تاریخ انتشار: شنبه, 12 مهر 1399 ساعت 17:28

پاییز کدام شهرها برای مسافرت ایرانگردی از همه بهترند؟

مسافرت و پاییز یه جورایی ترکیب بسیار زیبایی را می سازند. از تفریح و سفر در خنکهای هوا گرفته تا شادمانی و سلامتی در فصلی که رنگارنگ و متفاوت است. هر شهر ایران هم در نوع خود دیدنی است و جذاب. اما ممکنه شما ندونی که کدام شهر مناسب سلیقه و خواسته شما است.

به همین علت مقاله ای که در سایت ربکا تحت عنوان "پاییز کجا بریم سفر که خوش بگذره؟" درج شده است را در این جا با هم مرور می کنیم.

مسافرت به شدت روی سلامتی تاثیر مثبت می گذاره. زیبایی چهره و بدن فقط یکی از این تاثیرات مثبت است. هر بار سفر که می رویم تا چندین ماه گویا نیازی به زیبایی کلینیکی و مراقبت های سلامتی زیادی نخواهیم داشت. سلامتیه روحی و فکری و ریلکسی هم که دیگه نیازی به گفتن نداره.

از طرفی، رهایی از شلوغی و هرج و مرج شهرها و زندگی روزمره، بهانه ای برای مسافرت به شهرها و مکان های خوش آب و هوا در فصل پاییز رقم می زند.

تماشای جلوه های زیبای طبیعت نظیر رودخانه ها، آبشارها و جنگل های پوشیده از برگ های رنگارنگ زرد و نارنجی و سبز، روحیه هر انسان هنردوست و عاشق طبیعت را بر می انگیزد. در کنار زیبایی های بی نظیر طبیعت در فصل پاییز، بازدید از آثار باستانی و اماکن تاریخی شهرهایی که دارای هوایی مطبوع و دلپذیر در این فصل هستند می تواند برای دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران جالب و هیجان انگیز باشد.

بسیاری از شهرهای ایران به دلیل قرارگیری در منطقه گرم و خشک، دارای آب و هوایی گرم و ناخوشایند در فصل تابستان هستند و از این رو گردشگران برای سفر به این شهرها در فصل تابستان کمتر از خود رغبت و علاقه نشان می دهند اما همین شهرها در فصل پاییز و حتی زمستان می توانند گزینه مناسبی برای مسافرت محسوب شوند و پذیرای علاقه مندان به گردشگری و طبیعت گردی باشند. شهرهایی نظیر اصفهان، شیراز، یزد، کرمان، چابهار و جزایر کیش و قشم به دلیل آب و هوای مناسب در فصل های مختلف، هر سال پذیرای مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان به خصوص در فصل پاییز هستند.

 

معرفی اماکن دیدنی شهرهای مقصد گردشگری در پاییز  

اولین نکته هنگام مسافرت به یک شهر شناسایی جاذبه های تاریخی و طبیعی آن است بنابراین در صورتی که گردشگران بدون اطلاعات اولیه برای سفر به آن شهر اقدام کنند قطعا از سفر خود لذت چندانی نخواهند برد. پس خوب است تا با مقاله بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز

https://faragasht.com/the-best-cities-in-iran-to-travel-in-autumn/

 در سایت رزرو تور فارا گشت منتشر شده را ببینی. در این صفحه؛ با این شهرها و مکان های دیدنی آشنا می شویم.

 

 

جزیره زیبای قشم، مقصد گردشگری در فصل پاییز

جزیره قشم که به عنوان بزرگترین جزیره ایران معرفی شده مکان های دیدی فراوانی دارد به طوری که حتی یک هفته اقامت در این جزیره نیز می تواند برای تماشای این مکان ها زمان اندکی باشد. وجود بازارهای مختلف پوشاک و لوازم خانگی با قیمت های بسیار مناسب، هر شخصی را وسوسه می کند که بیشتر وقت خود را در این بازارها سپری کند البته تماشای مکان های طبیعی و گردشگری آن نظیر جنگل های حرا، قلعه پرتغالی ها، دره ستارگان و تماشای غروب خورشید در ساحل زیبای آن در فصل پاییز می تواند لذت سفر را بیشتر کند.

وجود هتل های چند ستاره با امکانات رفاهی کامل و همچنین قیمت مناسب تاکسی های حمل و نقل مسافران سبب می شود تا بتوان در مورد هزینه های اضافی کمی صرفه جویی کرد و در عوض این هزینه ها را بیشتر برای خرید و تفریح صرف کرد.

جزیره کیش بهترین مکان برای گردشگری در پاییز

جزیره کیش یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوا برای سفر در فصل پاییز و زمستان است. این جزیره زیبا، شامل مناطق تفریحی، مراکز خرید و جاذبه های طبیعی فراوان است و به دلیل امکانات رفاهی و تفریحی کامل، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند به طوری که کمتر کسی را می توان یافت که حداقل یک بار به کیش سفر نکرده باشد.

مکان های تاریخی این جزیره عبارتند از کاریز یا قنات قدیمی جزیره، شهر حریره، کشتی یونانی به گل نشسته، قلعه وحشت و پارک ساحلی مرجان. بازدید از این اماکن تاریخی در کنار تفریحات ساحلی نظیر جت اسکی، غواصی در عمق دریا و کشتی سواری خالی از لطف نیست همچنین تفریحاتی از قبیل سافاری، دوچرخه سواری دور جزیره و بازدید از پارک دلفین ها و باغ پرندگان، لذت سفر به کیش را دو چندان می کند.

