تاریخ انتشار: شنبه, 16 اسفند 1399 ساعت 14:43

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی هشتم

همان‌طور که می‌دانیم در حال حاضر بسیاری از آموزش‌های مدارس به صورت آنلاین برگزار می‌گردد. همین عامل نیز موجب می‌شود تا دانش آموزان بسیاری از مقاطع تحصیلی، نتوانند به میزان کافی از حضور در کلاس درس بهره مند شوند و به حل و فصل اشکالات درسی خود اقدام نمایند. استفاده از کتاب‌های کمک درسی می‌تواند به حل اینگونه از مشکلات کمک کند و در این زمینه به دانش آموزان و اولیای آن‌ها یاری برساند.

کتاب‌های کمک درسی مناسب برای پایه هشتم تحصیلی

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نمونه از بهترین کتاب‌های کمک درسی هشتم بپردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را بیان کنیم تا دانش آموزان این مقطع تحصیلی بتوانند از این کتب برای فهم بهتر مطالب درسی استفاده کنند.

1- کتاب‌های سری سیر تا پیاز هشتم

کتاب‌های سری سیر تا پیاز توسط انتشارات گاج تالیف شده است. این مجموعه از کتب، برای رشته‌های مختلف تحصیلی و هم‌چنین پایه‌های مختلف، مناسب است. برای نمونه می‌توان گفت این سری از کتب منتشر شده توسط گاج، دارای این ویژگی است که کتاب ‌های هشتم از جمله کتاب علوم هشتم و کتاب فارسی هشتم و ... را در برگرفته است. یکی از کتاب‌های این مجموعه آموزشی و کمک آموزشی، کتاب فارسی پایه هشتم است.

این مجموعه در سه بخش کلی، تهیه و تدوین شده که عبارتند از: بخش آموزشی، بخش آزمایش و امتحان و بخش تست. لازم به ذکر است که این سه بخش به صورت کاملا مجزا از یکدیگر، به نگارش در آمده‌اند اما با یکدیگر در ارتباط هستند. بنابر این عامل می‌توان گفت طراحی و نوشتار این مجموعه به نحوی است که دانش آموزان این مقطع تحصیلی، می‌توانند با مطالعه کردن هر بخش از این مجموعه، به اصطلاحات و مفاهیم و مباحث پیرامون آن درس تسلط کافی پیدا کنند. از طرف دیگر این کتاب به دلیل داشتن سیری زنجیروار موجب می‌شود تا دانش آموزان به مطالعه دقیق و کامل کتاب، علاقه نشان دهند.

بخش آموزش کتاب سیر تا پیاز گاج هشتم، بخش امتحان و بخش تست

در بخش آموزش این مجموعه، درسنامه‌هایی بسیار قوی از کلیه مباحث مربوط به کتاب درسی، ارائه می‌شود این درسنامه‌ها به نحوی تالیف شده‌اند که کلیه سرفصل‌های کتب درسی را در بر بگیرند و با توجه به این مباحث دسته بندی شوند. بخش امتحان کتاب‌های سری سیر تا پیاز گاج برای پایه هشتم دوره متوسطه اول، با هدف ارتقای معدل  دانش آموزان، طراحی شده است و می‌تواند به حفظ و تثبیت مباحث درسی به آنان کمک کند. طراحی پرسش‌ها در این مجموعه به صورت درس به درس است و با استانداردهای دقیق آموزشی، منطبق شده است. بخش تست این مجموعه از کتاب‌های گاج نیز شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای استانداردی است که موجب می‌شود دانش آموز در فهم این مباحث، تسلط کافی پیدا کند و از طرف دیگر از شگردهای مختلف تست‌زنی نیز آگاهی پیدا کند. طراحی تست‌ها در این مجموعه به نحوی است که با مطالعه آن‌ها دانش آموز می‌تواند کل مباحث کتاب درسی را مرور کند.

