AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 مهر 1400 ساعت 08:35

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید بلبرینگ کجاست؟

آشنایی با بلبرینگ

آن دسته از بیرینگ ها که عنصرغلتانشان ساچمه است را بلبرینگ می نامند.

بلبرینگ ها به چهار دسته تقسیم می شوند:

بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ تماس زاویه ای، بلبرینگ خودتنظیم، بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ شیار عمیق

شماره فنی این دسته از بلبرینگ ها با ۶ شروع میشود. این بلبرینگ ها قابلیت تحمل بارشعاعی سنگین و قابلیت تحمل بار محوری کمتر از محدوده شعاعی از هر دو طرف را دارد. طبق تعریف کاتالوگ بلبرینگ SKF و نرم افزار شرکت SKF، بلبرینگ شیار عمیق در کاربردهای بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه، آنها در بسیاری از اندازه ها در دسترس هستند. بلبرینگ های شیار عمیق در سرعت های بالا کاربرد خوبی دارند.

انواع بلبرینگ شیار عمیق عبارتند از :

  1) بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه :

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیف به طور خاص همه کاره هستند. آنها از نظر طراحی ساده ، غیر قابل تفکیک ، مناسب برای سرعت های بالا و حتی بسیار زیاد هستند و در عملکرد قوی هستند و نیاز به نگهداری کمی دارند. مسیر شیار های عمیق و انطباق نزدیک بین مسیر شیار ها و توپ ها ، بلبرینگ شیار عمیق را قادر می سازد تا بارهای محوری را در هر دو جهت ، علاوه بر بارهای شعاعی ، حتی در سرعت های بالا ، در خود جای دهند.

 2) بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه با شکاف های پرکننده :

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه با شکاف های پر کننده دارای یک شکاف پر کننده در رینگ داخلی و خارجی هستند که باعث می شود توپ های بیشتر و بزرگتر از استاندارد بلبرینگ های شیار عمیق قرار گیرند.

بلبرینگ های شکاف پر کننده دارای ظرفیت بار شعاعی بالاتری نسبت به بلبرینگ های بدون شکاف پر کننده هستند، اما ظرفیت باربری محوری آنها کم است. آنها همچنین قادر نیستند بدون پر کردن شکاف ها با سرعتی مانند بلبرینگ کار کنند. بلبرینگ شیار عمیق بسته به نوع کاربرد اصلی که دارند ، دارای یک قفسه یا بدون قفسه هستند.

 3) بلبرینگ شیار عمیق فولاد ضد زنگ :

بلبرینگ شیار عمیق فولاد ضد زنگ SKF در برابر خوردگی، در برابر رطوبت و چندین محیط دیگر مقاوم است. این بلبرینگ ها بدون شکاف های پر کننده هستند و می توانند بارهای محوری را که علاوه بر بارهای شعاعی که در هر دو جهت عمل می کنند ، حتی در سرعت های بالا نیز تحمل کنند.

 4) بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه :

بلبرینگ شیار عمیق SKF دو ردیفه با بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه مطابقت دارد. آنها دارای مسیرهای بدون وقفه عمیق و انطباق بالا بین عناصر غلتان و مسیرها هستند. آنها قادر به حمل بارهای محوری علاوه بر بارهای شعاعی که در هر دو جهت عمل می کنند، میباشند. ظرفیت حمل بار این دسته از بلبرینگ ها به اندازه قابل توجهی بیشتر از بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه می باشد.

بلبرینگ تماس زاویه ای

شماره فنی این دسته از بلبرینگ ها باعدد ۷ شروع می شوند. این بلبرینگ قابلیت تحمل بار شعاعی کمتر از بلبرینگ شیار عمیق و قابلیت تحمل بار محوری هم اندازه بلبرینگ شیارعمیق و فقط دریک جهت (جهت مخالف)رادارد. محدوده سرعت این بلبرینگ هاسرعت متوسط میباشد. طبق تعریف کاتالوگ و نرم افزار شرکت SKF، در بلبرینگ تماس زاویه ای، رینگ های داخلی و بیرونی نسبت به یکدیگر زاویه میسازند که امکان تحمل بارهای شعاعی و محوری بصورت همزمان را خواهند داشت. هرچه این زاویه تماس بزرگ تر باشد، قدرت تحمل بار محوری آن بیشتر میشود.

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF در طرح ها و اندازه های بسیار متنوعی تولید می شوند. آنهایی که معمولا در این فهرست استفاده می شوند عبارتند از:

 1) بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه:

بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه می توانند بارمحوری را فقط در یک جهت تحمل کنند. در زیر بارهای شعاعی نیرویی که در جهت محوری عمل می کند، در بیرینگ تولید می شود و این نیرو باید خنثی شود.

به طور معمول بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیف دارای یک شانه بالا و یک شانه پایین هستند.

 2) بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه :

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیف SKF در طراحی با دو بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیف مطابقت دارند اما فضای محوری کمتری را اشغال می کنند. آنها می توانند بارهای شعاعی و همچنین بارهای محوری را که در هر دو جهت عمل می کنند ، در خود جای دهند.

 3) بلبرینگ تماس زاویه ای دارای چهار نقطه تماس :

بلبرینگ تماس زاویه ای دارای چهار نقطه تماس، برای پشتیبانی از بارهای محوری که در هر دو جهت کار می کنند ، طراحی شده اند. بارهای شعاعی را می توان تا کسری خاص از بار محوری پشتیبانی کرد. این بلبرینگ ها نسبت به بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیف به طور قابل توجهی فضای محوری را اشغال می کنند.

بلبرینگ های خودتنظیم

شماره فنی این دسته از بلبرینگ ها باعدد یک شروع میشوند. این بلبرینگ ها دو ردیفه هستند و به این جهت تعداد عناصر غلتان بیشتری دارند. قابلیت تحمل بار شعاعی خیلی سنگین و قابلیت تحمل بار محوری کم و از هر دو طرف را دارند. محدوده سرعت این بلبرینگ ها سرعت بالا میباشد. بلبرینگ خود تنظیم ، توسط SKF اختراع شد. این بلبرینگ دارای دو ردیف عنصر غلتان (توپ) و یک مسیر متراکم متلاشی شکل در حلقه خارجی دارد. در نتیجه بیرینگ خود تنظیم شده و نسبت به عدم انحراف زاویه ای شفت نسبت به محفظه حساس نیست. مخصوصا برای کاربردهایی که انتظار می رود تغییر شکل یا عدم تغییر جهت قابل توجهی در شفت ایجاد شود ، مناسب است. علاوه بر این ، بلبرینگ خود تنظیم کننده کمترین اصطکاک را بین تمام بیرینگ های نورد دارند ، که به آن اجازه می دهد حتی در سرعت های بالا خنک تر شود.

انواع بلبرینگ خود تنظیم SKF که توسط خود شرکت SKF ارائه شده است عبارتند از :

. بلبرینگ باز طراحی اصلی

. بلبرینگ آب بندی شده

. بلبرینگ های دارای حلقه داخلی گسترده

سایت کالا صنعتی یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی صنعتی در ایران به شمار می رود. در سال های اخیر این شرکت توانسته است با به کارگیری نیروهای متخصص، پیشنهاد خرید انواع کالای صنعتی را ارائه داده و بهترین راهکارهای مهندسی را با مشاوره رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

کالا صنعتی یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه تامین کالای صنعتی نظیر الکتروموتور، گیربکس، پمپ آب، پمپ صنعتی، اینورتر، ویبره بدنه، ابزار دقیق و بسیاری کالاهای مشابه به شمار می رود.

www.kalasanati.com

614 نمایش