AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 29 آبان 1400 ساعت 10:14

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

بسیاری از مشکل هایی که در ماشین لباسشویی پدید می آیند مربوط به عدم باز و بسته شدن صحیح درب ماشین لباسشویی می باشند، بدین منظور که باز و بسته نشدن درب می تواند بسیاری از عملکرد های دستگاه شما را مورد بررسی قرار دهد، در ادامه برای اینکه علت بروز این مشکل را بدانید قصد داریم تا با کمک تعمیرکار لوازم خانگی به بررسی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی بپردازیم:

 

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

تخلیه نشدن آب لباسشویی و باز نشدن درب ماشین لباسشویی

خرابی قفل درب و باز نشدن درب ماشین لباسشویی

خرابی لولای درب علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

خرابی در سوئیچ فشار چگونه منجر به باز نشدن درب لباسشویی می گردد؟

فعال بودن قفل کودک و جلوگیری از باز شدن درب ماشین لباسشویی

نتیجه گیری از علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

یکی از خرابی های رایجی که مصرف کنندگان برای رفع آن مشکل به تعمیرکاران لوازم خانگی مراجعه می کنند باز نشدن درب دستگاه است، اما به قطع این مشکل از دسته مواردی نیست که صرفا یک منشاء داشته باشد، و به قطع مربوط به موارد مختلفی می باشد، در ادامه به بررسی 5 علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت:

  • تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
  • خرابی قفل درب ماشین لباسشویی
  • خرابی لولای درب ماشین لباسشویی
  • خرابی در سوئیچ فشار درب ماشین لباسشویی
  • فعال بودن قفل درب ماشین لباسشویی

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی بهی و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات تعمیر لباسشویی بهی در شهر خود استفاده نمایید.

تخلیه نشدن آب لباسشویی و باز نشدن درب ماشین لباسشویی

اگر فرایند شستشو در ماشین لباسشویی شما به طور کامل طی شده و درب ماشین لباسشویی باز نمی شود علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی عدم تخلیه لباسشویی می باشد، در ادامه به بررسی راهکار برای رفع این مشکل می پردازیم:

  • اگر در آخر فرایند شستشو آب در دیگ باقی مانده است مشکل عدم تخلیه دستگاه مشکل دارد.
  • برای رفع این مشکل باید اقدام به روشن کردن ماشین لباسشویی به طور مجدد نمایید تا فرایند آبگیری دوباره طی شود.
  • در صورتی که باز هم آب داخل ماشین لباسشویی باقی ماند احتمالا پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی شما خراب است که برای رفع آن باید از خدمات تعمیرکار استفاده کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی مدیا و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات تعمیر لباسشویی مدیا در شهر خود استفاده کنید.

خرابی قفل درب و باز نشدن درب ماشین لباسشویی

در همه درب های ماشین لباسشویی قطعه ای در درب وجود دارد به نام میکروسوئیچ، اگر میکروسوئیچ گیر کند و دچار خرابی گردد درب ماشین لباسشویی به طور درست باز و بسته نمی شود، در ادامه به بررسی راهکار برای این دلیل باز و بسته نشدن درب ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت:

  • ابتدا درب بالای ماشین لباسشویی را باید به هر طریق باز کنید.
  • با استفاده از ضامن دستی و رها کردن آن درب را باز کنید.
  • اما برا این که مشکل شما به طور کلی رفع شود یا باید اقدام به تعویض میکروسوئیچ کنید و یا تعمیر آن را به طور کلی به یک تکنسین متخصص بپردازید تا مشکل را برای شما رفع کند.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی الکترولوکس در منزل خود و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب از خدمات تعمیر لباسشویی الکترولوکس در شهر خود استفاده کنید.

خرابی لولای درب علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی خرابی لولای آن می باشد، درب ماشین لباسشویی هم مانند هر درب دیگری به وسیله لولا می چرخد، لولا در ماشین لباسشویی قطعه ای پلاستیکی است که پوستیدگی و یا خرابی در آن و یا حتی گرفتن جرم در ما بین آن می تواند منجر به سخت باز و بسته شدن درب ماشین لباسشویی شود.

  • بهترین راهکار برای رفع این مشکل است است که با باز کردن پیچ های آن به بررسی مشکل بپردازید، علاوه بر این در صورتی که مشکل از این حاد تر بود می توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا بتواند اقدام به رفع این مشکل کند.

 

خرابی در سوئیچ فشار چگونه منجر به باز نشدن درب لباسشویی می گردد؟

در ماشین های لباسشویی یک سوئیچ فشار برای انتقال هوا و جلوگیری از کمبود هوا برای باز شدن درب موجود می باشد، اگر این سوئیچ فشار خراب شود حتی اگر تخلیه ماشین لباسشویی به درستی انجام شود درب ماشین لباسشویی گیر خواهد کرد، در ادامه به بررسی راهکار برای این علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت:

  • همواره با ریست کردن درب سوئیچ فشار درب ماشین لباسشویی خود سعی کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.
  • علاوه بر این در زمان بروز اینگونه مشکلات در دستگاه خود بهتر است دستگاه را خاموش کنید تا سوئیچ فشار سرد شود، پس از آن می توانید اقدام به رفع مشکل نمایید.

 

فعال بودن قفل کودک و جلوگیری از باز شدن درب ماشین لباسشویی

قفل کودک به دلیل کاربرد کمی که در بسیاری از منازل دارد خیلی از مواقع حتی به طور کامل شناخته شده نمی باشد، اما فعال شدن آن به طور طبیعی و ناگهانی می تواند منجر به باز نشدن درب ماشین لباسشویی و عدم باز شدن درب لباسشویی می شود.

نتیجه گیری از علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

تا به اینجا تمام دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دادیم، اما در این بخش قصد داریم تا به کمک تعمیرکاران لوازم خانگی نگاهی به بررسی مواردی بیاندازیم که با رعایت آن ها می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

  • همواره از عدم قرارگیری اجزا به میان درب و لباسشویی مطمئن گردید.
  • از سالم بودن لاستیک و لولای درب مطمئن باشید.
  • از باز و بسته کردن درب به صورت بی دلیل جلوگیری کنید.
  • از صحیح انجام شدن فرایند تخلیه اطمینان حاصل کنید.

 

499 نمایش