AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 مهر 1400 ساعت 10:30

نفتکش ایرانی از ونزوئلا به سمت ایران بازمی‌گردد

منابع خبری از تحویل سوخت ونزوئلا به یک ابرنفتکش ایرانی و آغاز سفر بازگشت این نفتکش به کشورمان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک ابرنفتکش حامل پرچم ایران امروز (شنبه) سفر خود را از آب‌های ونزوئلا در حالی آغاز کرد که ۲ میلیون بشکه نفت خام از این کشور دریافت کرده است.

اسنادی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است بیانگر ارائه نفت تولیدی شرکت نفت ونزوئلا (PDVSA) به این نفتکش ایرانی است.

این ۲ میلیون بشکه نفت خام بخشی از توافق میان شرکت نفت ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) است.

بارگیری این ابرنفتکش با نام «دینو ۱» (Dino I) اواخر روز جمعه در بندر خوزه متعلق به شرکت نفت ونزوئلا به پایان رسید و امروز (۱۶ اکتبر/ ۲۴ مهر) این ابرنفتکش به سوی کشورمان حرکت کرد.

این نفتکش پیشتر در ماه سپتامبر (شهریور) به ونزوئلا وارد شد و حامل ۲.۱ میلیون بشکه سوخت برای این کشور بود.

گفته می‌شود محموله دومی، اما در اندازه کوچکتر هفته جاری به ونزئولا خواهد رفت. این مبادله به عنوان بخشی از روال روتین مبادلات میان ایران و ونزوئلا انجام می‌شود که در مرحله اول به مدت ۶ ماه به اجرا در خواهد آمد.

ایران و ونزئولا در سال گذشته روابطشان را محکم‌تر از گذشته و مراوداتشان با چین را نیز گسترده‌تر از پیش کردند.

پیشتر از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که ایران در ازای دریافت سوخت هواپیما، بنزین به ونزوئلا صادر می‌کند و این به عنوان بخشی از توافقنامه مبادله‌ای میان دو شرکت ملی نفت ایران و ونزوئلا است که این کشور در ازای واردات بنزین از سوی کشورمان، محموله‌های سوخت جت را به ایران می‌فرستد.

منبع دیگری نیز تأیید کرد که سال گذشته دو کشور توافق کردند که سوخت کامل جت ونزوئلا را با بنزین ایران مبادله کنند. سوخت هواپیمایی به کشتی‌های نفتکش ایرانی منتقل می‌شود که بنزین را به ونزوئلا منتقل می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

614 نمایش