تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1399 ساعت 13:07

چطور می توانیم بلیط اتوبوس را ارزان بخریم

همانطور که گفته شد استفاده از اتوبوس ها بر خلاف وسایل نقلیه ای مانند هواپیما، کشتی و قطار از امنیت بیشتری برخوردار است و هزینه های سفر با آن نیز کمتر است. تعاونی ها و شرکت های مختلفی در سیستم حمل و نقل کشور فعالیت دارند که هر کدام از انواع اتوبوس های

هر چند که امروزه انواع و اقسام وسایل نقلیه از جمله هواپیما، کشتی، قطار و ... در دسترس مردم و مسافران قرار دارد اما اتوبوس ها بیش از 100 سال است که در سیستم ناوگان حمل و نقل کشور حضور دارند و همواره از محبوب ترین، مطمئن ترین و کم هزینه ترین وسایل نقلیه به شماره رفته اند. مسافرت با اتوبوس مزایا و معایب خاص خودش را دارد و به دلایل مختلف با استقبال بیشتر مردم مواجه می شود. در گذشته افراد باید به شیوه سنتی بلیط اتوبوس را خریداری می کردند و باید به شکل حضوری به ترمینال ها مانند ترمینال جنوب مراجعه می کردند اما امروزه وجود وسایل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت این امر را برای افراد ساده تر کرده است.

با خرید بلیط به صورت تلفی یا اینترنتی فرد می تواند در زمان، انرژی و هزینه های خود صرفه جویی کند. هر چند که بلیط اتوبوس به خودی خود از بلیط هواپیما و ... ارزان تر است اما بازهم بسیاری از مسافران تمایل دارند که بلیط هایی با تخفیف بیشتر تهیه کنند تا هزینه سفر خود را کاهش دهند. در ادامه مطلب به بررسی نحوه تهیه بلیط ها اتوبوس با قیمت های ارزان تر پرداخته خواهد شد.

دلایل برتری اتوبوس به سایر وسایل نقلیه

علاوه بر اتوبوس وسایل نقلیه مختلف دیگری در دسترس مردم هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اتوبوس ها در دهه های اخیر تغییرات زیادی داشته اند و امروز بر خلاف گذشته اتوبوس ها خدمات و امکانات مختلفی در اختیار مسافران قرار می دهند. از مهم ترین مزایای سفر با اتوبوس می توان به مواردی همچون عدم نیاز به زیرساخت های متعدد مانند هواپیما و کشتی و قطار، امنیت بالاتر، قیمت پایین تر بلیط اتوبوس، خرید راحت تر بلیط اتوبوس و ... اشاره کرد.

قیمت بلیط اتوبوس

همانطور که گفته شد قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با سایر وسایل نقلیه کمتر است و سفر با اتوبوس می تواند بسیار به صرفه تر باشد. انواع اتوبوس های مختلف در سطح کشور در حال فعالیت هستند و قیمت بلیط اتوبوس با توجه به فاکتورهای مختلف می تواند متغیر باشد. از مهم ترین فاکتورهایی که در قیمت بلیط اتوبوس ها موثر هستند می توان به مواردی مانند نوع و مدل اتوبوس، میزان مسافت مبدا تا مقصد، خدمات اتوبوس، امکانات و تجهیزات موجود در اتوبوس و ... اشاره کرد.

خرید بلیط اتوبوس تهران

همانطور که گفته شد در گذشته که امکان استفاده از وسایل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت وجود نداشت افراد مجبور بودن که به صورت حضوری به ترمینال ها برای خریدن بلیط مراجعه کنند. این کار مشکلات متعددی به همراه داشت و افراد باید هم انرژی بیشتری صرف می کردند و هم زمان و پول بیشتری نیاز بود. از طرفی هم ممکن بود در ایام مختلفی فرد قادر نباشد بلیط مورد نظر خودش را تهیه کند. امروزه وجود وسایل ارتباطی مانند تلفن و اینترنت خرید بلیط بسیار راحت تر شده است و افراد می توانند بدون صرف انرژی، زمان و پول زیاد بلیط های مورد نظر خودشان را خریداری کنند. خرید بلیط اینترنتی مزایای متعددی دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است.

  • صرفه جویی افراد در زمان، پول و انرژی خود و کاهش مشکلات ترافیک افراد در ترمینال ها بخصوص ترمینال تهران.
  • بررسی سرویس های مختلف از تعاونی های فعال و انتخاب راحت اتوبوس ها بر اساس تاریخ و ساعت حرکت.
  • با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می توان از تخفیف های ویژه تعاونی ها باخبر شد.
  • فرد قادر است همزمان با خرید بلیط سفر خود بلیط برگشت را نیز رزرو کند و در صورت لزوم آنها را کنسل نماید.
  • در این شیوه خرید بلیط فرد می تواند صندلی مورد نظر خودش را رزرو کند و هزینه ها را به صورت آنلاین و در کمترین زمان پرداخت کند.

