تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 فروردين 1400 ساعت 00:55

ابراز نگرانی کاخ سفید از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران

سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه دولت متبوعش آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در تأسیسات هسته‌ای ایران که امروز رسماً به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید را جدی می‌گیرد و عمیقاً از این رویداد نگران است.

به گزارش تسنیم، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه شب در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد در تأسیسات هسته‌ای ایران را مسئله‌ای جدی تلقی می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره آغاز غنی‌سازی 60 درصدی در ایران اظهار داشت: «ابتدا باید بگویم که ما اعلامیه تحریک‌آمیز ایران مبنی بر تصمیم این کشور برای آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را جدی می‌گیریم و معتقدیم که کشورهای 1+5 باید به اتفاق یکدیگر این اقدام را محکوم کنند.»

وی ادامه داد: «ما انتظار نداریم که تغییری در گفتگوهایی که قرار است این هفته ادامه پیدا کند، رخ دهد. قطعاً ما از این اتفاق [آغاز غنی‌سازی 60 درصدی در ایران] نگرانیم، اما انتظار داریم که گفتگوها در وین از سرگرفته شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «ما فکر می‌کنیم که دیپلماسی تنها راه پیش روی ماست و گفتگو کردن حتی به‌صورت غیرستقیم بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل است. اما این بدان معنا نیست که ما نگران نیستیم.»

650 نمایش

نظر دادن