تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1400 ساعت 08:40

با انواع سینی کابل و لوله فلکسیبل بیشتر آشنا شوید

سینی کابل، در اصل، پلی است که امکان انتقال ایمن سیم ها را در طول محدوده باز فراهم می کند و سیم ها را در برابر مشکلاتی از جمله داغ شدن بیش از حد و حریق محافظت می کند. يكي از انواع سيني كابل، نردبان كابل است. در اين مقاله به معرفي انواع سینی کابل و لوله فلکسیبل ميپردازيم. 

سینی کابل، در اصل، پلی است که امکان انتقال ایمن سیم ها را در طول محدوده باز فراهم می کند و سیم ها را در برابر مشکلاتی از جمله داغ شدن بیش از حد و حریق محافظت می کند. این سینی، یک سیستم مدیریت کابل است که در اندازه ها و سبک های مختلفی تولید می شوند. سینی کابل شامل یک ورق فلزی است. بسیاری از سینی های کابل دارای شکاف هایی در سطح خود هستند که باعث می شود تجهیزات و اتصالات کابل و سایر اتصالات مانند گیره های لوله ها را بتوان روی این سینی، محکم کرد. این سینی برای نگهداری ایمن سیم ها و محافظت از آنها در برابر هرگونه آسیب استفاده می شود و بیشتر در محلهای ساختمانی به کار می‌رود. سینی کابل به سرعت به عنوان یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین گزینه ها برای نگهداری و محافظت از سیم ها و کابل های موجود در فضای باز شناخته شد. استفاده از این محصول، یک راه حل مقرون به صرفه است که زحمت جابجایی سیم ها را از بین می برد. علاوه بر این، باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود زیرا می توانید به راحتی و در چند دقیقه آن را نصب کنید. 

 

نوعي سيني كابل 

 در واقع یک سینی کابل در سیم کشی برق ساختمان ها برای پشتیبانی از کابل های عایقی به کار می رود که عمدتا برای توزیع برق استفاده می شوند. سینی کابل، جایگزین مناسبی برای سیستم های سیم کشی برق باز است و معمولاً برای مدیریت کابل در ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده می شود. این محصول، در مواردی که نیاز به تغییر یا تعمیر در سیستم سیم کشی وجود دارد، بسیار کارآمد می‌باشد. 

  • مناسب برای کابل ها وسیم های برق سبک. 

  • پوشش زیرین سینی به کاهش تداخل الکترومغناطیسی کمک می کند، در حالی که سوراخ ها باعث تخلیه آب و تهویه هوا می شوند. 

  • سینی کابل از سیم ها و کابل ها پشتیبانی میکند و از افتادگی آنها جلوگیری می کند. در این حالت، عملکرد مدار دچار آسیب یا اختلال نمی‌شود. 

  • برای محافظت از کابل در برابر اشعه ماوراء بنفش، برف و یخ و آسیب های محیطی، می توان از روکش ها استفاده کرد. 

  • سینی های کابل معمولاً در طول 3 متر عرضه می شوند. 

 این سینی ها انواع مختلفی دارند که نیازهای متفاوتی را برآورده می کنند. انواع گوناگونی از سینی های کابل از جمله نردبان کابل، سینی گالوانیزه، سوراخ دار، PVC، فولاد ضد زنگ و غیره در بازار موجود است. قبل از انتخاب هر یک از انواع این سینی کابل، با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید و سینیکابلی متناسب با ساختمان خود انتخاب کنید. 

 

نردبان کابلی چيست؟ 

طراحی ساده نردبان کابل، شامل ریل های جانبی است که با پله هایی به هم متصل شده اند. پله ها نیز دارای سوراخ های متعدد هستند و این امر باعث بسته شدن محکم کابل یا روکش کابل به طور مستقیم بر روی نردبان کابل میشود 

  • این محصول برای نصب کابل های برق، مخابرات و کابل هایی از این قبیل مناسب است. 

