AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 19 مهر 1399 ساعت 08:42

تورم را ننه‌جون کروبی هم می‌فهمد!

یک سایت حامی دولت می‌گوید آقای روحانی اگر از نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی خبر ندارد، «از ننه‌جون کروبی» بپرسد.

کروبی در انتخابات سال 88 گفته بود حتی ننه جون من هم تورم را متوجه می‌شود چون وقتی که می‌رود گوشت بخرد، می‌فهمد گران است. تورم با زندگی مردم کار دارد.

حال سایت فرارو با استناد به همین سخنان، می‌نویسد: برخی صاحب‌منصبان و سیاسیون، ظاهراً درک درستی از شرایط و وضعیت واقعی جامعه ندارند یا خود را در این باره به بی‌خبری می‌زنند! اصطلاح «ننه‌جون کروبی» اشاره به وضعیتی دارد که مردم، شرایط دشوار و بغرنج اقتصادی - سیاسی را به خوبی با پوست و گوشت خود احساس می‌کنند، اما مقامات (کارشناسان و همراهان آنها) منکر چنین وضعیتی هستند یا آن را با ارائه آمارها و مقایسه‌های نادرست تحریف یا مصادره به مطلوب می‌کنند. در چنین شرایطی می‌توان گفت که رابطه مردم و دولت در وضعیت «ننه‌جون کروبی» قرار گرفته است.

در یک‌سال اخیر، و به‌ویژه در چند ماه اخیر به طور مکرر شاهد چنین وضعیتی بوده‌ایم! وضعیتی که زمانی دولتمردان کنونی، در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، منتقد جدی و شدید آن بودند. ارائه آمارهای انتخاب‌شده، تحلیل و تفسیر نادرست آمارها و همچنین ارائه مقایسه‌های نادرست برای مصادره به مطلوب کردن آنها به نظر می‌رسد، ‌بسیاری از دولتمردان همچنان هنوز درک و دریافت واقعی و درستی از اوضاع اقتصادی مردم ندارند یا خود را به نادیدگی و ناشنوایی می‌زنند!

اخیراً رئیس‌جمهور محترم، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تفسیر نادرست یک داده آماری اعلام کرد که اقتصاد ما در وضعیت کنونی در شرایط بهتری نسبت به آلمان قرار دارد! معنای ضمنی این آمار این است که کشور در وضعیت بغرنجی از نظر اقتصادی قرار ندارد و مردم باید خوشحال باشند که وضعیت اقتصادی ما از آلمان بهتر است!

آیا در تمام دستگاه عریض و طویل وزارت اقتصاد، بانک مرکزی یا مشاوران اقتصادی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور کسی نیست که اطلاعاتی صحیح به رئیس‌جمهور محترم ارائه کند یا برای مدیریت بهتر افکار عمومی، راهبردها و اقدامات مناسبی را پیش پای او قرار دهد؟

انتقاد سایت حامی دولت به روحانی به استناد کنایه سال 88 کروبی در حالی است که کروبی و موسوی در انتخابات 92 و 96 از روحانی حمایت کردند و جزو بدهکاران مضاعف مردم محسوب می‌شوند. ضمن اینکه تورم و رکود اقتصادی امروز حتی به اعتراف برخی مقامات دولتی، اصلاً قابل مقایسه با سال 90 یا 92 نیست.

منبع: کیهان

860 نمایش