تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 مرداد 1400 ساعت 18:17

روحانی: دولت ما به‌حق دولت سلامت بوده است

تلاش ما این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده کالا به مراکز تولیدی، صادراتی و جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود و این کار نیز انجام گرفت.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان‌های مناطق آزاد و محیط زیست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس از ارائه گزارش پیرامون طرح‌های منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: افتتاح طرح‌های اخیر ماه‌های گذشته در منطقه آزاد ارس بیانگر تلاش و فعالیت بی‌وقفه مدیران این منطقه است که برای به ثمر نشاندن بخش‌هایی اعم از خصوصی و دولتی تلاش کردند و آنها را به ثمر رساندند.

روحانی عنوان کرد: همین امروز شاهد افتتاح ۹۲۸ میلیارد تومان طرح و بودجه در یک روز هستیم و گفته شد ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست افتتاح است که بخشی همین امسال و بخش دیگر در سال آینده و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین پس از استماع گزارشی از طرح‌های مربوط به جزیره فشم بیان کرد: اقدامات و تلاش‌هایی در جزیره قشم در حال اجرا است و امروز شاهد افتتاح ۹ پروژه مهم هستیم.

اعلام شد ۸۸ درصد این پروژه‌ها سهم بخش خصوصی است و بسیار خوشحال کننده است که مناطق آزاد زمینه‌های لازم برای حضور و فعالیت بخش خصوصی را فراهم می‌کنند تا در کنار یکدیگر در مسیر آبادانی ایران عزیز تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از مراسم افتتاح گفت: گزارش دکتر کلانتری در رابطه با روند اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست برای سلامت مردم، بقای خاک، آب، جنگل‌ها، مراتع و همچنین سلامت هوا بسیار حائز اهمیت است و خوشحال هستیم که امروز یک سامانه جامعی نسبت به محیط زیست از امروز شروع به کار می‌کند که می‌تواند پایش مستمر و مداومی از آلایندگی‌ها در کشور انجام دهد و دستورالعمل‌های لازم و نظارت‌های لازم را صادر و اعمال کند.

روحانی خاطرنشان کرد: از فعالیت صندوق ملی محیط زیست تشکر می‌کنم. ان شاءالله این طرح‌ها برای سلامت مردم و مبارزه با آلودگی‌های مختلف موثر باشد.

وی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که در زمینه محیط زیست یک کار مستمر علمی و مطالعاتی و نظارتی شروع شده و در حال اجرا است، تصریح کرد: ما برای سلامت خود چاره‌ای جز اینکه دارای محیط زیست سالم باشیم، نداریم.

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه مناطق آزاد گفت: تلاش ما این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده کالا به مراکز تولیدی، صادراتی و جذب سرمایه داخلی و خارجی تبدیل شود و این کار نیز انجام گرفت.

روحانی با بیان اینکه ما مناطق آزاد را توسعه دادیم، گفت: امروز ۱۵ منطقه آزاد در کشور داریم که این مناطق می‌تواند همانند دیگر مناطق آزاد، کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و جهان قرار دهد.

503 نمایش

نظر دادن