تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1400 ساعت 08:31

باهنر: مملکت را با یک مجلس نمی‌شود اداره کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جاهایی نیازمند اصلاحات ساختاری داریم و به اعتقاد من مملکت را با یک مجلس نمی شود اداره کرد و مجلس الان منطقه ای و صنفی است.  

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه (شنبه) در نشست ماهانه این تشکل که در حسینیه ائمه اطهار(ع) پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: امروز چندین دولت و مجلس و قوه قضائیه و مجمع تشخیص را پشت سر گذاشتیم و مجموعه ای از اتفاقات در کشور ما رخ داده است، گفت: سوال نسل جدید انقلاب این است که جمهوری اسلامی چه کاری کرده که اگر حکومت دیگری بود نمی توانست آن کار را انجام دهد؟

وی افزود: اگر مولفه های مختلف از نظر کمی و کیفی با سایر کشورها مقایسه کنیم خواهیم دید که پیشرفت های افتخارآمیزی نسبت به قبل از انقلاب داشته ایم و رتبه ما به سال 57 بسیار بالاتر است.

باهنر ادامه داد: امروز کشوری مستقل داریم و هیچ کشور کینه توزی در دنیا وجود ندارد که مارا به وابستگی متهم کند.

باهنر با بیان اینکه دولت هم وارث همه کارهای خیر و برکت گذشته و هم وارث تلنباری از مشکلات است، گفت: جاهایی نیازمند اصلاحات ساختاری داریم و به اعتقاد من مملکت را با یک مجلس نمی شود اداره کرد و مجلس الان منطقه ای و صنفی است و مجلسی که به فکر منافع ملی باشد نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید اصلاح ساختار کنیم و خود را برای جمهوری دوم آماده کنیم و برخی ساختارهای را اصلاح کرده و در حکمرانی مطلوب تجدید نطر کنیم، تاکید کرد: دولت علیرغم تلنبار مشکلات قدم های خوبی برداشته است و برای نمونه الان آمار ایران در کرونا در دنیا افتخار آمیز است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: فرار مغزها یکی از نقیصه های کشور است و باید یه نسل امروز امید تزریق شود.

منبع: فارس

258 نمایش

نظر دادن