2- کتاب جامع تیزهوشان هشتم آی کیو

کتاب جامع تیزهوشان هشتم از کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات گاج است و از سری کتاب‌های آی کیو این مجموعه آموزشی و کمک آموزشی، به شمار می‌رود. از ویژگی‌های اساسی این کتاب این است که این مجموعه شامل درسنامه‌های بسیار قوی و کامل است و از پاسخنامه‌های کاملا تشریحی نیز برای فهم بهتر مطالب به دانش آموزان بهره برده است.

پرسش‌های این مجموعه بسیار مفصل است و برای دانش آموزان تیزهوش و مدارس استعدادهای درخشان تدارک دیده شده است. از جمله انواع این سوالات می‌توان تست‌های تالیفی مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته در مجموعه تیزهوشان را نام برد. این سولات، سوالاتی دشوار هستند و می‌توانند دانش آموزان را با نحوه بیان سوالات در این آزمون‌ها آشنا کنند. لازم به ذکر است که درسنامه‌های این مجموعه از کتب گاج، کاملا کاربردی تهیه و تنظیم شده‌اند و می‌توانند به سهولت مطالعه و سرعت آن نیز کمک کنند. از طرف دیگر با کاربرد این کتاب‌ها دانش آموزان می‌توانند به صورت مرحله به مرحله به یادگیری مباحث درسی اقدام نمایند.

3- کتاب قند و عسل

کتاب‌های سری قند و عسل از مجموعه کتاب‌های انتشارات گاج به شمار می‌روند که به تازگی وارد بازار شده‌اند. این مجموعه از کتاب‌های کمک درسی گاج، در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله پایه هشتم دارای کاربرد هستند. لازم به ذکر است که کتاب‌های قند و عسل، برای ارائه مباحث خود از یک مجموعه تست تیزهوشانی برخوردار شده‌اند. تست‌های این کتاب‌ها به نحوی طراحی و تدوین شده که می‌تواند دانش آموزان پایه هشتم و دیگر پایه‌های تحصیلی را برای آزمون‌های ورودی مدارس نیز آماده کند.

لازم است ذکر شود که مجموعه کتاب‌های قند و عسل انتشارات گاج، به شکلی جامع طراحی شده و کلیه دروس را در بر گرفته است. در بعضی از پایه‌های تحصیلی، کتاب قند و عسل به صورت تک جلدی ارائه شده است و در بعضی از پایه‌ها این کتاب دارای دو جلد است.

مجموعه کتاب‌های قند و عسل در کلیه پایه‌های تحصیلی از جمله پایه هفتم متوسطه اول، پایه هشتم و پایه نهم این دوره، دارای انواع مختلف تست است. این تست‌ها به صورت درس به درس به دانش آموزان این مقاطع تحصیلی، ارائه شده‌اند و در بعضی از موارد نیز به صورت فصل به فصل مطرح شده‌اند. دارا بودن پاسخنامه‌های کاملا تشریحی و مفصل نیز از دیگر ویژگی‌های این کتاب‌ها است. هم‌چنین کتابهای قند و عسل گاج، در پایان هر درس از آزمون‌های جامع و متناسب با کتب درسی نیز بهره مند شده‌اند که می‌توانند به دانش آموز در درک بهتر مفاهیم درسی کمک کنند.

همان‌طور که می‌دانیم بسیاری از دانش آموزان در هنگام حضور در کلاس درس نمی‌توانند به اندازه کافی به یادگیری مورد نظر مربیان دست یابند. بدین منظور، این دانش آموزان می‌توانند با استفاده از انواع مختلف کتاب‌های کمک درسی موجود در بازار به حل و فصل مشکلات آموزشی و یادگیری خود اقدام نمایند. در این مقاله سعی کردیم به معرفی  تنها چند نمونه از بهترین کتاب‌های کمک درسی هشتم بپردازیم تا از این طریق دانش آموزان بتوانند به انتخاب کتاب کمک آموزشی مناسب دست بزنند و عقب ماندگی‌های درسی خود را جبران نمایند و مربیان نیز با خیالی آسوده‌تر به تدریس خود اقدام نمایند.

2318 نمایش

نظر دادن