تاریخ انتشار: شنبه, 21 فروردين 1400 ساعت 08:47

IP ثابت و کاربردهای آن در اینترنت

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، آی پی ثابت یک آی پی مطلق و همیشگی است که با ریست کردن مودم و یا اتصال مجدد به اینترنت و یا تغییر موقعیت، تغییر نخواهد کرد. از IP ثابت استفاده های زیادی می شود که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم.  

البته قبل از اینکه در مورد آی پی ایستا صحبت کنیم، میخواهیم به طور کامل در مورد آی پی داینامیک یا پویا آشنا شویم و سپس به سراغ IP ثابت برویم.  

IP داینامیک چیست؟ 

به زبان ساده، یک آدرس آی‌پی برای یک سرور، کامپیوتر یا دستگاه روی اینترنت مانند نام خیابان است که پیدا کردن هر دستگاه روی شبکه اینترنت را ممکن می‌کند. هر دستگاهی که می‌تواند به اینترنت متصل شود، یک آدرس آی‌پی دارد. دیوایس‌هایی مانند موبایل، تبلت، مودم و نینتندو همه به اینترنت وصل می‌شوند پس آدرس آی‌پی دارند. 

آی پی داینامیک، آی پی متغیر است. با هر بار اتصال به شبکه آی پی شما تغییر می کند. مثلا اگر با Dial up به شبکه اینترنت وصل شوید می بینید که در هر بار اتصال به اینترنت IP تغییر می کند. دلیلش هم ساده است. 

 ISPکه از آن سرویس اینترنت دارید یک تعداد محدودی IP دارد و لازم نیست برای هر User یک IP ثابت داشته باشد چون آن User همیشه به اینترنت متصل نیست و بنابراین وقتی اتصال خود را از اینترنت قطع می کند می تواند آن آی پی را به فرد دیگری بدهد. 

یک آی‌پی دینامیک آدرسی است که هر چند وقت یک‌بار تغییر می‌کند. معمولاً آدرس آی‌پی دینامیک در شرکت‌های بزرگ یا سرورهایی دیده می‌شود که ترافیک زیادی دریافت می‌کنند. یک آی‌پی دینامیک مطابق نیاز سرور تغییر می‌کند که می‌تواند در تنظیم ترافیک مفید باشد. کامپیوترها برای اینکه به سرور متصل شوند آی‌پی‌های متعددی دارند که مانند داشتن چند لاین در بزرگراه است که امکان حمل‌ونقل بیشتری را تأمین می‌کنند. 

IP ثابت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 

یک آدرس آی‌پی استاتیک نقطه مقابل دینامیک است: آدرسی است که به یک دستگاه اختصاص داده شده است و هرگز تغییر نمی‌کند. 

  

آی پی ثابت برای فعالیت در صرافی بایننس 

بایننس یکی از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است و هر روز میلیون ها معامله گر از سراسر دنیا در این صرافی فعالیت می کنند. معمولا فعالیت کاربران در این بازار بین المللی را ترید ارزهای دیجیتال می‌گویندبایننس نه تنها در کشورهای دنیا بلکه در ایران نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد و کاربران ایرانی زیادی در این بازار مشغول فعالیت هستند.  

امروزه یکی از دلایلی که کاربران زیادی به دریافت آی پی ثابت علاقه مند شده‌اند این است که بتوانند برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، در صرافی بایننس فعالیت کنند. صرافی بایننس در واقع یک صرافی بین المللی در جهان است که کاربران ایرانی زیادی نیز در آن فعالیت می‌کنند. اما بدلیل تحریم هایی که این صرافی برای کشور ایران در نظر گرفته، کاربران ایرانی برای فعالیت در این صرافی، ناچار به دریافت آی پی ثابت برای بایننس هستند.  

از کجا و چه کشورهایی آی پی ثابت بخریم؟ 

از جمله سایت هایی که می‌توانید از آنها برای دریافت آی پی ثابت استفاده کنید، سایت بیت سرور می باشد که خدمات، پشتیبانی و رزومه طولانی مدتی در این زمینه دارد.  

کشورهایی که بایستی برای IP ثابت استفاده کنید می تواند کشورهایی مانند پرتغال، لیتوانی، ایتالیا، اسپانیا و... باشد که سرعت، قطعی کمتر و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر کشورها دارند. به اصطلاح به این کشورها، سرورهای لوکیشن خاص می گویند.  

در حال حاضر کاربران زیادی از صرافی بایننس بدون دغدغه و با امنیت زیاد استفاده می کنند و شما نیز می توانید با IP ثابت فعالیت در این صرافی را آغاز کنید. 

561 نمایش

نظر دادن