تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 آبان 1400 ساعت 10:52

زیان سهامداران بورس به زودی جبران می‌شود

یک کارشناس بازار بورس با بیان اینکه نقش دولت در بازار سرمایه فراتر از خود بازار سرمایه است گفت: بنده معتقدم بخش عمده زیانی که سرمایه گذاران این بازار متحمل شدند دیر یا زود جبران خواهدشد و به سود خوبی خواهند رسید.  

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه گفت: نقش دولت و مجلس در کنار بازار سرمایه در وهله نخست یک نقش سیاست گذاری و ریل گذاری اقتصادی و متغیرهای کلان اقتصادی است.

وی افزود: به طور مثال وقتی دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می کند که عملاً بیانگر سیاست های مالی دولت در یک سال است و مجلس هم با چکش کاری و بررسی ها، نهایتاً آن را در قالب بودجه برای اجرا به دولت ابلاغ می کند در نهایت باعث ریل گذاری اقتصادی در یک سال خواهدشد.

این کارشناس با بیان اینکه وظیفه اصلی بازارگردان ها در بازار سرمایه، افزایش نقدشوندگی سهام است گفت: بازارگردان ها کمک می کنند تا ورود سرمایه گذاران به بازار و خرید و فروش سهام ها با کمترین نوسان و انحراف انجام شود اما این اتفاق در بازار سرمایه ایران به دلیل محدودیتها و ضوابط معاملاتی، به درستی رخ نمی دهد.

کدیور خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخش عمده شرکت های سهامدار در بازار بورس، دولتی و نیمه دولتی و یا وابسته به نهادهای عمومی هستند لذا دولت می تواند آنها را ملزم کند که در زمینه بازارگردانی در بازار سرمایه فعال‌تر و پویاتر عمل کنند.

این کارشناس بازار بورس با بیان اینکه نقش دولت در بازار سرمایه فراتر از خود بازار سرمایه است گفت: بنده معتقدم بخش عمده زیانی که سرمایه گذاران این بازار متحمل شدند دیر یا زود جبران خواهدشد و به سود خوبی خواهند رسید.

کدیور یادآورشد: افرادی که درمورد بازار سرمایه تخصص کافی ندارند اما متمایل به حضور در این بازار هستند باید به شکل غیرمستقیم یعنی صندوق های سرمایه گذاری یا سبدگردان ها وارد بازار شوند تا مجموعه ها به نیابت از این افراد اقدام به سرمایه گذاری کنند.

658 نمایش

نظر دادن