تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 مهر 1399 ساعت 08:14

پیشنهاد استعفا را باور کنیم یا تدارک برای انتخابات 1400 را؟!

در حالی که برخی نشریات مدعی اصلاح‌طلبی سرگرم بازی «پیشنهاد استعفا به روحانی» هستند، یک عضو شورای سیاستگذاری این طیف تصریح کرد اصلاح‌طلبان دیر یا زود به صحنه انتخابات می‌آیند.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: حدود 7 ماه است که به دلیل انتخابات 98 (مجلس) و کرونا جلسات و نشست‌ها تشکیل نشده و رئیس و نایب رئیس شورای عالی هم استعفا داده‌اند و متأسفانه کاری که باید انجام می‌شد، صورت نگرفت. این عوامل باعث شده است که آن گونه که باید، فضا برای جریان اصلاحات روشن نباشد.

عضو حزب منحله مشارکت افزود: از قرائن این طور مشخص است که جریان اصلاح‌طلب چند بخش فعال در صحنه داشته است که یکی از آنها آقای خاتمی است که همچنان با همه محدودیت‌ها در صحنه هستند و براساس اخبار در حال بررسی و ارزیابی وضعیت و مسائل مرتبط با جریان اصلاحات است. بخش دوم جبهه اصلاح‌طلبان است که این بخش اصلی و بخش حقوقی شورای عالی را تشکیل می‌دادند به تعبیر دیگر جبهه اصلاحات که پیشنهاد اولیه شورای عالی را هم مطرح کردند و کمیته راهبردی با احزاب ادغام شد و ترکیب اولیه شورای عالی را تشکیل داد؛ تا جایی که ما خبر داریم در حال بحث و گفت‌وگو هستند و از شخصیت‌های صاحبنظر اصلاحات دعوت می‌کنند.

میرلوحی گفت: به نظر من جریان اصلاحات ظرف دو ماه آینده به یک تصمیم مناسب خواهد رسید؛ در حال حاضر هم به نظر می‌رسد زمان در حال از دست رفتن است و نباید فرصت را بیش از این از دست داد و اگر بخواهیم در استان‌ها و شهرستان‌ها نظر اصلاح‌طلبان را جویا شویم، ‌نیازمند زمان هستیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: مردم به نظامیان رأی نمی‌دهند مگر اینکه ما اکثریت را از صندوق‌ها مأیوس و خانه‌نشین کنیم و اقلیت مطمئن را ترجیح دهیم. بنابراین قصد دارند چنین مسیری را هموار کنند و جریان اصلاحات را نیز وادار به سکوت کنند.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات دیر یا زود به صحنه خواهد آمد و تکلیف را روشن خواهد کرد، گفت: قبول داریم که شرایط امروز کشور شرایط خوبی نیست و دولت دوم آقای روحانی متأسفانه قدردانی مناسبی از رأی مردم نکرد اما قطعاً راه حل این نیست که به سمت نظامیان برویم و مدل گفت‌وگو و کار و فعالیت و دیپلماسی را به ادبیات تند تبدیل کنیم.

این اظهارات در حالی است که طی یک سال اخیر، کسانی مانند عباس عبدی و سعید حجاریان و روزنامه اعتماد و نشریه صدا (ارگان حزب اتحاد ملت) خواستار استعفای روحانی به بهانه نداشتن اختیارات شده‌اند. اما به نظر می‌رسد این کار در اصل، یک رفتار تبلیغاتی برای مظلوم‌نمایی و درآمدن از موقعیت بدهکاری و پاسخگویی است. در واقع به ضرس قاطع می‌توان گفت که طیف مذکور به سیاق سال‌های 92 و 96 حتماً چند نامزد در انتخابات خواهد داشت اما چون مسئولیت سوء تدبیر دولت و مجلس دهم و شورای شهر تهران را متوجه خود می‌بیند و یقین دارد که در چشم مردم منفور است، سعی می‌کند زیر میز بازی بزند.

از سوی دیگر همین ادبیات منفی‌بافانه است که مردم را نسبت به مشارکت دلسرد می‌کند و جالب است که افراطیون مدعی اصلاحات، سالها در قول و فعل به تزریق ناامیدی به افکار عمومی اهتمام دارند اما ناگهان به شکل فصلی یاد امید مردم می‌افتند و مدعی می‌شوند که دیگران می‌خواهند مردم را دلسرد کنند. کدام رفتار، بدتر از سوء مدیریت اقتصادی و خلف وعده‌هایی است که ائتلاف اشرافی مدعی اعتدال و اصلاحات در طول این سالها مرتکب آن شده‌اند.

منبع: کیهان

959 نمایش

نظر دادن