AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 19 مهر 1399 ساعت 10:29

مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری با دکتر روانشناس

اگر تصمیم دارید از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنید، توصیه می کنیم چند اصل اساسی این نوع مشاوره را بدانید. صرف چند دقیقه زمان برای مطالعه این مقاله، شما را با این اصول اساسی آشنا می نماید. قبل از هر اقدامی برای استفاده از خدمات مشاوره آنلاین بهتر است این چند اصل را بدانید و بپذیرید. سپس می توانید از نتایج فوق العاده این نوع مشاوره بهره مند شوید.

چگونه می توان فهمید مشاوره آنلاین مناسب شماست!

ممکن است نسبت به استفاده از خدمات مشاوره آنلاین مردد باشید. و ندانید بر اساس شرایط و مشکل شما، می توانید از این نوع مشاوره استفاده کنید یا نه. باید بگوییم بدون تردید و بدون توجه به نوع مشکل و نیاز شما، مشاوره آنلاین برایتان مفید خواهد بود.

این نوع مشاوره مشابه روانشناسی سنتی شامل تمامی خدمات و مشاوره های تخصصی روانشناسی از جمله مشاوره و روانشناسی فردی، خانوادگی، ترک اعتیاد، طلاق، ازدواج، تربیت فرزندان و ... است.

تنها کافی است قادر باشید از اینترنت و بستر های مختلف آن استفاده کنید. البته استفاده از بستر های آنلاین برای مشاوره، پیچیده نیست. با توجه به رواج روزافزون اینترنت در زندگی های امروزه، می توانید بدون دغدغه و به راحتی از مشاوره آنلاین استفاده نمایید.

تنها تفاوت مشاوره آنلاین با مشاوره سنتی

تنها تفاوت این روش با روش های مشاوره سنتی، استفاده از ابزارهای دیجیتال است. اما به دنبال این تفاوت روانشناسان و متخصصان بیشتری در دسترس شما هستند. مشاوره آنلاین بدون هر گونه مقدمه چینی و برنامه ریزی به راحتی برای شما قابل استفاده است. در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا نیز می توانید با آرامش بیشتری از این خدمات تخصصی استفاده نمایید.

بنابراین بدون نگرانی به دنبال خدمات روانشناسی آنلاین برای حل مشکل خود باشید. بدانید در مشاوره آنلاین نیز مشابه مراجعه حضوری، مشکل شما به دقت بررسی می شود. همچنین راهکار های حل مشکلات و دغدغه هایتان به شما توسط متخصصان پیشنهاد خواهد شد.

آیا می توان اطمینان داشت که مشاوره آنلاین موثر است!

بسیاری از افراد تصور می کنند این نوع مشاوره به اندازه کافی موثر نیست. یا باور دارند مشاوره آنلاین تاثیر کمتری در مقایسه با مراجعه حضوری به روانشناس دارد. مطالعات و بررسی ها نشان می دهد این نوع مشاوره نیز می تواند به اندازه مراجعه حضوری به روانشناس موثر باشد و هیچ تفاوتی در نتایج وجود ندارد.

مشاوره آنلاین و انواع مشکلات روانشناختی

انجمن های علمی روانشناسی گزارش های متعددی از موفقیت های مشاوره آنلاین در درمان انواع مشکلات از جمله استرس، روابط خانواده و حتی برخی مشکلات پیچیده همچون افسردگی مزمن ارائه کرده اند.

هر چند در این نوع مشاوره، مشابه روش های حضوری ممکن است میزان تاثیر از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما در کل می توان موثر بودن آن را تضمین کرد. البته برای این که درمان آنلاین موثر باشد لازم است تا برخی اصول را باور کنید و برخی مسائل را رعایت کنید.

برای دستیابی به بهترین نتیجه چگونه در جلسات مشاوره حضور یابیم؟

برای مثال اهمیت زیادی دارد که موثر بودن این روش را بپذیرید و آن را با جدیت تمام دنبال کنید. توصیه ها و راهکار های روانشناس خود را مد نظر قرار دهید.  به هنگام استفاده از این نوع مشاوره، در فضای خلوت باشید و بر روی مشاوره متمرکز شوید. فراموش نکنید فضای مشاوره آنلاین نیز به اندازه مشاوره حضوری قابل اعتماد است. همچنین تمامی مسائل بین شما و روانشناس به صورت راز سر بسته خواهد بود.

بنابراین اگر از یک دکتر روانشناس، مشاوره آنلاین دریافت می کنید، بهتر است ذهن خود را با مسائلی همچون امکان انتشار مکالمات، ضبط جلسات و پخش آن در شبکه های مجازی و ... مخدوش ننمایید. این نوع مشاوره ها نیز از تمامی قوانین اخلاقی مشاوره های روانشناسی تبعیت می کند.

شما می توانید دکتر روانشناس خود را انتخاب کنید!

این مسئله را مورد تاکید قرار دهید که خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی توسط متخصص روانشناسی ارائه می شود. تفاوت زیادی بین مشاوره حضوری و آنلاین وجود ندارد. اما بهتر است از متخصص بودن فرد ارائه دهنده مشاوره، اطمینان حاصل نمایید.

حتما قبل از دریافت مشاوره تحقیق کنید

با توجه به این که افراد زیادی بدون داشتن تخصص کافی، اقدام به ارائه مشاوره در بستر اینترنتی می نمایند، توصیه می شود با حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب روانشناس خود اقدام نمایید. حتما قبل از استفاده از خدمات تخصصی مشاوره آنلاین از معتبر بودن سایت ارائه دهنده خدمات اطمینان حاصل نمایید.

فراموش نکنید شما می توانید به راحتی میان روانشناسان مختلف جستجو کنید و بهترین و زبده ترین روانشناسان را انتخاب کنید. این یکی از مزیت های این نوع مشاوره است. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما مشخصات روانشناس خود را ندانید. بنابراین در دام سایت هایی که با هویت های مجهول به ارائه خدمات روانشناسی می پردازند، گرفتار نشوید.

انواع خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی با مشاوره آنلاین میسر است

انواع خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی شامل مشاوره ازدواج، خانواده، تربیت فرزند، درمان اعتیاد، وسواس و ... به صورت آنلاین از طریق سایت دکتر روانشناس در دسترس شماست. بنابراین شما می توانید به راحتی تمامی دغدغه ها و مشکلات خود را از طریق خدمات مشاوره آنلاین با روانشناس در میان بگذارید. همچنین از توصیه ها و راهکار های تخصصی روانشناسی بهره مند شوید. در ادامه با برخی از این خدمات آشنا می شوید.

چه موقع باید به دکتر روانشناس در تهران مراجعه کنیم؟

مشاوره با روانشناس هنگامی ضروری است که مشکلات مانع از داشتن زندگی اجتماعی مطلوب شود. این مربوط به روابط حرفه ای و نیز شخصی است. برای تحت درمان قرار گرفتن بهتر است که به موقع اقدام شود. هرچقدر دیرتر به یک دکتر روانشناس در تهران یا سایر شهرها مراجعه شود درمان نیز طولانی تر خواهد بود.

اولین قرار ملاقات با یک دکتر روانشناس چگونه است؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. چراکه اقدامات روانشناسان و مشاوران بسیار متنوع است. به طور کلی، درمان روانشناسی با مشاوره متفاوت است. در اولین تماس فرد با دکتر روانشاس نوع مشکل بررسی می شود. تعداد جلسات نیز بسته به رویکرد درمانی یا مشاوره ای متفاوت خواهد بود.

در رواندرمانی به اختلالات روانشناسی پرداخته می شود. اما در مشاوره خانواده یا مشاوره ازدواج به مشکلات سطحی رسیدگی می شود. در رواندرمانی یک دکتر روانشناس در تهران در ابتدا به ارزیابی و تشخیص می پردازد. اما در مشاوره خانواده ممکن است در همان جلسات اول به مراجع راهکار یا توصیه ارائه شود.

چگونه یک دکتر روانشناس خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب دکتر روانشناس تهران با توجه به تخصص وی انجام می شود. روانشناس در حین آموزش، در یک زمینه تخصص پیدا می کند: درمان های فردی، خانواده درمانی، زوج درمانی و غیره. این تخصص یک دکتر روانشناس است که زمینه مداخله وی را مشخص می کند.

مهم این است که انتخاب خود را بر مبنای آگاهی از مشکل خود قرار دهید. انتخاب درست روانشناس به درمان موثرتر منجر خواهد شد.

تخصص روانشناس هرچه باشد، همه روانشناسانی که این عنوان را دارند، متعهد می شوند که به آیین نامه اخلاق روانشناسان احترام بگذارند. اخلاق حرفه ای روانشناس بخصوص مشمول رازداری می شود.

قیمت هر جلسه برای دکتر روانشناس خوب در تهران

قیمت های دریافت شده از یک دکتر روانشناس خوب در تهران از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. هزینه روانشناس برخی مواقع توسط بیمه درمانی تکمیلی پرداخت می شود. از طرف دیگر، اگر یک روانشناس در یک بیمارستان یا محیط مدرسه باشد، مشاوره ها به عنوان بخشی از خدمات عمومی پوشش داده می شوند.

چگونه یک دکتر روانشناس در تهران پیدا کنیم؟

پزشک عمومی، می تواند شما را به یک دکتر روانشناس در تهران یا روانپزشک ارجاع دهد. هنگامی که نمی دانید با کدام درمانگر مشورت کنید پرس و جو کردن می تواند راه حل خوبی باشد.

اگر مشاوره برای کودک یا نوجوان باشد، می توان از طریق جستجو و سوال پرسیدن از والدین در مدرسه استفاده کرد. همچنین می توانید مستقیماً با مدرسه تماس بگیرید. در بهترین حالت، روانشناس مدرسه اگر وجود داشته باشد، می تواند راهنمایی کند. در غیر این صورت، مددکاران اجتماعی یا پرستاران معمولاً در شبکه خود با روانشناس تماس دارند.