بندر چابهار، مناسب برای مسافرت در فصل پاییز

چابهار به عنوان یکی از مناطق آزاد در کشور، بسیار مورد توجه بازرگانان و تجار داخلی و خارجی است به طوری که دو اسکله بزرگ شهید بهشتی و شهید کلانتری، میزبان کشتی های اقیانوس پیما با گنجایش بیش از 70 هزار تن هستند اما جالب اینکه این بندر علاوه بر فعالیت های اقتصادی گسترده ای که در سطح کشور دارد در زمینه گردشگری نیز توانسته است خود را به خوبی نشان دهد و پذیرای گردشگران زیادی به خصوص در فصل پاییز باشد.

مناطق زیبا و دیدنی این بندر که در پاییز می توانی از آن ها دیدن کنی، نظیر کوه های مریخی، سواحل شنی و صخره ای زیبا، تالاب صورتی، روستای مسجو و تیس و درک و همچنین بندر گواتر و کوه های گل افشان بهترین مکان ها برای طبیعت گردی و لذت بردن از سکوت و آرامش آن است.

شهر کرمان و پاییز گردی

آب و هوای بی نظیر کرمان در فصل پاییز می تواند یکی دیگر از مقاصد گردشگری مسافران در این فصل باشد. جاذبه های گردشگری آن نظیر باغ فتح آباد، گنبد جبلیه و بازار کرمان از جمله مناطقی است که هر گردشگری هنگام ورود به کرمان از آن ها دیدن می کند.

شهر یزد در پاییز رنگ رنگ

شهر یزد سالانه مورد بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در فصل پاییز قرار می گیرد. آثار تاریخی مانند مسجد جامع، میدان امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان و باغ دولت آباد، تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و تاریخی است. هنگام کویرگردی می توان از تفریحاتی مانند سافاری و شترسواری در شن های نرم و روان کویر نیز بهره مند شد.

شهر اصفهان رو در پاییز ببین

اصفهان از گذشته مورد توجه اکثر گردشگران داخلی و خارجی در تمام فصول بوده است اما این شهر جلوه ای دیگر در فصل پاییز دارد. آثار و بناهای تاریخی و زیبای این شهر از قبیل میدان نقش جهان، منار جنبان، سی و سه پل، پل خواجو و... مورد توجه بسیاری از مردم است. وجود باغ های سرسبز و زیبای این شهر که در فصل پاییز جلوه ای دیگر به خود می گیرند آن را زیباتر از همیشه نشان می دهد و گردشگری در پاییز را رونق می دهد.

شیراز در پاییز مسافرتی از نوعی متفاوت

شهر شیراز یکی دیگر از شهرهای مناسب گردشگری در پاییز است. هوای گرم این منطقه سبب شده تا مسافران بیشتر در فصل پاییز به این شهر سفر کنند. وجود بناهایی نظیر باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی و نارنجستان قوام در دل طبیعت و داخل باغ هایی مملو از درختان رنگارنگ، به آن ها زیبایی بی نظیری می بخشد.  

انتخاب تور پاییزی ایرانگردی با یک آژانس معتبر و حرفه ای

 

واقعا میشه گفت همه جای ایران جاهای دیدنی و تماشایی داره. فرقی نمی کنه که الان در کدام یک از فصل های سال قرار داریم؛ چیزی که مهمه اینه که ما می ‌خوایم بهترین شهرها برای سفر در پاییز را انتخاب کنیم. ب

عضی از افراد به شهرهای مرکزی ایران یا شهرهای کویری علاقه دارن و می خوان آثار تاریخی را تماشا کنن. بعضی از مسافران هم هستند که دوست دارن فصل پاییز رو در کنار ساحل دریا سپری کنن و بعضی ها هم هوس زیارت کردن و طالب تور مشهد هوایی در این فصل. فرقی نمی کنه کدام را انتخاب می کنی وقتی قرار باشه با یکی از آژانس های مسافرتی مجری اصلی تور ایرانگردی ارزان با قطار یا هواپیما مثل فارا گشت به آدرس https://faragasht.com بخواهی برنامه ریزی رزرو هتل و بلیط های ارزان تور مسافرتی در پاییز را داشته باشی. سفر با تور مشهد هوایی؛ تور کیش از تهران، تور یزد، تور شیراز، تور اصفهان، تور کرمان، تور چابهار، تور قشم و کلی شهرهای دیدنی دیگر که از تخصصهای فارا گشت است، بسیار ارزان و کامل اجرا می شوند. تماس بگیر و با خیال راحت برنامه سفرت را سفارش بده.

خوب حالا نظر شما چیه؟ شهری رو که برای مسافرتت در پاییز دوست داشتی ببینی انتخاب کردی؟ مطمئنا خواندن این مقاله خیلی کمکت می کنه. برای رزرو هتل، بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس و خدمات گردشگری و گشت از جاهای دیدنی در پاییز رنگارنگ را هم به فارا گشت بسپار و فقط برو چمدانت را ببند.

 

منبع: robeka.ir

1084 نمایش

نظر دادن