تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 بهمن 1399 ساعت 17:38

بایدها و نبایدهای بسته بندی قطعات یدکی و ابزارآلات صنعتی / ویژگی ها و کاربرد دستگاه اسکین پک

بسته بندی ابزارهای فنی و صنعتی با چالش‌ها و مسائل مختلفی رو به رو است. با اینکه این محصولات مانند مواد غذایی فاسد نمی‌شوند و بخار آب و اکسیژن، آنها را دچار آسیب نمی‌کند، متولیان این صنعت با مسائل دیگری مواجه هستند.  

قطعات یدکی معمولا به صورت تکی فروخته می‌شوند. بنابراین بسته بندی آنها به صورت جداگانه هزینه‌های زیادی بر دوش تولیدگران قطعه برجا می‌گذارد. حمل و نقل و توزیع آنها نیز می‌تواند دشوار باشد. بسیاری از قطعات یدکی بر اثر ضربه و فشار می‌شکنند یا کارایی خود را از دست می‌دهند؛ به خصوص که بسیاری از قطعات به صورت اسمبلی یا سرهمبندیشده عرضه می‌شوند. در نتیجه بسته بندی آنها باید در عین اینکه محصولات را در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند، ظاهری قابل عرضه برای مشتری و به‌صرفه برای تولیدگر داشته باشد. 


بسته‌بندی محصولات و ابزارآلات صنعتی 

یکی از روش‌های بسته بندی انواع ابزارآلات و قطعات صنعتی و یدکی، دستگاه اسکین پک است. این دستگاه بدون نیاز به قالب، محصولات را با پلاستیک ضخیم بسته بندی می‌کند و محصول برای انبارداری و ارائه به بازار آماده می‌شود. 

اگر صاحب یک واحد تولیدی ابزارآلات فنی هستید، یا در حوزه بسته بندی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید وارد حوزه بسته بندی قطعات یدکی شوید، ابتدا بهتر است آشنایی کاملی با این دستگاه به دست بیاورید. در این مطلب در عین بررسی ویژگی‌های اسکین پک، نگاه ویژه‌ای به صنعت بسته بندی ابزار و قطعات میاندازیم. 

پیشنهاد: مشاورهٔ رایگان، استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی قطعات خودرو - ضمانت و خدمات پس از فروش 

 

آشنایی با دستگاه بسته بندی اسکین پک 

دستگاه بسته بندی اسکین پک معمولا در صنعت بسته بندی محصولات صنعتی استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها برای بسته بندی محصولات نیازی به قالب ندارند؛ هرچند که به کمک یک قالب هم می‌توان تعداد زیادی بسته تولید کرد. از این دستگاه‌ها برای بسته بندی محصولاتی مانند قطعات صنعتی، ابزارآلات یدکی، لوازم آرایشی، اسباب بازی، لوازم بهداشتی نوزاد، بسته‌بندی زعفران و موارد مشابه استفاده می‌شود. 

در ساختار عمودی دستگاه اسکین پک، میز کار به گونه‌ای طراحی شده که پلاستیک حرارت دیده روی محصولات مورد نظر کشیده شود و قالب خود کالا را بگیرد. کارکرد دستگاه به این صورت است که محصولات پیش از شروع کار دستگاه، روی یک سطح سلولزی مانند کاغذ یا مقوا روی میز دستگاه چیده می‌شوند. سپس در بخش فوقانی چند المنت حرارتی، پلاستیک مخصوص بسته بندی اسکین پک را گرم می‌کنند. 

پلاستیک منعطف و نرم شده توسط جک‌های دستگاه پایین می‌آید و روی محصولات کشیده می‌شود. موتور وکیوم در پایین دستگاه، هوای داخل بسته را تخلیه می‌کند. در نتیجه پلاستیک مانند پوست روی محصول کشیده می‌شود و به آن می‌چسبد. هنگامی که کار بسته‌بندی به پایان برسد، فیلم برش می‌خورد و می‌توان ورق سلولزی و محصولات بسته بندی شده داخل آن را از دستگاه خارج کرد.  

در صورتی که در هر سری بسته بندی دستگاه، چند محصول با هم بسته بندی شوند، عملیات برش آنها از همدیگر، خارج از دستگاه انجام می‌شود. 

از دستگاه اسکین پک برای بسته بندی محصولات در محیط‌های کارگاهی، واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهای بسته‌بندی استفاده می‌شود. این دستگاه پیچیدگی خاصی هم ندارد و تکنسین دستگاه با کمی آموزش می‌تواند عملیات بسته بندی را انجام دهد. 

پیشنهاد: استعلام قیمت و فروش دستگاه شیرینگ پک - ضمانت و خدمات پس از فروش 

 

موارد مصرف دستگاه بسته بندی اسکین پک  

از دستگاه اسکین پک بیش از هر چیز در صنعت بسته بندی ابزارآلات فنی و قطعات یدکی استفاده می‌شود. در حوزه ابزارآلات، اسکین پک در بسته بندی محصولاتی مانند واشر، قفل و کلید، قیچی، آچار و پیچ‌گوشتی، انواع کابل، انواع نوار چسب، کاتر، باتری و ... استفاده می‌شود. 

سایر قطعات یدکی صنایع ماشین‌آلات، تعمیرات الکترونیکی ساختمان، حوزه امنیت، کامپیوتر، موبایل و تلویزیون و لوازم برقی خانه نیز به همین طریق بسته بندی می‌شوند. 

دستگاه اسکین پک به جز در حوزه صنعت در حوزه‌های دیگری هم کاربرد دارد. مانند: 

- انواع اسباب‌بازی مانند اکشن فیگورها، شخصیت‌های لگو، مهره‌های چوبی و ... 

