تاریخ انتشار: پنج شنبه, 19 فروردين 1400 ساعت 11:35

خرید ویلا و دانستنی های آن

گذراندن روزهایی از سال در دل طبیعت و به دور از آلودگی و سروصدا و شلوغی، آرزوی همه افرادی است که در شهرهای بزرگ و کوچک، تمام سال مشغول کار و فعالیت هستند. برای خرید ویلا حتما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. چه بخواهید ویلای جنگلی بخرید و چه ویلای ساحلی، تفاوتی ندارد. 

خرید ویلا و هر آنچه باید بدانید 

تقریبا کسی را پیدا نمی کنید که از خرید ویلا بدش بیاید! بالاخره داشتن یک ویلای زیبا در منطقه ای دنج و دوست داشتنی، که باعث آرامش روح و روان انسان شود، چیزی نیست که بخواهیم از آن فراری باشیم.  

نام ویلا و خرید ویلا که به میان می آید، بلافاصله نام شمال و استانهای مازندران و گیلان به ذهن متبادر خواهد شد. ویلا جنگلی و یا در کنار دریا... با چشم اندازهای طبیعی و بسیار مسحورکننده.  

به طور حتم یکی از دغدغه ها برای خرید ویلای مناسب، قیمت آنهم می تواند باشد. شاید از نظر شما خریدن ویلا بدون پرداخت قیمت های بالا و نجومی، امکانپذیر نیست اما ما می خواهیم در این مقاله شما را در ارتباط با خرید ویلا ارزان، راهنمایی کنیم. مطالبی که باید بدانیم تا انتخابی مطمئن و مناسب داشته باشیم.  

 

خرید ویلا 

در هنگام خرید ویلا ارزان باید چه نکاتی را رعایت کرد؟ 

برای خرید ویلا، اگر احساس می کنید که قیمتی پایین تر از قیمت بازار دارد، اگر به نکاتی توجه کنید و آنها را مدنظر قرار بدهید، و این نکات نمره بالایی را به خود اختصاص دهند، می توانید اعتماد کرده و ویلا را با اطمینان و بدون دلواپسی خریداری نمایید. 

. هر زمانی که به شما پیشنهاد خرید ویلا ارزان داده شد، در ارتباط با پیمانکار و یا صاحب ویلا و یا هر کس دیگری که مسئول ساخت و فروش آن ویلا می باشد، تحقیقات کاملی را انجام داده و در ارتباط با داشتن مجوزهای قانونی ساخت و سند ملک، اطمینان حاصل کنید. ( مخصوصا در ارتباط با نوع زمین که ویلا در آن ساخته شده و کاربری آن) 

. به طور کلی برای خرید ویلا، باید میانگین قیمت زمین و ویلا در منطقه موردنظرتان را با پرس و جوی خوب و مناسب، بدست بیاورید. شاید علت ارزانی ویلای پیشنهادی به شما، به طور کلی، قیمت های پایین در آن منطقه باشد و علت خاصی نداشته باشد. فایده دیگر این نوع از پرس و جوها، اینست که اگر احیانا صاحب ویلا بخواهد قیمت بالاتری نسبت به منطقه و محل به شما بدهد، ( هر چند در ظاهر امر ویلا قیمت ارزانی دارد) شما متوجه خواهید شد و اجازه هدر رفت سرمایه خود را نمی دهید. 

. حتما با منطقه ی که ویلا در آن قرار گرفته است، کاملا آشنایی پیدا کنید. شاید علت پایین بودن قیمت ویلا، شرایطی است که در حال حاضر یا در آینده بر آن منطقه حاکم میشود. دسترسی ویلا به امکانات مهم و حیاتی شهری را حتما موقع خرید در نظر داشته باشید. مثلا نزدیکی به پمپ بنزین، مغازه و فروشگاه مواد غذایی؛ (البته این موارد برای کسانی که مشکلی در این زمینه ندارند، مهم تلقی نمی شود و می توانند بر روی خرید ویلا؛ آنهم با قیمت پایین تر حساب کنند.) 

. ابعاد و متراژ ذکر شده در سند ویلا را با واقعیت تطبیق دهید تا خدای نکرده مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. 

