تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 شهریور 1400 ساعت 01:27

تقصیرهای روحانی، گردن احمدی‌نژاد؛ موفقیت‌های رئيسی به نام روحانی!

با این وضعیتی که محافل سیاسی و رسانه‌ای حامی دولت روحانی تحلیل می‌کنند، تا روز آخر، کار این دولت، تقصیرها متوجه دولت احمدی‌نژاد بود ولی دستاوردهای رئيسی، متعلق به روحانی!

جهان نیوز با انتشار این تحلیل آمیخته با طنز می‌نویسد: این روزها طرفداران دولت روحانی و همچنین اصلاح‌طلبان در فضای مجازی واکنش طنزآلودی به اقدامات و عملکرد دولت رئیسی نشان می‌دهند. دولت رئیسی در طی حدود کمتر از دو ماهی که سکان امور اجرایی کشور را در دست گرفته، موفقیت‌های جالب توجهی کسب کرده است. از جمله این موارد واردات واکسن و تسریع در روند واکسیناسیون عمومی بوده که باعث رضایت خاطر مردم در این حوزه شده. تا جایی این دستاورد ملموس بود که طی یک هفته رکورد تزریق 8 میلیون دُز واکسن در کشور شکسته شد. پس از این ماجرا بود که برخی از حامیان روحانی عنوان کردند این دستاورد برای دولت وی بوده است و نه رئیسی.

روزنامه کارگزارانی سازندگی در این حوزه نوشت: «درحالی هواداران دولت سیزدهم واردات انبوه واکسن کرونا از چین و کوواکس و دیگر کشورها را به دولت نوپا نسبت می‌دهند که همه گزارش‌ها می‌گوید آنچه دولت رئیسی امروز درو می‌کند، در دولت روحانی کاشته شده است.»

این درحالی است که «کریم همتی»، رئیس جمعیت هلال احمر در این‌باره بیان کرد: «رئیس‌جمهور پس از آغاز دولت سیزدهم، تماس‌های تلفنی با سران کشورهای چین و روسیه داشت و همین امر سبب شد تا روند واردات واکسن تسریع شود.»

ماجراهای طنزآلود دستاوردسازی اصلاح‌طلبان و نزدیکان روحانی از عملکرد رئیسی برای دولت قبل به همین جا ختم نمی‌شود. «حسام‌الدین آشنا» مشاور جنجالی روحانی پس از اتفاقاتی که در حوزه واکسن و پیوستن ایران به سازمان شانگهای افتاد در توئیتی که با ادبیات خاص وی همراه بود نوشت: «از واکسن تا شانگهای قصه همان قصه است.» جالب اینجاست که هم در حوزه واکسن و هم پیمان شانگهای بهانه دولتمردان قبل وجود تحریم‌ها بود اما حالا با پیوستن ایران به پیمان شانگهای و حل مشکل واکسن، با یک فرصت‌طلبی خاصی عنوان می‌کنند که این موارد دستاوردهای دولت روحانی بوده است!

نکته طنزآمیز دیگر این است که تا 8 سال از دولت روحانی همه اتفاقات ناگوار به دولت قبل یعنی دولت احمدی‌نژاد نسبت داده می‌شد اما در این نزدیک

دو ماه که اتفاقات خوبی در حوزه سلامت و تجارت بین‌الملل در کشورمان رخ داده، اصلاح‌طلبان این موارد را به دولت روحانی نسبت می‌دهند!

تقلای افراطیون مدعی اعتدال و اصلاحات برای مصادره به مطلوب عملکرد مثبت آقای رئيسی و دولت وی، به قدری پرحجم است که این عبارت، تبدیل به یک دستمایه مطالبه عمومی شده، تا جایی که مردم به طنز و هجو می‌گویند «از وقتی رئيسی روی کار آمده، روحانی خوب کار می‌کند»!

393 نمایش

نظر دادن