نحوه خرید بلیط ارزان قیمت اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس لازم است که فرد به نکات مختلفی توجه داشته باشد که مهم ترین آنها شامل مواردی همچون خرید از یک سایت مطمئن و با سابقه، آگاهی از قیمت بلیط، مشخص کردن تاریخ و ساعت حرکت اتوبوس، توجه به خدمات، امکانات و تجهیزات اتوبوس ها، توجه به شماره صندلی، توجه به مبدا و مقصد و ... می باشند. همانطور که گفته شد بلیط اتوبوس در مقایسه با سایر وسایل نقلیه ارزان تر است اما بازهم افراد می توانند با شیوه های مختلف بلیط های ارزان تری پیدا کنند. حدود 30 شرکت و تعاونی مختلفی در سطح کشور فعالیت دارند که اتوبوس هایی از شرکت های مختلف در اختیار دارند.

 با توجه به تعدد و تنوع بالای اتوبوس ها و کم شدن تعداد مسافران به دلیل افزایش ماشین های شخصی هر کدام از این شرکت ها تخفیف ها و طرح های مختلفی برای جذب مسافر بیشتر ارائه می کنند. روش های متعددی برای خرید بلیط اتوبوس ارزان قیمت وجود دارد و افراد می توانند با این روش ها هزینه های سفر خودشان را کاهش دهند.

خبر فوری شیوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران با ارزان ترین قیمت رو از دست ندهید!

از مهم ترین راهکارهای خرید بلیط اتوبوس ارزان قیمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی قیمت بلیط ها از سایت های مختلف

یکی از بزرگ ترین مزیت های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این است که فرد می تواند تمامی سایت های فروشنده بلیط و تمامی تعاونی ها را بررسی کند. این کار به مسافران این امکان را می دهد که ارزان ترین و مناسب ترین اتوبوس را انتخاب کنند و در هزینه های خود صرفه جویی خوبی داشته باشند.

خرید بلیط های تخفیف دار

هر چند که ممکن است گاهی اوقات افراد نتوانند بلیط اتوبوس ارزان قیمت پیدا کنند اما تعدادی از تعاونی ها وجود دارند که برای جذب مشتری بیشتر اقدام به اعمال تخفیف های ویژه ای بر روی بلیط ها خود می کنند. به عنوان مثال یک تعاونی به ازای خرید هر 7 بلیط اتوبوس یک بلیط به صورت جایزه و رایگان به مسافران هدیه می دهد که این کار در نهایت باعث می شود قیمت نهایی بلیط ها ارزان تر شود.

همچنین تعاونی های مختلفی وجود دارند که در جشنواره ها و مناسب های مختلف و برای جذب مشتریان بیشتر تخفیف های ویژه ای در بلیط های خود اعمال می کنند. مسافران می توانند با مراجعه به سایت ها و خبرگزاری ها از این مناسبت ها باخبر شوند و در نهایت بلیط های ارزان تری تهیه کنند.

خبر ویژه : 3 روش خرید ارزان بلیط اتوبوس vip از ترمینال تهران

خرید بلیط های کامل اتوبوس

چنانچه مسافران به صورت گروهی و با اهدافی مانند زیارت، تفریح، اردو ... قصد سفر داشته باشند می توانند با خرید کامل بلیط های اتوبوس در هزینه های خود صرفه جویی کنند. با توجه به آنکه تکمیل شدن کامل تعداد مسافران اتوبوس ها زمان بر است تعاونی ها با گرفتن اتوبوس ها به صورت دربستی به خوبی استقبال می کنند و حاضر هستند که تخفیف های ویژه ای به مسافران بدهند. همچنین بسیاری از تعاونی ها در لحظات آخر و چند ساعت مانده به حرکت تخفیف های ویژه ای در قیمت بلیط های خود اعمال می کنند.

مسافران می توانند با خرید بلیط های لحظه آخری صرفه جویی مناسبی داشته باشند. همانطور که گفته شد اتوبوس ها برای آنکه بتوانند با ظرفیت کامل حرکت کنند تخفیف های ویژه ای خواهند‌ داشت که بلیط لحظه آخری یکی از مهم ترین آنها می باشد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد استفاده از اتوبوس ها بر خلاف وسایل نقلیه ای مانند هواپیما، کشتی و قطار از امنیت بیشتری برخوردار است و هزینه های سفر با آن نیز کمتر است. تعاونی ها و شرکت های مختلفی در سیستم حمل و نقل کشور فعالیت دارند که هر کدام از انواع اتوبوس های عادی و VIP از برندهای مختلفی برخوردار هستند و برای جذب مشتری های بیشتر خدمات متنوعی ارائه می کنند.

خرید بلیط ارزان قیمت می تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد. وب سایت پایانه ها (payaneha.ir) به عنوان یکی از باسابقه ترین، معتبرترین و مطمئن ترین سایت های فعال در حوزه حمل و نقل با تعاونی های مختلفی مانند تعاونی همسفر، ایران گشت، ماهان سفر، سیر و سفر، ایران پیما و ... همکاری دارد. مسافران می توانند با مراجعه با سایت پایانه ها از ارزان ترین بلیط های اتوبوس اطلاع داشته باشند و در سریع ترین زمان ممکن بلیط مورد نظر خودشان را تهیه کنند

1121 نمایش

نظر دادن