AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 آذر 1400 ساعت 09:53

کاخ سفید: ارزیابی وضعیت مذاکرات وین دشوار است

سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که ارزیابی وضعیت مذاکرات وین دشوار است.  

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه درباره ارزیابی‌های نسبتاْ مثبت منتشر شده از سوی رسانه‌ها و مقام‌های غربی درباره نخستین روز مذاکرات وین اظهارنظر کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا با اینکه جو مذاکرات مثبت بوده موافق است یا خیر گفت: «ارزیابی این مذاکرات از اینجا کار دشواری است.»

جنیفر ساکی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا کماکان به پیگیری مسیر دیپلماسی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران معتقد است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز دوشنبه (۸ آذرماه/۲۹ نوامبر) در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز ۶ دور گفت‌وگو میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴ بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفت‌وگو می‌کرد اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.

439 نمایش