تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 مهر 1399 ساعت 08:00

اوضاع سفر در دوران پاندمی کرونا چگونه است؟

در سال ۲۰۲۰، پاندمی کرونا به صنعت گردشگری بیش از همه آسیب رسانده است. قرنطینه، کاهش ۹۵درصدی ترافیک هوایی، هتل‌های نیمه تعطیل و تورهای گردشگری که رو به تعطیلی هستند را می‌توان نشانه‌هایی از این مسئله دانست.  

صنعت گردشگری بالاخره روزی دوباره رونق پیدا خواهد کرد، اما بعید به نظر می‌رسد که این صنعت به شکل و شمایل پیش از فراگیری کرونا برگردد. 

 این پاندمی باعث شد که بسیاری از مردم متوجه شوند که تا چه اندازه، روش‌های قدیمی سفر و گردشگری دشوارند. در این دوران مردم کم‌کم عادت کرده‌اند که از فضاهای شلوغ دوری کنند. گردشگری و سفر در دوران پاندمی کرونا دچار تحولاتی شده است که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. 

 

۱. افزایش دوباره سفرهای جاده‌ای 

پاندمی کرونا و قرنطینه ناشی از آن باعث شده تا مردم از زندگی در فضای بسته خسته شوند و میل به سفر در آنها افزایش پیدا کند، اما وسایل حمل و نقل عمومی هم خیلی قابل اعتماد نیستند. 

 راهحل اغلب مردم برای این مسئله چیست؟ سفرهای جاده‌ای. در سفر جاده‌ای با وسیله نقلیه شخصی کنترل اوضاع راحت‌تر است و هر زمان که بخواهید می‌توانید به خانه برگردید. هر چند این نوع از سفر هم نوعی قرنطینه کنترل‌شده است، اما باید توجه داشت که سفر به مناطق شلوغ و پربازدید ممکن است افزایش خطرات پاندمی را در پی داشته باشد. 

۲. تمیزی بیشتر، اولویتی در دوران پاندمی 

گردشگران همواره در انتخاب اقامتگاه به تمیزی و نظافت آن اهمیت می‌داده‌اند. این موضوع در دوران پاندمی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. پاندمی کرونا باعث شده که مردم نسبت استانداردهای مربوط به تمیزی محل اقامت حساسیت بیشتری نشان بدهند. 

 در حال حاضر، برای گردشگران، نظافت اتاق‌های یک هتل بیشتر از راحتی تخت‌خواب‌ها و خدمات ارائه شده در آن مهم است. علاوه بر این، در دوران پاندمی، گردشگران بیش از پیش، از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای رزرو و اجاره روزانه ویلا و اقامتگاه وجود دارند، استقبال می‌کنند.  

۳. افزایش اجاره ویلا به عنوان محل اقامت گردشگری 

بسیاری از ساکنان مناطقی از کشور که به عنوان قطب گردشگری شناخته می‌شوند، خانه‌هایی برای اقامت گردشگران آماده کرده و به آنها اجاره می‌دهند. برخی از مردم این خانه‌ها را به عنوان محل اقامت سفر خود انتخاب می‌کنند، به این دلیل که حریم خصوصی بیشتری در این اقامتگاه‌ها دارند.  

برای مثال با اجاره روزانه ویلا در شمال، برخلاف هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، افراد کمتری در اطرافتان حضور دارند. 

 شرکت‌های مربوط به اجاره این اقامتگاه‌ها، معمولاً دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای رعایت بهداشت آنها در نظر می‌گیرند و عدم رعایت نکات بهداشتی در این اقامتگاه‌ها باعث می‌شود بازخورد مثبت کمتری داشته باشند 

علاوه بر این، افزایش پاندمی باعث شده تا مردم کمتر به خارج از کشور سفر کنند و آمار سفرهای داخلی افزایش پیدا کند. ویلا شمال و اجاره مثل همیشه محبوب‌ترین مقصد گردشگری ما ایرانی‌هاست و استقبال از آن را در اخبار جاده‌های شلوغ شمال می‌شنویم. 

این موضوع منجر به این شده که مردم بیش از پیش با نقاط ناشناخته و کمتر شناخته شده ایران آشنا شوند و از طبیعت ایران بهره ببرند. در واقع، طبیعت ایران و آرامش موجود در آن بیشتر از گذشته توجه مردم را به خود جلب کرده است. 

۴. افزایش سلامت گردشگری 

با وجود اینکه در این دوران مردم از سکونت در خانه‌ها و فضای سربسته خسته شدند و بیش از گذشته به سفر علاقه نشان دادند، اما رعایت بهداشت و سلامت افراد نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این موضوع باعث شده تا سلامت گردشگری بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. 

۵. استفاده از ابزارهای آنلاین در رابطه با گردشگری در این دوران به گردشگران کمک می‌کند که بدون اتلاف وقت و به دور از ریسک رفت و آمد، اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنند و برای مثال از وبسایت‌های اجاره ویلا در شمال به صورت آنلاین، رزرواسیون بگیرند و با خیال راحت سفر خود را آغاز کنند.  

جابیت یکی از این پلتفرم‌های رزرو آنلاین ویلاست که به طور خاص بر ویلاهای شمال کشور متمرکز است و طیف متنوعی از ویلا و اقامتگاه را در اختیار شما می‌گذارد.  

 

839 نمایش

نظر دادن