AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 اسفند 1399 ساعت 10:59

آیا یادگیری زبان ترکی سخت است؟

مسجد ایاصوفیه، دهکده آبی اولودنیز، سواحل آنتالیا، کاخ سلطان سلیمان و صدها جاذبه دیگر، شما را ترغیب می کنند که به ترکیه سفر کنید. کشوری با پرچم قرمز که نماد یک ماه و ستاره سفید رنگ در آن جلوه گری می کند. حتی اگر جزو شیفتگان این کشور باشید، ممکن است تصمیم خود را برای مهاجرت به ترکیه بگیرید و بخواهید زندگی تازه ای را در آن تجربه کنید. آنتالیا، استانبول، ازمیر، کوش آداسی و سایر شهرهای ترکیه، هر ساله میزبان مردم سراسر جهان هستند که برای بازدید به این کشور روانه می شوند. 

ترکیه علاوه بر بناهای تاریخی کهن، نوع معماری با شکوه، غذاهای خوشمزه ای همچون دونر کباب، فرهنگ غنی، مناظر و طبیت چشم نواز، کوه های آرارات، آب های زلال و شفاف سواحل مدیترانه ای و ... زبان منحصر به فردی نیز دارد. برای اینکه لذت سفر خود را از دیدن ترکیه و جاذبه های آن دو چندان کنید و به کسب اطلاع از ویژگی های شگفت انگیز این کشور بپردازید، خوب است که ابتدا شروع به یادگیری زبان ترکی کنید.  

ممکن است تصور کنید که یادگیری زبان ترکی کار سختی استدرست است که هر کدام از زبان های موجود در دنیا، چالش های خاص خودشان را در مسیر یادگیری به همراه دارند، اما هر زبانی با روش های صحیح یادگیری به آسانی می تواند در ذهنتان نهادینه شود و شما به تسلط آن دست یابید. برای اینکه بدانید آیا به راستی یادگیری زبان ترکی سخت است یا نه، در ادامه این مقاله همراه ما باشید... 

zaban-rep4.jpg (700×420) 

چرا فکر می کنید زبان ترکی استانبولی سخت است؟ 

شاید از برخی از افراد بشنوید که چند سال را صرف یادگیری زبان ترکی کرده اند ولی موفق به تسلط کامل آن نشده اند. اینکه چقدر طول بکشد تا یک زبان را یاد بگیرید دلیل بر سختی آن زبان نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد. مثلا اگر  زبان مادری شما به ترکی نزدیکتر باشد، سریعتر می توانید به تسلط آن دست یابید. 

از طرفی ممکن است روش یادگیری شما مناسب نباشد و مفاهیم را از راه ها و منابع غلطی بیاموزید. بدین ترتیب نمی توانید انتظار داشته باشید که به سرعت آموزش زبان ترکی شما به پایان برسد. 

میزان دشواری یادگیری زبان ترکی مثل هر زبان خارجی دیگری است. همچنین اگر زبان مادری شما به لحاظ ساختاری متفاوت از زبان ترکی باشد، یادگیری این زبان برایتان سخت تر خواهد بود. 

به عنوان مثال افرادی که زبان مادری شان جزو زبان های اسلاوی است، زبان ترکی را سریع تر یاد می گیرند. بنابراین افراد دارای زبان های روسی، بلغاری، اوکراینی، ژاپنی، کره ای، استونیایی، صربی، اویغوری، قزاقستانی، ترکمنی و ... در امر یادگیری سریع موفق ترند. 

zaban-rep3.jpg (700×420) 

چیزهایی که باید درباره زبان ترکی استانبولی بدانید 

یادگیری زبان فراتر از یادگیری کلمات و قواعد گرامری آن زبان است. پیش از هر چیز باید راه دقیق آموز زبان ترکی را بیابید و ویژگی های ساختاری این زبان را بشناسید. 

ترکی لهجه خاصی دارد و ممکن است درک قوانین آن برای شما در ابتدای کار سخت باشد. اما بیایید به نکات ساده این زبان هم توجه کنید و با منفی نگری به قضیه نگاه نکنید. میلیون ها انسان در سراسر این کره خاکی می توانند به زبان ترکی استانبولی صحبت کنند. پس شما هم می توانید و هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. 

ترکی زبانی آوایی است و جمع کننده است. وبسایت آموزش زبان duolingo نیز به این موارد اشاره کرده است و شما باید آواهای این زبان را برای تلفظ صحیح تک تک حروف بیاموزید و جمع کنندگی آن به این صورت است که در زبان ترکی ، عبارات به شکل تقریبا پیچیده ای با اضافه کردن پسوندها به یک کلمه ایجاد می شوند. به طور کلی این بدان معناست که با تغییر پسوند و یا افزودن، کلمات معنای جدیدی پیدا می کنند. 

در اینجا یک مثال عالی برای این موضوع را آورده ایم: 

Gel: بیا. 

Geliyor: در حال آمدن است. 

Geliyorum: من می آیم. 

 

نکته جالب دیگر درباره زبان ترکی آن است که ضمایر جنسی در آن وجود ندارد. همچنین حروف تشکیل دهنده آن از زبان انگلیسی گرفته شده است. بنابراین اگر زبان انگلیسی را بلد باشید، در یادگیری زبان ترکی روان تر خواهید بود. در گذشته زبان ترکی با خط عربی نوشته می شد ولی امروزه از خط لاتین استفاده می کند و این کمک بزرگی برای کسانیست که حروف زبان شان از لاتین گرفته شده. 

ناگفته نماند که شیوه آموزش می تواند سرعت شما را در یادگیری یک زبان خارجی جدید بالا ببرد. امروزه اغلب آموزش ها که البته طرفداران زیادی هم دارند، به شکل آنلاین ارائه می شوند. زمانی که آموزش آنلاین زبان ترکی را از منابع موجود در اینترنت مثل وبسایت های آموزشی پیگیری کنید، می توانید نتایج بسیار خوبی نیز دریافت کنید. یکی از وبسایت های ایده آل برای یادگیری زبان ترکی، سایت من و زبان است که با جدیدترین متد روز دنیا اقدام به ارائه آموزش مجازی 6 زبان زنده دنیا کرده است. من و زبان جدیدترین متدهای آموزش زبان ترکی را در یک وبسایت فارسی برای شما فراهم آورده استدر من و زبان می توانید به سادگی و به صورت آنلاین به یادگیری زبان ترکی بپردازید. 

1548 نمایش