تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 مرداد 1400 ساعت 11:14

حسام‌الدین آشنا مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی گفت: هیئت منصفه در یک اتهام و دو شکایت حسام‌الدین آشنا را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.  

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، در روز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده جرم سیاسی متهم حسام‌الدین آشنا به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.احمد مومنی‌راد، در این زمینه گفت: در دو شکایت این پرونده قبلا در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم دیوان عالی کشور آنرا به شعبه هم عرض (شعبه ششم) عودت داد.

سخنگوی هیئت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی افزود: دادگاه با حضور هیئت منصفه‌ای غیر از اعضای دادگاه قبلی شروع شد و پس از سخنان رئیس دادگاه نماینده مدعی‌العموم به شرح کیفرخواست پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم حضور متهم وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از او پرداخت و سپس متهم با تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد و بعد از خاتمه دادگاه هیئت منصفه جرائم سیاسی وارد شور شد و پس از اتمام شور رای‌گیری به عمل آمد.

مومنی‌راد خاطرنشان کرد: هیئت منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

579 نمایش

نظر دادن