تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1400 ساعت 10:00

مروری بر مکانیزم کاری و کاربردهای دستگاه پلاسما جت

پلاسما جت روش جدیدی برای جوانسازی پوست است که از طریق دستگاه پلاسما جت انجام می شود. با این روش پوست جوانی و طراوت خود را به دست می آورد. از روش پلاسما جت می توان برای از بین بردن انواع آسیب های پوستی از جمله چین و چروک های ناشی از افزایش سن ، افتادگی ، آکنه ، خال، زخم و بریدگی (اسکار) استفاده کرد. علاوه بر این ، با استفاده از این روش می توان پلک ها و چشم های افتاده را برداشته و شکل بینی را زیباتر کرد.

زیباسازی پوست توسط جت پلاسما کاملاً بصورت سرپایی و بدون بستری انجام می شود. این روش را می توان یکی از روش های بدون درد و ساده برای زیباسازی پوست دانست. در این روش نیازی به ایجاد برش در پوست نیست و کاملاً بدون درد است. به همین دلیل ، جت های پلاسما به یک روش محبوب و پرکاربرد برای جوانسازی پوست تبدیل شده اند. روشی که در آن نتایج در مدت کوتاهی ظاهر می شوند و نسبتاً طولانی باقی می مانند.

 

شکل 1- بلفاروپلاستی با پلاسما جت 

 

کاربردهای جت پلاسما 

پلاسماجت را می توان یکی از پرکاربردترین روش های جوانسازی و زیبایی پوست دانست. علاوه بر درمان انواع ضایعات پوستی مانند چین و چروک ، آکنه ، زخم و بریدگی ، می توان از آن برای رفع افتادگی پلک و اطراف چشم نیز استفاده کرد. علاوه بر این ، می توان از روش جت پلاسما برای بلند کردن و اصلاح بینی استفاده کرد. این به ویژه برای کسانی مناسب است که از جراحی می ترسند یا نمی توانند هزینه زیادی برای زیبایی پوست خود هزینه کنند.

علاوه بر این ، می توان از این روش برای درمان ترک های پوستی استفاده کرد. این ترک ها می توانند ناشی از افزایش وزن ، بارداری یا بلوغ باشند. کاربرد دیگر این روش ، برداشتن ضایعات مختلف پوستی است. پلاسماجت می تواند انواع زگیل ها و فیبروم را درمان کند. پلاسماجت را می توان یک روش پرکاربرد و موثر برای از بین بردن چین و چروک ها دانست. چین و چروک های دور چشم ، خط لبخند ، چین و چروک پیشانی و سایر نواحی صورت و بدن با این روش برطرف می شود.

خرید پلاسما جت و نکات مربوط به آن 

خرید پلاسما جت یک راه عالی برای درمان آسیب های پوستی در افرادی است که می خواهند بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان به دست آورند. علاوه بر این ، به دلیل دوره نقاهت کوتاه این روش ، می توان آن را برای افرادی مناسب دانست که نمی توانند مرخصی کار نداشته و در خانه بمانند. نتایج این روش تقریباً مشابه نتایج جراحی است. بنابراین ، افرادی که از جراحی می ترسند یا به دلایل پزشکی نمی توانند جراحی زیبایی پوست خود را انتخاب کنند ، می توانند این روش را به عنوان روشی ایمن و موثر انتخاب کنند.

اگر افراد در گذشته از تکنیک های جراحی برای از بین بردن افتادگی یا آسیب های دیگر استفاده کرده اند و نتایج چندان رضایت بخش نیست ، ممکن است خرید پلاسما جت را به عنوان وسیله ای برای ترمیم یا اصلاح نتایج انتخاب کنند. این روش برای از بین بردن جراحات جزئی مانند افتادگی پلک ، چین و چروک در نواحی مختلف بدن یا رفع برخی عدم تقارنهای جزئی در نقاط مختلف صورت بسیار مناسب است.

