تاریخ انتشار: شنبه, 06 دی 1399 ساعت 06:48

بمب کریسمس + ویدئو

صبح دیروز یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا منفجر شد.

ساکنان شهر نشویل در ایالت تنسی صبح کریسمس را با خبر وقوع انفجار یک بمب در این شهر آغاز کردند. این حادثه بین ساعت 6 تا 6:30 صبح جمعه به وقت محلی (عصر جمعه به وقت تهران) بر اثر انفجار یک بمب کار گذاشته شده در یک خودروی ون مسافرتی در مرکز این شهر رخ داد. دن آرون، فرمانده پلیس نشویل در کنفرانس خبری خود درباره این حادثه گفت: این انفجار ناشی از بمب‌گذاری عمدی بود. وی در تشریح جزئیات حادثه افزود: صبح جمعه (عصر شنبه به وقت تهران) پلیس گزارشی از وجود یک خودروی مشکوک در مرکز شهر نشویل دریافت کرد که در پی آن نیروهای متخصص مربوط به خنثی‌سازی بمب به منطقه اعزام شدند اما پیش از رسیدن آنها به محل، خودرو منفجر شد. به گفته فرمانده پلیس، شدت انفجار به حدی بود که بر اثر دود ناشی از آتش‌سوزی، تنفس به سختی امکان‌پذیر بود.

پس از وقوع این انفجار، نیروهای پلیس، اورژانس و نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. پلیس و نیروهای خدماتی از مردم خواستند از محل حادثه فاصله بگیرند. در همین حال مدیریت اورژانس نشویل در این باره گفت: حدود 20 ساختمان بر اثر این انفجار آسیب دیده‌ است. همچنین تا زمان تنظیم این خبر دست‌کم 3 نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده بودند. همچنین نیروهای امدادی با استفاده از چند اتوبوس ساکنان خیابان‌های اطراف را تخلیه کردند.ویدئوهای منتشرشده از این حادثه حاکی از بلند شدن ستون عظیمی از دود در آسمان نشویل بود.

به گفته شاهدان عینی، حجم زیادی شیشه شکسته و تکه‌های آهن سوخته هم در محل حادثه وجود داشت. بعضی تصاویر حاکی از این است که این انفجار به کاخ قدیمی دادگستری نیز آسیب وارد کرده است. نشویل مرکز ایالت تنسی آمریکاست. این ایالت در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر حامی ترامپ بود. به دلیل پایتخت بودن، نشویل محل دیوان عالی ایالت تنسی و نیز خانه دادگاه شهرستان دیویدسون است. در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی پیرامون اینکه این انفجار می‌تواند منجر به برقراری حالت فوق‌العاده در آمریکا از سوی رئیس‌جمهور شود وجود دارد.

منبع: وطن امروز

رسانه

1615 نمایش

نظر دادن