  • می تواند کابل های سنگین، مجموعه کابل ها و لوله ها را در مسیر های طولانی، تحمل کند. 

  • کابل ها می توانند در هر قسمت از طول نردبان کابل، وارد و خارج شوند. 

  • این محصول، با سوراخ ها و فضای بین پله ها، به جریان هوای آزاد کمک می کنند، که این مسئله برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کابلها و جلوگیری از تجمع آب، رطوبت یا گرد و غبار، ضروری است 

  • کابل ها در معرض دید بوده و به راحتی قابل دسترسی هستند. 

  • برای محافظت از کابل در برابر اشعه ماوراء بنفش، برف و یخ و هرگونه آسیب، می توان از روکش هایی استفاده کرد. 

  • نردبان کابل معمولاً در طول های 3 یا 6 متری عرضه می شوند. 

  

نردبان كابل 

 

تفاوت بین نردبان کابل و سینی کابل چیست؟ 

در واقع نردبان کابل، یکی از انواع سینی کابل است. نردبان کابل و سینی کابل تفاوت هایی اساسی با هم دارند که دانستن این تفاوت ها به شما کمک می‌کند تا محصولی مناسب با نیاز خود انتخاب کنید. به طور کلی، نردبان کابل برای پشتیبانی از کابل هایی با حجم زیاد یا سنگین ترجیح داده می شوند، به ویژه اگر فاصله زیادی بین تکیه گاه ها وجود داشته باشد و سینی های کابل معمولاً برای پشتیبانی از کابل ها، سیم ها و لوله های سبک وزن، استفاده می شوند. 

 

لوله فلکسیبل و انواع آن 

این اتصالات که به عنوان لوله فلکسیبل شناخته می شوند در واقع لوله هایی با انعطاف پذیری بالا هستند. این لوله ها برای انتقال انواع مختلفی از مواد از جمله هوا، بخار و گازها و مایعاتی مانند آب، روغن و مواد شیمیایی و همچنین در سیستم های گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع و تهویه گازهای زائد استفاده‌ میشوند اما گسترده ترین و معمول ترین کاربرد آنها محافظت و پوشش دهی کابل ها و سیم های برق است. لوله فلکسیبل در هر نوع شرایط آب و هوایی کارایی خود را از دست نمی‌دهد. این لوله های منعطف و در عین حال مستحکم را می توان در اتصالات بیضی شکل، گرد و بسیاری از گوشه ها استفاده کرد. لوله فلکسیبل را می توان در هر منطقه و در هر سیستم یافت. 

 

نوعي لوله فلكسيبل فلزي در سايز هاي مختلف 

 

امروزه در نتیجه فناوری های در حال توسعه، انواع های زیادی از لوله های فلکسیبل تولید شده اند. تقریباً همه این انواع لوله ها برای اهداف مختلف و در زمینه های مختلف استفاده می شوند. بنابراین، می توان گفت که ساختار آنها نیز متفاوت از یکدیگر است. انواع لوله فلكسيبل عبارتند از: 

  • لوله فلکسیبل عایق حرارتی 

  • لوله فلکسیبل پلی استر 

  • لوله فلکسیبل پلی استر عایق حرارتی 

  • لوله فلکسیبل صنعتی PVC  

  • لوله فلکسیبل PVC عایق حرارتی 

  • لوله فلکسیبل آلومینیومی 

  • لوله فلکسیبل روکش دار 

 

  شرکت پرشین گروپ یکی از معتبر ترین ارائه دهندگان انواع لوله فلکسیبل، سینی کابل و نردبان کابل در کشور می باشد. ما از بهترین مواد و متریال ها برای تولید محصولات خود با کیفیتی جهانی استفاده می کنیم. جهت تامین محصولات مورد نیاز خود میتوانید به ما اعتماد کنیددر صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این محصولات هستید با شرکت ما تماس بگیرید. 

437 نمایش

نظر دادن