تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 مرداد 1400 ساعت 11:37

بهترین شرکت های گلخانه سازی در ایران

گلخانه امروزه به عنوان یکی از مهمترین و سود آورترین بخشهای کشاورزی، با بکارگیری مدرن‌ترین فن‌آوری‌ها و ابزارها، افزایش تولید در واحد سطح زیرکشت را به شکل قابل توجهی امکانپذیر نموده است. گلخانه یا گیاه خانه یا گرم خانه، محیطی با اسکلت یا چهارچوب، مسقف با پوشش های شفافی مانند شیشه و پلاستیک، مکانی مناسب برای پرورش انواع مختلف گل و گیاه است.

گلخانه ها با فراهم آوردن شرایط ملزوم و مطلوب محیطی از حیث شدت نور، دمای روزانه و شبانه، رطوبت، خاک و ...  و از همه مهمتر کنترل عواملی نظیر باد و طوفان، سرما و یخبندان، که مخرب بوده و می توانند خسارات زیادی به بار آوردند، زمینه رشد گل و گیاهان گوناگون از نواحی مختلف را در تمام فصول سال ایجاد می نمایند.

انواع گلخانه ها را بشناسیم!

گلخانه ها بر اساس کارکرد، نوع سازه و شکل ظاهری انواع مختلفی دارند که به شرح زیر است:

انواع گلخانه بر اساس کارکرد

گلخانه را بر اساس نوع کارکرد به چهار دسته تقسیم بندی می شوند:

  • گلخانه آموزشی (Teaching Greenhouse)
  • گلخانه تحقیقاتی (Research Greenhouse)
  • گلخانه تفریحی و سرگرمی (Hobby Greenhouse)
  • گلخانه تجاری (Commercial Greenhouse)

انواع گلخانه بر اساس شکل ظاهری

سازه گلخانه ها از نظر شکل ظاهری به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • گلخانه سقف شیروانی (A Frame)
  • گلخانه سقف قوسی (Curved Roof)
  • گلخانه سقف گنبدی (Gothic Arch)

انواع گلخانه های صنعتی

  • گلخانه تونلی: ساخت گلخانه تونلی از متداول ترین گلخانه ها جهت کشت گیاهان گلخانه ای در صنعت می باشد. که نحوه ساخت این نوع گلخانه بسیار راحت و به صرفه می باشد. اگر بخواهیم گلخانه تونلی را جور دیگری معرفی کنیم گلخانه کواست یا استوانه ای نام دارد. اسکت گلخانه تونلی متشکل از آلومینیوم، پلاستیک، گالوانیزه و خیلی کم از چوب ساخته می شود.
  • گلخانه اسپانیایی: گلخانه اسپانیایی از دیگر گلخانه های صنعتی می باشد که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. گلخانه اسپانیایی در اصل به صورت چند دهانه یا مولتی اسپین و دارای شکل هندسی گاتیک می باشد. این سبک از گلخانه قابل اجرا در اندازه های مختلف می باشد و امکان نصب پوشش پلاستیکی با پلی کربنات وجود دارد.پلاستیک های شفاف استفاده شده در گلخانه باعت تشدید گرما و حفظ رطوبت می شود. همین امر سبب می شود که برداشت گیاهان کاشته شده در گلخانه یک ماه زودتر از گلخانه ها و مزارع دیگ انجام شود. و رشد گیاهان پاییز تا زمستان و حتی ماه اسنفد هم امکان پذیر می باشد. پس به همین دلیل گلخانه اسپانیایی برای شما سود بیشتری خواهد داشت به این دلیل که برداشت آن دوسه برابر خواهد بود . ارتفاع گلخانه اسپانایی 6 متر می باشد. گلخانه اسپانیایی در شرابط اقتصادی حاکم بسیار به صرفه تر و سود آور تر می باشد .

از دیگر گلخانه های صنعتی می توان به گلخانه های ایرانی، گلخانه شیشه ای اشاره کرد که گلخانه شیشه ای یکی از پر هزین هترین گلخانه های صنعتی می باشد.  

 

انواع گلخانه بر اساس نوع سازه

گلخانه ها را می توان بر اساس نوع سازه تقسیم بندی کرد:

  • گلخانه‌های چوبی
  • گلخانه‌های فلزی یا مدرن

انواع بستر کشت گلخانه

بستر کشت گلخانه ای باید شرایط تأمین مواد غذایی(خاک)، نگهداری آب و در دسترس قراردادن آن برای گیاه، تبادل گازی بین ریشه و اتمسفر و محل استقرار گیاهان را فراهم آورد. انواع بستر کشت گلخانه عبارتست از:

  • بستر کشت خاکی

در کشت خاکی، ریشه گیاه درون خاک قرار دارد، مدیریت تغذیه آسان و نیاز به دانش فنی چندانی ندارد، اما در مقابل مقادیری از مواد غذایی مصرفی از دسترس گیاه خارج و بیماری های خاکزی، معضلی برای این نوع کشت می باشد.

  •  بستر کشت هیدروپونیک

در روش نوین کشت هیدروپونیک، از بسترهای جدید با ویژگیهای مناسب و ایده آل با هدف تولید بیشتر، کیفیت بالاتر و صرف هزینه های کمتر استفاده می گردد.