 

شکل 2- بالا کشیدن پلک فوقانی توسط پلاسما 

مزایای استفاده از پلاسماجت 

روش پلاسماجت یک روش کم خطر و کم عارضه است که می توان از آن برای درمان و برداشتن انواع ضایعات پوستی استفاده کرد. درمان با این روش بدون درد است و نتایج سریعتر از سایر روشها قابل تشخیص خواهد بود. هیچ سنی برای استفاده از روش پلاسماجت وجود ندارد و هیچ حساسیتی در داوطلب ایجاد نمی کند. این روش را می توان برای هر کسی با هر رنگ پوست استفاده کرد.

پلاسماجت با تحریک و سرعت بخشیدن به روند تولید کلاژن در پوست بدون افزودن مواد شیمیایی اضافی به بدن ، جریان خون و روند هیدراتاسیون را بهبود می بخشد و به مرور زمان آن را تازه ، سالم و تازه نگه می دارد. این تکنیک می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی بینی ، جراحی پلک یا سایر نواحی بدن باشد. تکنیکی که پوست را بدون نیاز به برش یا زخم زیبا تر و جوان تر می کند. از آنجا که نقاط درمانی پلاسماجت بسیار کوچک و نزدیک به یکدیگر هستند ، می توان از آن برای درمان مشکلات پوستی در نواحی کوچک و حساس مانند کناره های چشم استفاده کرد.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پلاسما جت 

قیمت پلاسما جت به طور قابل توجهی کمتر از هزینه های جراحی است. این روش نسبت به سایر روشهای جوانسازی و زیباسازی پوست مانند لیزر درمانی ارزانتر است. از آنجا که استفاده از بیهوشی در این روش ضروری نیست ، هزینه های بستری شدن در بیمارستان حذف می شود و خود دستگاه پلاسما جت ارزان است. البته نمی توان برای این روش هزینه معینی تعیین کرد.

معمولاً عواملی مانند سن ، نوع و شدت آسیب ، محل درمان و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز مهمترین عواملی هستند که بر هزینه های جت پلاسما تأثیر می گذارند. علاوه بر این ، تخصص و مهارت پزشک و کلینیکی که در آن پلاسما جت انجام می شود نیز ممکن است بر قیمت پلاسما جت تأثیر بگذارد. شهر محل زندگی شما نیز می تواند عامل تعیین کننده ای در قیمت پلاسما جت باشد.

اگر به دنبال پلاسماجت با قیمت مناسب هستید، می توانید با کارشناسان وبسایت الولیزر تماس برقرار کنید تا بهترین و مناسب ترین مدل پلاسماجت را به شما معرفی کنند.

پلاسما جت بینی 

پلاسما جت بینی یکی از مدرن ترین روش های جراحی بینی است که بسیار موثر است و کمترین عوارض را دارد. پلاسما می تواند تجربه سخت جراحی را از فرد سلب کرده و در نتیجه موقعیت مطلوبی را برای وی ایجاد کند. اگرچه نتایج نهایی این فرایند را نمی توان دائمی در نظر گرفت ، اما می توان اثر آن را برای چندین سال مشاهده کرد و این مسئله می تواند احساس رضایت را در فرد ایجاد کند. جت پلاسمای بینی در یک تعریف ساده به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته می شود و برای شکل دادن به بینی بدون جراحی استفاده می شود. استفاده از جت های پلاسما در ناحیه بینی بسیار آسان است.

معایب و عوارض احتمالی پلاسماجت 

اگر پلاسماجت در کلینیک معتبر و توسط پزشک واجد شرایط و متخصص انجام شود ، داوطلب در خطر نیست و عوارض جانبی را احساس نخواهد کرد. عوارض جانبی شایع روش پلاسماجت خارش خفیف و احساس سوزش در محل درمان است. علاوه بر این ، ناحیه درمان ممکن است کمی قرمز ، متورم و ملتهب باشد. شدت این عوارض و مدت زمان آنها به عوامل مختلفی مانند شدت آسیب ، سن فرد ، نوع پوست و ناحیه درمان بستگی دارد. اما در افراد مختلف با ویژگی های متفاوت ، این عوارض جانبی بیش از چند روز طول نخواهد کشید. تجربه نشان داده است که در بسیاری از افراد عوارض جانبی روش پلاسماجت در عرض چند ساعت پس از درمان کاملاً از بین رفته است. اما در برخی افراد ، زمان بهبود می تواند تا یک هفته طول بکشد.

3150 نمایش

نظر دادن