. از مراکز قانونی در ارتباط با نداشتن مشکلات و گره های قانونی در ارتباط با خرید و فروش آن ویلا، استعلام بگیرید. مثلا اینکه ویلا مال غیر نباشد و یا حالت شریکی نداشته باشد و ...در غیر اینصورت با خرید این ویلا؛ تمام مشکلات احتمالی و پیامدهای آن بر عهده شما خواهد بود. 

. نوع سند را حتما قبل از خرید به دقت بررسی کنید تا از مشاع، تفکیکی بودن و یا امثال این موارد؛ خبردار شوید. 

این موارد تا حدودی می تواند به شما در خرید ویلا ارزان کمک کند تا با خیالی راحت آن را خریداری نمایید.  

 

خرید ویلا 

خرید ویلا جنگلی و نکات مربوط به خرید این نوع ویلاها 

مطلع هستید که ویلاهایی که در مناطق شمالی ایران ساخته می شوند، براساس نزدیکی به مناطق جنگلی و یا سواحل دریای مازندران، به دو صورت ویلا جنگلی و یا ویلا ساحلی تقسیم می شوند. 

خرید هر کدام از این دو نوع از ویلاها، بستگی به سلیقه و خواست شما دارد. بعضی افراد از دیدن سرسبزی جنگل به وجد می آیند و عده ای هم با دیدن عظمت دریا و صدای امواج آن است که به آرامش می رسند. 

اگر قصد خرید ویلا جنگلی دارید، بهتر است بعضی موارد و نکات را در نظر داشته باشید تا بعد از خرید؛ پشیمان نشوید و نظرتان تغییر نکند. 

. معمولا ویلاهای جنگلی را در دامنه کوهها و یا در نزدیکی و دل جنگلها می سازند و در صورتی اجازه ساخت و ساز به پیمانکاران داده می شود که سازمان محیط زیست با آن موافقت کند. پس مجوز ساخت بنا در این مناطق و نبود ایرادات قانونی در این زمینه حرف اول را می زند. 

. با وجود اینکه خرید ویلا جنگلی، باعث می شود که آرامش و سرسبزی بی نظیری را ببینید؛ اما به طور حتم از امکانات خرید دور می شوید. در هر حال، این ویلاها با مراکز شهر ممکن است فاصله زیادی داشته باشد و اگر این ویلا را برای اقامت های خیلی طولانی و یا سکونت یکنفره، نمی خواهید و با این شرایط می توانید کنار بیایید، می توانید اقدام به خرید این نوع ویلا، کنید. 

. به دلیل اینکه ویلاهای جنگلی معمولا در قسمت های مرتفع تر ساخته می شوند، ممکن است در فصول سرد سال، در این مناطق، سرمای بیشتری را احساس کنید و به طور حتم شرایط جوی متغیری را در این مناطق تجربه کنید. اگر از نظر امکانات گرمایشی مشکلی ندارید، باز هم این ویلا می تواند برای شما گزینه خوبی باشد. 

. معمولا قیمت ویلا جنگلی، از ویلاهای ساحلی کمتر است. 

. اگر قرار است در ویلای جنگلی اقامت داشته باشید، تمامی امکانات و وسایل زندگی را از ابتدای کار به محل اقامت خود، منتقل کنید تا به دلیل دوری از شهر، بعدها دچار مشکل نشوید. 

. اگر ترس از حیوانات وحشی را دارید، بهتر است ویلای جنگلی گزینه شما نباشد. به هر حال این ما هستیم که وارد محدوده زندگی این مخلوقات شده ایم!! 

خرید ویلا در هر صورتی و هر نوعی که باشد، باید با احتیاط کامل و سنجیدن تمام جوانب اتفاق بیفتد. مسائل دیگری همچون متراژ بنا، نوع طراحی و سبک معماری و امکاناتی که در ویلا کارگذاشته شده است، روشنایی ویلا هم می توانند از مواردی باشند که در هنگام خرید، باید در نظر داشته باشید. 

 

خرید ویلا 

727 نمایش

نظر دادن