AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 25 بهمن 1399 ساعت 00:43

دولت آمریکا، بنزین مسروقه ایران را فروخت!

در حالی که دولت جدید آمریکا تظاهر به تعامل با ایران می‌کند، یورونیوز و رادیو فردا گزارش دادند که آمریکا، محموله بنزین مصادره‌شده ایران را فروخته است!

یک مقام وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه گفت: بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران که سال گذشته بر اساس تحریم‌ها ضبط شده بود، به فروش رفته و یک نفتکش دیگر حامل نفت خام ایران که اخیرا توقیف شده، در مسیر حرکت به سوی آمریکاست.

توقیف و مصادره محموله‌های سوختی ایران بخشی از سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ بود که پس از خروج آمریکا از برجام و ازسرگیری تحریم‌ها در سال ۹۷ به اجرا گذاشته شد.

در چارچوب این سیاست، دولت آمریکا محموله ۱.۲ میلیون بشکه‌ای بنزین را که به وسیله چهار نفتکش برای ونزوئلا ارسال شده بود، توقیف کرد.

مارک ریموندی، سخنگوی وزارت دادگستری، به خبرگزاری رویترز گفت: فروش این محموله‌ها انجام شده و دولت آمریکا اکنون در حال محاسبه هزینه‌های این عملیات است. فروش محموله‌ها تکمیل شده، بهای آن از سوی شرکت میانجی پرداخت شده و این مبلغ اکنون در اختیار ایالات متحده است.

راهزنی دریایی و فروش محموله بنزین در حالی است که برخی محافل آمریکایی مدعی شده بودند دولت بایدن می‌خواهد به طور محدود بخشی از منابع مالی بلوکه‌شده ایران را آزاد کند!

منبع: کیهان

1565 نمایش