کشت هیدروپونیک خود به سه دسته تقسیم می گردد:

  • بستر کشت معدنی: شامل موادی نظیر ماسه، سنگریزه، یشم سنگ، پرلایت، ورمی کولایت، زئولیت، پوکه معدنی، رس بسط داده شده، می باشد.
  • بستر کشت مصنوعی: اسفنج، پلاستیک منبسط، پلی اورتان، فرمالدئید اوره از جمله مواد مورد استفاده این دسته به شمار می رود.
  • بستر کشت آلی: مواد قابل استفاده در این نوع کشت شامل تراشه چوب یا خاک اره درشت، پیت ( پیت ماس، پیت علف های خانواده گرامینه، پیت هوموسی)، کوکوپیت یا پیت نارگیل، پوست درختان و سبوس برنج می باشد.

آشنایی با بهترین شرکت های طراحی و ساخت گلخانه

امروزه با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی، راه اندازی گلخانه همانند بسیاری از حرفه ها، نیازمند صرف هزینه و سرمایه گذاری اولیه بسیار می باشد به همین جهت، مدیریت صحیح در احداث گلخانه، انتخاب مکان، نوع گلخانه و پوشش آن، همه و همه باید توسط اقراد خبره و متخصص این امر انجام پذیرد. ما در این مطلب با دقت بسیار و با استفاده از نظرات کاربران و چند معیار دیگر، بهترین گلخانه های بزرگ و معتبر را در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، اهواز و سایر شهرهای بزرگ ایران به شما عزیزان معرفی می کنیم.  با ما همراه باشید.

شرکت سپید الوند

 شرکت سپید الوند با سال ها تجربه درخشان در این حوزه آماده ارائه خدمات بهینه به مشتریان عزیز می باشد. شرکت گلخانه سازی سپید الوند همواره در تلاش است با رعایت اصول کلی و استانداردها در زمینه سازه و تجهیزات گلخانه و مرغداری و با تجربه ای درخشان حاصل سال ها فعالیت در زمینه طراحی و ساخت گلخانه ای مدرن، دستیابی شما مشتریان را به بهترین سیستم های گلخانه ای هموار سازد. موفقیت شما آرمان و هدف اصلی ماست.

برخی از مهمترین خدمات شرکت سپید الوند به تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز عبارتست از: طراحی و ساخت انواع سازه های گلخانه، اجرای سیستمهای حرارتی و برودتی (فن و پد)، طراحی و ساخت انواع هیترهای استیل و فولادی جهت مصارف گلخانه ای و مرغداری و صنعتی، طراحی و ساخت کلیه قطعات و بستهای فلزی مربوط به سازه های گلخانه ای، اجرای سیستم های برق کشی گلخانه های کشاورزی و تأمین سایر تجهیزات گلخانه ای.

فروشگاه پوپونیک

فروشگاه پوپونیک با اتکا به لطف پروردگار و با بهره گیری از دانش و فن آوری به روز، اندیشه و دانش متخصصان، تلاش بی وقفه کارکنان کارآزموده، توانسته است به عنوان یکی از بهترین شرکت های سازنده و تجهیزات گلخانه ای شناخته شود. این شرکت مجری انواع سازه گلخانه ای و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، سیستم آبیاری و تغذیه، فن و پد گلخانه و ... می باشد.

شرکت ارگ سبز پارتیکان

شرکت خدمات گلخانه ای ارگ سبز پارتیکان با برنامه ریزی های منظم، شعار تبحر در کیفیت، تعهد در خدمات و بهره گیری از تجارب و تخصص مهندسین، ماشین آلات و تکنولوژی های روز دنیا را در مجموعه خود به کار گرفته است تا با به دست آوردن بالاترین سهم بازار جهانی به یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت گلخانه تبدیل گردد.

 شرکت سپید سازه هگمتانه

گروه صنایع گلخانه ای سپیده سازه در سال 1379 کار خود را  به صورت تخصصی با ساخت گلخانه های پیش ساخته تجاری و تحقیقاتی آغاز نموده است. این  مجموعهبا بهره گیری از متخصصان فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های کشور و همچنین با اتکا به تجربه بسیار در زمینه تجهیزات گلخانه و کشاورزی تلاش می نماید نیاز مشتریان را با کمترین هزینه و البته بیشترین کیفیت ممکن برطرف نماید.

گروه سپیده سازه مفتخر است علاوه بر ساخت گلخانه، هدایت شبکه وسیع تأمین و توزیع تجهیزات گلخانه را بر عهده بگیرد و این خدمات بهینه را در اختیار تولیدکنندگان و بهره برداران گلخانه در سراسر ایران عزیز قرار دهد.

 شرکت زانوس

شرکت زانوس عضو رسمی انجمن گلخانه سازان ایران، با هدف تجهیز و گسترش گلخانه های مدرن تأسیس گردید. برنامه ریزی و دقت نظر بر روی تأمین قطعات و تجهیزات گلخانه اعم از بست ها، قفل های نایلون، ریل و چرخدنده و فن، سازه های گلخانه... از جمله خدمات این شرکت به شمار می رود.

537 نمایش

نظر دادن