمایش