AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1399 ساعت 12:35

پایان مرعشی!

حسین مرعشی، فعال چپ و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات آمریکا اظهار کرده است: به نظر بنده بیش از آنکه پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا دارای اهمیت باشد شکست ترامپ در این انتخابات دارای اهمیت است. شکست ترامپ در آمریکا به منزله شکست سیاست‌های ماجراجویانه وی در عرصه جهانی بود. از سوی دیگر ترامپ سیاست‌های خصمانه و مخربی را علیه ملت ایران اتخاذ کرده بود. ترامپ در طول چهار سال گذشته در ابتدا از برجام خارج شد و سپس تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کرد. نتیجه اعمال این تحریم‌ها نیز بالا بردن هزینه زندگی مردم ایران بوده است. در چنین شرایطی شکست ترامپ و پیروزی بایدن که دارای رویکرد دیگری است و قصد دارد به برجام بازگردد نشان از عبور سرافرازانه مردم ایران از یک گردنه سخت دارد. مردم ایران در طول تحریم‌ها نشان داده‌اند که ملتی قابل احترام هستند و تنها باید با زبان احترام با آنها سخن گفت و در مقابل هرگونه تهدید، مقاومت خواهند کرد.

او تصریح می‌کند:

"نتیجه انتخابات آمریکا به خوبی حقانیت ملت ایران را نشان داد. به صورت طبیعی اگر منابع مالی ایران در خارج از کشور آزاد شود و صادرات نفت ایران دوباره به روال سابق بازگردد ما در مسیر بهبودی وضعیت اقتصادی قرار خواهیم گرفت که در نهایت به افزایش رضایت مردم منجر خواهد شد. اگر وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند روی شاخص‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز اثرگذار خواهد بود و چنین وضعیتی روی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران نیز تأثیرگذار خواهد بود."

 

*باید اعتراف کرد این سطح نازل از تحلیل سیاسی دون شأن آقای مرعشی بود.

شخصی که از رجال جریان چپ محسوب می‌شود و در ویترین سیاسی این جریان قرار دارد؛ حاضر باشد چنین جمله سخیفی را به زبان آورد و بگوید نتیجه انتخابات آمریکا حقانیت مردم ایران را نشان داد!

چه اینکه مگر ترامپ از اوباما بدتر بود که در صبح روز امضای برجام ایران را تحریم کرد و اجازه نداد حتی یک "گلابی موعود" هم در دامن برجام‌خواهان ایرانی قرار گیرد؟

و مگر قرار است از آتش بایدن آبی غیر از تحریم‌های بیشتر گرم شود که آقای مرعشی اینطور مشتاقانه و بی‌منطق از حقانیت ملت ایران در انتخابات آمریکا حرف می‌زند؟

ضمن اینکه آیا خوبست آمریکایی‌ها هم بگویند فتنه ۸۸ و آبان ۹۸ در ایران حقانیت کاخ سفید را نشان داد!؟

حضرت حافظ شعری دارد که به نظر می‌رسد مناسب حال این روزهای آقای مرعشی و سایر معمّرین ذهنی در سیاست است... که می‌فرماید:

" چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون آی

رندی و هوسناکی در عهد شباب اولی..."

منبع: مشرق

667 نمایش