- لوازم آرایشی مانند انواع قلم مو، چسب‌های مژه، پک‌های آرایشی، محصولات برقی مانند اتوی مو، سشوار و ... 

- لوازم بهداشتی مانند مسواک، نخ دندان و ... 

- لوازم نوزاد و کودک مانند پستانک، تب سنج، شیشه شیر، لوازم شیردهی مادر و ... 

- روکش بسته بندی برای مواد غذایی مانند زعفران 

 

بسته بندی ابزارآلات با دستگاه اسکین پک 

 

چرا دستگاه اسکین پک برای بسته بندی انواع ابزارآلات مناسب است؟ 

نکته مهم درباره استفاده از شیوه اسکین پک، تکی بودن محصولات است. قطعات یدکی و ابزارآلات فنی به تنهایی به فروش می‌رسند و نمی‌توان آنها را در قالب‌های چندتایی توزیع کرد. از طرف دیگر، بسته بندی‌های مقوایی و جعبه‌ای در عین اینکه صرفه اقتصادی ندارند، از ابزارها به خوبی محافظت نمی‌کنند. ابزارها اندازه و اشکال متنوعی دارند و جاسازی آنها در جعبه های مکعبی کار دشواری خواهد بود. در نتیجه پلاستیک بسته بندی در عین اینکه شفاف است و دید مناسبی از طراحی اصلی محصول به مشتری می‌دهد، ارزان‌تر از سایر شیوه‌های بسته بندی است. 

کاغذ و مقوای پشت محصول هم می‌تواند اطلاعات مهم مربوط به شیوه استفاده، شیوه نگهداری و خود محصول را به مشتری ارائه کند؛ در نتیجه در بازاریابی محصول، برندسازی تولیدکننده و جلب نظر مشتری نقش مهمی دارد. 

 

انواع پلاستیک بسته بندی مورد استفاده در دستگاه اسکین پک 

پلاستیک بسته بندی دستگاه اسکین پک باید حتما از جنس پلاستیک سورلین یا PVC خشک باشد. این دو نایلون بسته بندی، ضخامت کافی برای نگهداری محصولات داخل بسته را دارند؛ در عین حال شفافیت پلاستیک‌ها و دیدن محصول داخل بسته باعث بازاریابی بهتر کالا می‌شود. این پلاستیک‌ها در برابر پارگی، فشار و ضربه مقاومت خوبی دارند. بنابراین می‌توانند برای بسته بندی محصولات صنعتی مناسب باشند. 

در بسته بندی با پلاستیک سورلین به چسب مجزا نیاز نیست، چرا که جنس خود نایلون چسبندگی لازم را دارد. اما در بسته بندی با پلاستیک PVC خشک باید پیش از شروع کار دستگاه، محلی که نیاز است پلاستیک به سطح مقوایی زیرین خود چفت شود، را به چسب آغشته کرد. 

بسیاری از واحدهای صنعتی بسته بندی از این دستگاه به عنوان تولید کننده قالب‌های پلاستیکی هم استفاده می‌کنند. یک یا چند قالب از پیش ساخته شده با جنس فلز یا پلاستیک سخت روی میز کار جاگذاری می‌شود و پلاستیک روی قالب پایین می‌آید. پلاستیک سرد شده شکل قالب را به خود می‌گیرد. در این حالت قرار دادن محصولات داخل پلاستیک فرم گرفته، خارج از دستگاه و به صورت دستی انجام می‌شود. 


دستگاه بسته بندی اسکین پک، تولید نادی پک 

 

سخن آخر: بسته بندی ابزار، کسب‌وکار سودآور 

صنعت بسته بندی، حوزه‌ای پررونق است و در سال‌های اخیر بازیگران بسیاری پیدا کرده است. تا پیش از این، بسته بندی محصولات فقط واحدی درون کارخانه‌ها و واحدهای تولید محصول بود، اما امروزه به کسب‌وکاری مجزا تبدیل شده که به خودی خود می‌تواند سودآوری مشخص و بالایی داشته باشد. 

فعالان حوزه بسته بندی در ایران به صورت پراکنده در کشور فعالیت می‌کنند. اغلب آنها در حوزه کارتن فعال هستند و تعداد انگشت شماری هم بسته بندی‌های فلزی و شیشه‌ای را در دست دارند. در این میان، صاحبان کسب‌وکار بسته بندی پلاستیک می‌توانند به خوبی بازار این حوزه را در دست بگیرند. چرا که استقبال از بسته بندی ‌های پلاستیکی در سال‌های گذشته افزایش داشته است. بسیاری از فیلم‌های بسته بندی تولید شده امروزی با محیط زیست هم سازگار هستند و تولیدگران بیشتری هر روزه می‌خواهند محصولات خود را با صرفه اقتصادی بسته بندی کنند. در نتیجه بسته بندی پلاستیکی بهترین گزینه پیش روی آنها می‌شود. 

در این میان دستگاه‌هایی مانند اسکین پک می‌توانند در خط تولید یک کسب‌وکار تاثیر زیادی داشته باشند. همانطور که گفته شد، به غیر از بسته بندی در حوزه قطعات یدکی و ابزارآلات صنعتی، این دستگاه کاربردهای بسیار دیگری هم دارد. در نتیجه وجود آن در یک کارگاه بسته‌بندی در عین اینکه ضروری است، سودآور هم هست. دستگاه‌های اسکین پک در ابعاد و اندازه‌های متنوع عرضه می‌شوند و با توجه به نیاز هر کارگاه می‌توان دستگاه مورد نظر را تهیه کرد. 

1013 نمایش

نظر دادن