تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 آبان 1400 ساعت 09:11

این پرسپولیس «زور» بردن ندارد!

پرونده بازی‌های هفته چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر با توقف پرسپولیس مقابل گل‌گهر و نخستین پیروزی نفت آبادان بسته شد.

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر ایران دیروز با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید. در دو بازی ابتدایی بازی‌های روز دوم هفته چهارم و از ساعت ۱۶ تیم‌های نساجی مازندران با صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان با آلومینیوم اراک مقابل هم صف‌آرایی کردند.

در مازندران شاگردان علیرضا منصوریان که سه دیدار نخست خود را با باخت پشت سر گذاشتند دیروز میهمان نساجی در ورزشگاه شهدای ساری بودند که گل زودهنگام این تیم توسط حکیم نصاری در دقیقه ۱۱ با شوت از راه دور تماشایی به ثمر رسید.در ادامه بازیکنان نساجی بازی به جلو را در دستور کار قرار ‌دادند با این حال نفتی‌ها که در سه بازی نخست خود هیچ گلی نزده بودند در دقیقه ۳۹ بر خلاف جریان بازی گل دوم خود را بار دیگر توسط نصاری به ثمر رساندند تا به بردی مهم در مازندران برسند. محمد قربانی(60) و مسعود شجاعی(93) از نساجی مازندران با اخراج در این دیدار، جدال حساس نساجی مقابل استقلال را از دست دادند.

نفت با این پیروزی و بازگشت علیرضا منصوریان به نیمکت پس از سه بازی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و البته محرومیت توانست به اولین سه امتیاز خود در لیگ برتر دست یابد. نساجی هم دومین شکست خود را در غیاب ساکت الهامی که محروم بود، تجربه کرد.

در دیدار همزمان دیگر بین تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان محمد ربیعی در مس در چهارمین هفته این بازی‌ها با یک امتیاز در قعر جدول قرار بگیرند.

در دو دیدار دیگری که به‌طور همزمان از ساعت 18 برگزار شد تیم پرسپولیس در چهارمین دیدار خود برابر گل‌گهر سیرجان با نتیجه تساوی متوقف شد تا دو امتیاز حساس دیگر را برای رسیدن به تیم‌های بالای جدول از دست بدهد.در این بازی آرمین سهرابیان (۲+۴۵) برای گل گهر و عیسی آل کثیر (۵۴) برای پرسپولیس گلزنی کردند. بیژن حیدری داور مسابقه به آرمین سهرابیان، امین پورعلی و رضا شکاری از گل گهر و فرشاد فرجی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.به این ترتیب پرسپولیس بعد از برد برابر فولاد و نساجی و یک شکست برابر آلومینیوم اراک، نخستین تساوی این فصل خود را تجربه کرد.سرخپوشان با این تساوی ۷ امتیازی شدند تا فرصت خوبی را برای رسیدن به تیم‌های استقلال و سپاهان در بالای جدول از دست بدهند.

نیمکت‌نشینی سیدجلال، لک و عبدی
پرسپولیس در این مسابقه با ترکیب بوژیدار رادوشوویچ، فرشاد فرجی، علیرضا ابراهیمی (46- مهدی عبدی)، علی نعمتی، سعید آقایی (71- محمد شریفی)، مهدی شیری، میلاد سرلک، رضا اسدی (60- احسان پهلوان)، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل کثیر (90- حامد پاکدل) بازی کرد. نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی، حامد لک و مهدی عبدی از نکات قابل توجه ترکیب سرخپوشان بود.

همچنین تیم گل گهر سیرجان هم با ترکیب محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علیرضا آرتا، مهدی تیکدری، یونس شاکری (مرتضی تبریزی)، رضا شکاری (محمد آقاجانپور)، میلاد زکی‌پور (شایان مصلح)، مسیح زاهدی، امین پورعلی (فرشید باقری) و سعید صادقی بازی کرد.

غافلگیری پرسپولیس در لحظات پایانی نیمه نخست
این بازی موقعیت چندانی نداشت و دو تیم در خلق فرصت ویژه گلزنی ناکام بودند. بهترین شانس پرسپولیس در دقیقه ۳۰ و ضربه سر علی نعمتی بود که محسن فروزان دروازه‌بان گل‌گهر آن را مهار کرد. در حالی که نیمه اول وارد وقت‌های اضافه شده بود تیم سیرجانی از جناح راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال این توپ با ضربه سر آرمین سهرابیان به گل برتری تیم گل گهر تبدیل شد تا سرخپوشان نیمه اول را با شکست به پایان برسانند.

در این نیمه، یونس شاکری مهاجم گل گهر به دلیل مصدومیت در دقیقه پایانی نیمه نخست، از زمین خارج شد و مرتضی تبریزی جای او را گرفت.

گلزنی پرسپولیس و تعویض‌های گل محمدی
در ابتدای نیمه دوم یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس مهدی عبدی را به جای علیرضا ابراهیمی وارد زمین کرد تا قدرت هجومی تیمش را بیشتر کند. این برنامه در دقیقه ۵۴ جواب داد و عیسی آل کثیر با پاس عبدی دروازه گل گهر را باز کرد. در ادامه پرسپولیس دست به چند تعویض زد و نفراتی چون احسان پهلوان و محمد شریفی وارد زمین شدند تا سرخپوشان به یک گل دیگر دست یابند اما این تعویض‌ها ثمری نداشت. گل گهر هم در نیمه دوم بیشتر به کار دفاعی پرداخت و در یکی دو فرصتی که روی ضد حمله به دست آورد، نتوانست کاری از پیش ببرد تا بازی با تساوی یک- یک به پایان برسد.

در آخرین دیدار هم دو تیم نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی بدون گل پایان یافت.در این بازی فولاد تلاش زیادی برای تغییر نتیجه به نفع خود داشت اما دفاع تیم نفت مسجد سلیمان مانع از گلزنی شاگردان ویسی شد و در پایان این بازی با تساوی به پایان رسید.

منبع: کیهان

865 نمایش

نظر دادن