تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 مرداد 1400 ساعت 10:14

حمله هوایی اسرائیل به مقر حشد الشعبی در نجف

صدای انفجارهای بزرگی از اطراف نجف واقع در جنوب عراق به گوش رسیده است.

رسانه‌های عراقی خبر دادند، انفجارهای بزرگی از اطراف نجف واقع در جنوب عراق به گوش رسید.

به نوشته رسانه‌های عراقی این انفجارها در زاغه‌های مهمات یکی از یگان‌های حشد الشعبی در اطراف نجف اشرف دچار سانحه شده است، نیروهای امدادی که فورا به این محل اعزام شدند، ضمن تایید وقوع این انفجارها تاکید کردند در حال تلاش برای جلوگیری از ادامه انفجار مهمات بیشتر هستیم و تلاش داریم کانون آتش را مهار کنیم.

به گفته منابع عراقی این انبار که در منطقه البحیره واقع است متعلق به گردان‌های امام علی (ع) از یگان‌های حشد الشعبی است.

آمار اولیه تلفات تهاجم به پایگاه حشد الشعبی سه زخمی اعلام شده است.

منطقه البحیره در نزدیکی وادی السلام قرار دارد.

ادعای دخالت اسرائیل در حمله پهپادی به نجف اشرف!

در حالی که برخی از رسانه‌های عراقی از دست داشتن اسرائیل در انفجار اخیر زاغه مهمات حشد الشعبی در نجف اشرف سخن می‌گویند، رسانه‌های اسرائیلی حاضر به تایید یا تکذیب آن نشدند.

رسانه‌های عراقی به نقل از بیانیه تیپ امام علی یکی از یگان‌های حشد الشعبی عراق خبر دادند، پایگاه آن در نجف اشرف دو بار مور حمله هوایی (پهپادی) قرار گرفته و انبارهای مهماتش مورد هدف قرار گرفتند.

این یگان حشد الشعبی در بیانیه اش اعلام کرد، یکی از پادگان هایش در استان نجف اشرف مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

در ادامه بیانیه آمده است، یک هواپیمای بدون سرنشین در سال 3 و 30 دقیقه به وقت محلی اقدام به هدف قرار دادن مخازن مهمات پادگان الدیوک کرد و در ساعت 5 و 30 دقیقه هم مجددا این کار را تکرار کرد در حالی که پروازهای شناسایی بر فراز این پادگان از ساعت‌های اولیه صبح توسط پهپادها انجام می‌گرفته است.

تیپ امام علی قول داد به زودی اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر کند.

در این بین صابرین نیوز در کانال خود در فضای مجازی اعلام کرد این حمله پهپادی علیه نجف اشرف توسط اسرائیل انجام گرفته است امری که رسانه‌های اسرائیلی در مقابل آن سکوت اختیار کرده و تنها یک رسانه عبری زبان در شبکه‌های اجتماعی به آن پرداخته و گرچه وقوع این امر را تکذیب نکرده اما تاکید کرده است در حال حاضر قادر به تایید این حمله پهپادی اسرائیلی نیست.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با پرداختن به این خبر و بدون اشاره به نقش احتمالی اسرائیل نوشت: همزمانی این تهاجم با حضور مصطفی الکاظمی در واشنگتن تامل برانگیز است.

رسانه

542 نمایش

نظر دادن