تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 بهمن 1399 ساعت 11:22

اولین اظهارنظر ترامپ درباره ایران پس از شکستش در انتخابات

رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن در قبال ایران گفت که دموکرات‌ها رویکردی منفعلانه در برابر ایران اتخاذ کرده‌اند و آنها (دموکرات‌ها) آمریکا را آخرین اولویت خود قرار داده‌اند و می‌خواهند همه چیز را در برابر ایران و چین رها کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر حاضر نشد به سوالات درباره آینده سیاسی اش پاسخ دهد و گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا من بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت خواهم کرد یا نه.

بر اساس این گزارش، گرگ کیلی خبرنگار نیوزمکس در 3 موقعیت سعی کرد تا نظر صریح ترامپ درباره شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را جویا شود ولی او حاضر به پاسخ دادن شفاف و صریح نشد.

ترامپ در این باره گفت: ما از حمایت بزرگ و گسترده‌ای برخوردار هستیم. من نخواهم گفت که آیا مجددا در رقابت ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد یا نه ولی حمایت بزرگ و گسترده‌ای داریم و من به دقت نظرسنجی ها را دنبال خواهم کرد. من تنها شخصی هستم که استیضاح شده ولی آمار بالایی در نظرسنجی ها دارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین درباره ایران نیز صحبت کرده است و در این باره با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن در قبال ایران گفت که دموکرات‌ها رویکردی منفعلانه در برابر ایران اتخاذ کرده‌اند و آنها (دموکرات‌ها) آمریکا را آخرین اولویت خود قرار داده‌اند و می‌خواهند همه چیز را در برابر ایران و چین رها کنند.

علی رغم سکوت معنادار ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020، وی طی روزهای اخیر سکوت خود را شکسته است.

میچ مک کانل و ترامپ پس از تبرئه رئیس جمهور پیشین آمریکا در دومین جلسه استیضاحش اظهارات تند و انتقادآمیزی را علیه یکدیگر بیان کرده‌اند.

مک کانل که قبلا یکی از قوی ترین متحدان ترامپ به شمار می رفت، روز شنبه در اظهاراتی تصریح کرد: ترامپ مسئول حمله مرگبار طرفداران افراطی اش به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است که منجر به مرگ حداقل 5 نفر شد.

ترامپ نیز سه شنبه در اظهارات تندی پاسخ مک کانل را داد و گفت: حزب جمهوریخواه هرگز بار دیگر قوی و مورد احترام نخواهد شد، تا زمانی که مک کانل رهبر آن باشد.

ترامپ در واکنش به اظهارات مک کانل، افزود: میچ مک کانل یک مزدور سیاسی لجباز، عبوس و بی عاطفه است که اگر جمهوریخواهان بخواهند با او بمانند، دیگر پیروز نخواهند شد.

مک کانل نیز در انتقاد شدید از ترامپ به خاطر تحریک طرفدارانش در حمله به ساختمان کنگره، اظهار داشت: این مجرمان و آشوبگران، بنرها و پرچم های ترامپ را در دست داشتند و در وفاداری از او فریاد می زدند.

طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا شکست خورد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای پس از تبرئه در سنای آمریکا اعلام کرد: جنبش «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» تازه شروع شده است.

1093 نمایش

نظر دادن