تاریخ انتشار: شنبه, 06 دی 1399 ساعت 07:19

بیگاری به خاطر ضرب‌وشتم داور!

دادگاهی در روسیه کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال این کشور را به دلیل ضرب و شتم داور مسابقه به بیگاری محکوم کرد.

رومن شیروکوف کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال روسیه و باشگاه زنیت سن پترزبورگ به دلیل ضرب و شتم داور در جریان یک مسابقه غیر رسمی به ۱۰۰ ساعت کار اجباری و پرداخت ۱۵۰ هزار روبل جریمه محکوم شد.

علاوه بر این در طول جلسه محاکمه، دادستان یک سال و ۱۰ ماه محدودیت آزادی را برای شیروکوف درخواست کرد. در وضعیت آزادی محدود او اجازه دارد در ساعات خاصی خانه خود را ترک کند اما از شرکت در رویدادهای عمومی محروم است.

ماه آگوست، در جریان یک مسابقه آماتور، پس از این که نیکیتا دانچنکوف (داور) به شیروکوف کارت قرمز نشان داد، این بازیکن با مشت به داور حمله و او را از ناحیه صورت به شدت زخمی کرد و حتی از پس از افتادن داور بر روی زمین به او لگد زد.

البته بازیکن سابق زنیت سن پترزبورگ که ۵۷ بازی ملی نیز در کارنامه دارد، بعداً بابت این رفتار خود به طور علنی از داور عذرخواهی کرد.

با توجه به این که دانچنکوف دچار آسیب‌های مختلف شده بود، پرونده جنایی در این رابطه با اتهام صدمه عمدی علیه شیرکوف تشکیل شد و قاضی بر اساس مستندات ابتدا او را به ۲ سال حبس محکوم کرد، اما بعد مجازات هافبک سابق روسیه را کاهش داد.

شیرکوف ۳۹ ساله که سابقه بازی در اسپارتاک مسکو را نیز در کارنامه دارد سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد و به عنوان کارشناس با تلویزیون Match-TV که یکی از شبکه‌های معروف ورزشی در روسیه است همکاری می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1640 نمایش

نظر دادن