AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1399 ساعت 00:42

گروه تروریستی سنتکام از استقرار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکا در خاورمیانه خبر داد

برخي منابع معتبر خبري، از اعزام دو فروند بمب افکن ب-52 از داکوتاي شمالي به مقصد خاورميانه خبر داده اند.

مصاف ایرانیان: همچنين رسانه فاکس نيوز که به طيف جنگ طلب آمريکا نزديکتر است، در جديدترين تحليل خود مدعي شده است که هدف اين بمب افکن ها حمله به تاسيسات هسته اي ايران است.

طبق آن چيزي که آژانس بين المللي انرژي اتمي مدعي شده، ايران با تزريق گاز به سانتريفيوژهاي نسل دوم خود در حال غني سازي اورانيوم در نيروگاه نطنز بوده و حجم اورانيوم موجود در کشور به 12 برابر حد مجاز آن در برجام رسيده است.
اگرچه اين اتفاق از سوي مقامات بلند پايه ايران به شدت نقض شده است، اما آمريکا در صدد مقابله با نقض برجام و هسته اي شدن ايران است.
هفته پيش رسانه خبري نيويورک تايمز با انتشار مقاله اي مدعي شده بود که ترامپ در حضور مشاوران و معاونانش، گزينه حمله به ايران را مطرح کرده بود که البته با مخالفت علني دستيارانش مواجه شده بود.
معاونان و مشاوران حاضر در اين جلسه به ترامپ تذکر داده بودند که هر گونه حمله به تاسيسات هسته اي ايران براي توقف برنامه هاي اين کشور، مي تواند به يک نبرد همه جانبه با کل نيروهاي مقاومت در سطح خاورميانه مبدل شود.
مايک پمپئو در سفر اخيرش به خاورميانه در اظهار نظري درباره ايران بيان کرده است براي توقف برنامه هاي هسته اي و منطقه اي ايران تمام گزينه ها روي ميز است.
آن چيزي که مشخص است اين است که آمريکا از شروع فعاليت هاي هسته اي ايران بسيار هراسناک شده و به دنبال راهي کم هزينه براي توقف اين فعاليت ها مي گردد.
اعزام دو فروند بمب افکن ب-52 براي حمله به ايران به هيچ عنوان کافي نيست و اين تعداد از جنگنده، جنبه عملياتي ندارد.
اولين قدم آمريکا براي جلوگيري از پيش برد هسته اي ايران، استفاده از عمليات رواني است. آن ها سعي دارند با ايجاد ترس و ارعاب، ايران را از ادامه غني سازي بازدارند. اعزام اين دو فروند بمب افکن را نيز مي توان در همين راستا تحليل کرد.
از طرفي با شکست فشار حداکثري و از سرگيري فعاليت هاي هسته اي از سوي ايران، ترامپ خود را با يک شکست بزرگ در قبال ايران رو به رو مي بيند و سعي دارد هر طور که هست مانع پيشرفت اين شکست شود.
به علاوه کشورهاي حاشيه خليج فارس در راس آنها عربستان، حساب ويژه اي را روي ترامپ براي مهار ايران بازکرده بودند. حالا با اعلام خروج از منطقه توسط ترامپ و شکست انتخاباتي او، اين کشورها به تلاطم افتاده اند و شکست خود در برابر ايران را حس مي کنند. بعيد نيست اين اقدام آمريکا در اعزام بمب افکن به خاورميانه در جهت تزريق مسکني زودگذر براي تسکين شکست هاي اين مدت کشورهاي حاشيه خليج فارس باشد.
با وجود تمام تحليل ها بعيد نيست ترامپ در آخرين روزهاي رياست جمهوري خود دست به اقدامي احمقانه بزند. ايران از نظر نظامي بايد کاملا آماده باشد و بايد هر چه سريعتر به آمريکا بفهماند هر گونه حمله هرچند جزئي به منافع ايران، ممکن است به قيمت يک جنگ تمام عيار و نابودي اسرائيل تمام شود.
به علاوه آمريکا شديدا به دنبال احياي برجام و توقف فعاليت هاي هسته اي ايران است. ايران بايد شديدا در مواضع خود پافشاري کند تا آمريکاي سر در گم را مجبور به بازگشت به برجام و برداشتن تحريم ها کند.
همچنين نبايد فراموش کرد که ايران در اين زمينه دست بالاتر را دارد و به هيچ عنوان نبايد از جنبه ضعف با آمريکا برخورد کند.

474 نمایش