تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 بهمن 1400 ساعت 08:29

اولیانوف: بخش مهم متن پایانی مذاکرات وین در حال تدوین است

مذاکره کننده ارشد روسیه اظهار داشت که نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در جلسه امروز (دوشنبه) به تدوین بخش مهمی از متن پایانی مذاکرات وین ادامه دادند.  

میخائیل اولیانوف روز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر افزود:‌ این یک تمرین کم و بیش موفق بود، هرچند برخی از مسائل باقی مانده هنوز در بخش مربوطه متن پایانی باقی مانده است.

مذاکره‌کنندگان ارشد گروه ۱+۴ و ایران صبح امروز در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک، برای دومین روز متوالی در هتل کوبورگ دیدار و پیرامون موضوعات باقی‌مانده در مورد متون مربوط به تضمین‌ها و راستی‌آزمایی بحث و تبادل نظر کردند.

این جلسه در ادامه نشستی برگزار شد که دیروز (یکشنبه) برای نخستین بار در هشتمین دور از مذاکرات رفع تحریم‌ها و خارج از چارچوب کمیسیون مشترک برجام منعقد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روزها سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند. راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده و رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.

منبع: فارس

583 نمایش

نظر دادن