دکتر روانشناس و مشکلات شغلی

یک روانشناس در حمایت از جوامع و کارگزاران اقدامات مهمی انجام می دهد. او برای بهبود شرایط کار و به منظور رفاه حال در کار، اقداماتی انجام می دهد. روانشناس و مداخلات وی در محیط کار، هدف "درمانی" ندارند. اینجاست که او با یک روانشناس بالینی تفاوت دارد.

مداخلات روانشناس در رابطه با شغل، مثل مصاحبه استخدامی، ممکن است کوتاه مدت باشد. اما ممکن است در طولانی مدت نیز مداخلاتی انجام شود، خصوصاً در مورد روابط بین فردی.

روانشناس تابع کد اخلاقی است که خطوط مداخله وی را مشخص می کند. او باید با رعایت رازداری حرفه ای، هر فرد را آزاد بگذارد تا نگرش خود را نسبت به مشکلات آشکار کند.

لازم به ذکر است که روانشناس، نقش مذاکره کننده را ندارد. او برای دفاع از منافع، عوامل یا جوامع در آنجا نیست. نقش دکتر روانشناس در تهران تجزیه و تحلیل شرایط در عین عینیت، شناسایی راه های کار برای مشاوره دادن به جوامع و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه است. در هر مداخله ای باید این پیش نیازها رعایت شود. در ادامه به نقش روانشناس در خانواده می پردازیم.

مراقبت از زندگی مشترک با مشاوره خانواده در تهران

خانواده های آگاه می دانند که باید نشانه های بروز مشکل در زندگی مشترک خود را بشناسند. در صورت بروز این نشانه ها، به سرعت برای رفع آنها اقدام نماید. همچنین برای این کار از مشاوره خانواده در تهران یا سایر شهرها استفاده می کنند.

بهره مندی از خدمات مشاوره خانواده یک ضرورت است. چرا که شما برای شاد زیستن و احساس رضایت از زندگی و موفقیت به یک زندگی مشترک لذت بخش نیاز دارید. مشکلات زندگی مشترک تمامی جنبه های زندگی حتی سلامتی و کارایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

زندگی مشترک آنقدر اهمیت دارد که برای حفظ و مراقبت از آن برنامه ریزی دقیق داشته باشید و برای آن زمان صرف کنید. اگر شما هم به فکر مراقبت از زندگی مشترک، جلوگیری از هر گونه آسیب به زندگی خود و رفع مشکلات هستید، به مشاوره خانواده در تهران جدی تر فکر کنید.

مشاوره ازدواج در تهران با چه هدفی انجام می شود؟

زمانی که شما تصمیم می گیرید از خدمات مشاوره ازدواج در تهران یا هر شهر دیگری استفاده نمایید، سه دستاورد خواهید داشت.

مشاوره ازدواج در تهران و آماده بودن برای ازدواج

اول این که مشاور ازدواج به شما کمک می کند بدانید آمادگی لازم را برای ازدواج دارید یا نه. در صورت نیاز می توانید از کمک مشاور برای سنجش آمادگی لازم کمک بگیرید.

مشاوره ازدواج به شما در انتخاب صحیح کمک می کند

در ادامه، مشاوره ازدواج در تهران هماهنگی و همسانی زوجین را مورد بررسی قرار می دهد و به شما کمک می کند انتخاب صحیح و آگاهانه ای داشته باشید.

مشاوره ازدواج در تهران شما را مجهز به مهارت های زندگی می کند

گام سوم که از مهمترین گام هاست سنجش مهارت های زندگی طرفین است. شما برای خوشبختی به مهارت هایی همچون کنترل خشم، سازگاری، مسئولیت پذیری و ... نیاز دارید. در صورتی که نیاز به کسب یا تقویت این مهارت ها داشته باشید، مشاور ازدواج در تهران به شما در این زمینه کمک می کند.

به طور خلاصه مشاوره ازدواج در تهران برای یافتن و ساختن مسیری به سوی خوشبختی انجام می شود. اگر قبول دارید که خوشبختی ارزش تلاش کردن را دارد، بهتر است با کمک خدمات مشاوره ای قبل از ازدواج برای خوشبختی خود تلاش کنید.

خدمات مشاوره ازدواج در تهران در سریع ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت در دسترس شماست. تا بتوانید از تک تک لحظه های زندگی خود با لذت بهره مند شوید.

معرفی خدمات مشاوره آنلاین دکتر رامین علوی

دکتر رامین علوی نژاد، دکتری تخصصی روانشناسی،  با تکیه بر تخصص و تجربه و با هدف تامین رفاه و راحتی مراجعان، به ارائه خدمات تخصصی روانشناسی به صورت آنلاین و حضوری می پردازند. شما می توانید با مراجعه به سایت drraminalavi.com از خدمات مشاوره آنلاین این متخصص بهره مند شوید. در خدمات مشاوره آنلاین دکتر رامین علوی، تمامی جوانب سنجیده شده است تا شما از بهترین و با کیفیت ترین خدمات تخصصی روانشناسی بهره مند شوید و یک زندگی شاد را تجربه کنید.

1208 نمایش