AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 مهر 1399 ساعت 17:33

قیمت خرید و نصب پنجره دوجداره برای ویلا

قیمت پنجره دوجداره و قیمت حفاظ کرکره برقی پنجره به واسطه خرید روزافزون پنجره و کرکره جدید برای ساختمان‌های نوساز و یا بازسازی و جایگزینی با مدل قدیمی، مواردی هستند که اخیرا توجه افراد زیادی را جلب کرده است. چراکه امنیت یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای انسان امروزی به حساب می‌آید. پنجره دوجداره و کرکره برقی پنجره و بالکن جهت بالا بردن امنیت، در سال‌های اخیر به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب ابتدا قصد داریم به کاربردها، انواع و عوامل موثر در تعیین قیمت پنجره دوجداره پرداخته و در ادامه به طور مفصل به قیمت حفاظ کرکره برقی پنجره بپرازیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید پنجره‌های چوبی و یا آلومینیومی قدیمی را با پنجره‌های دوجداره جدید تعویض نمایید و یا در نظر دارید کرکره برقی پنجره ویلا تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید.

 

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره جزو مدل‌های بسیار جدید از انواع پنجره‌ها هستند که بسیار متنوع بوده و انتخاب از میان مدل‌های مختلف آن به سلیقه مشتری، نوع ساختمان یا واحد مسکونی، تجاری، ویلایی و... بستگی دارد.

مزیت و کاربردهای مختلف پنجره دوجداره

پنجره‌ دو جداره محصولی است که اگر تمامی استانداردهای تولید و نصب آن در کنار سایر استانداردهای ساخت و ساز در یک منزل یا ویلا اجرا شود، کارایی بسیار بالایی خواهد داشت. کاربردهای مختلفی برای هر مدل از پنجره دوجداره وجود دارد. برخی از مدل‌های ثابت تنها برای افزایش زیبایی نما به کار می‌روند. نصب پنجره دوجداره برای خانه و به خصوص ویلا در محوطه و فضای باز مزایای زیادی دارد، چرا که مقدار زیادی گرما و حرارت داخل خانه از طریق پنجره‌های غیراستاندارد هدر رفته و از بین می‌رود. دوجداره بودن پنجره موجب می‌شود تا این گرما حفظ شده و همچنین هزینه‌های سوخت و گرمایش و یا در فصل گرما هزینه سرمایش به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در این شرایط ساکنان خانه مسکونی یا ویلا می‌توانند از گرمای محیط داخلی لذت ببرند. همچنین این پنجره‌ها سبب کاهش تولید کربن نیز خواهند شد. با روند صعودی و رو به رشد قیمت‌ها، انتظار می‌رود که قیمت انرژی در چند سال آینده افزایش یابد و نصب پنجره دوجداره نیز یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است و به مرور زمان ارزش آن نیز بیشتر می‌شود. عایق بندی و هوابندی پنجره‌های دوجداره علاوه بر جلوگیری از هدر رفت حرارت از تبادل صوت، برودت و... نیز جلوگيری می‌نماید. انواع پنجره دوجداره برای افزایش امنیت هم به میزان چشمگیری کاربرد دارد. به خصوص در محیط خلوت و دور از مناطق شهری که پنجره دوجداره را برای خانه و یا ویلا بسیار مناسب می‌کند.

انواع مدل‌های پنجره دوجداره

انواع مختلفی از لحاظ شکل ظاهری، ثابت بودن و یا نوع بازشوی پنجره‌های دوجداره وجود دارد و مدل‌های مختلف آن است که قیمت پنجره دوجداره را مشخص می‌کند. در زیر به برخی مدل‌های آن اشاره می‌شود:

  • پنجره دوجداره تک لنگه بدون باز شو
  • پنجره دوجداره دارای کتیبه
  • پنجره دوجداره تک لنگه
  • پنجره دوجداره دو لنگه
  • پنجره دوجداره سه لنگه
  • پنجره دوجداره چهار لنگه
  • پنجره دوجداره کشویی
  • پنجره دوجداره قوس‌دار و ...

عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت پنجره دوجداره

عوامل گسترده‌ای در تعیین قیمت پنجره دوجداره اثرگذارند. قیمت پنجره دوجداره تا حد زیادی به قیمت متریال مصرفی بستگی دارد. به دلیل اینکه درپنجره دو جداره از پروفیل پهن‌تر استفاده شده و از شیشه دوجداره استفاده می‌شود، لذا قیمت پنجره دوجداره از پنجره تک جداره بالاتر خواهد بود.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت پنجره دوجداره، داشتن کتیبه و نوع یراق آلات آن است، که به طور مشخص روی قیمت پنجره دوجداره تاثیر خواهد گذاشت. باید توجه داشت که در قیمت انواع پنجره دوجداره نوع پروفیل به کار گرفته شده در ساخت نیز، سبب می‌شود تا قیمت‌های متفاوتی با هم داشته باشند. قیمت پنجره دوجداره کشویی از پنجره بازشوی محوری بیشتر است. به طور کلی عوامل موثر در قیمت پنجره دوجداره شامل این موارد هستند:

  • ابعاد پنجره دوجداره
  • تعداد بازشو یا کشویی بودن پنجره دوجداره
  • نوع پروفیل پنجره
  • نوع رنگ آمیزی در و پنجره دوجداره (لمینت، پروفیل رنگی، طرح چوب، روکش آلومینیومی و...)
  • تعداد لنگه‌های پنجره دوجداره (دو لنگه، سه لنگه، چهار لنگه و...)
  • رنگ و نوع شیشه دوجداره (سکوریت، لمینت)
  • گالوانیزه استفاده شده در داخل بدنه پنجره و...

برخی از تولید کنندگان برای آن که قیمت پنجره‌ دو جداره را پایین بیاورند، از یراق‌‌ آلات غیر استاندارد استفاده می‌کنند که شامل لولا، دستگیره‌، کمربندی دور قاب و... می‌شود. بنابراین خرید مطمئن و باکیفیت از مراکز معتبر بسیار حائز اهمیت است.

کرکره برقی پنجره

کرکره برقی نوعی در اتوماتیک است که پیشرفت و گسترش تکنولوژی موجب ساخت آن شد. به صورتی که امروزه اغلب اماکن تجاری که در سالیان گذشته از کرکره آهنی استفاده می‌نمودند اقدام به تعویض کرکره کرده‌اند؛ چرا که این نوع کرکره از لحاظ امنیت بهتر از انواع کرکره قدیمی می‌باشد.

کرکره برقی نسبت به کرکره فلزی قدیمی نیازمند تعمیر و نگهداری کمتری بوده که این امر ناشی از راحتی در باز و بسته شدن آن است. انواع کرکره برقی به خاطر داشتن ظاهر شیک خود نمایی مدرن به ساختمان می‌دهند. یکی از انواع جدید کرکره برقی استفاده از آن به عنوان کرکره برقی پنجره است؛ چرا که اغلب قسمت‌های پنجره به طور معمول از شیشه ساخته شده و دارای ضریب امنیتی بسیار پایینی هستند. به همین جهت نیاز به یک وسیله حفاظتی دائمی است. انواع کرکره برقی پنجره می‌توانند وظیفه حفظ امنیت را برای پنجره‌های واحدهای ویلایی، مسکونی، تجاری و... به عهده بگیرند.

 

کرکره برقی پنجره ویلا

در حال حاضر با پیشرفت روزافزون تکنولوژی تجهیزات امنیتی و حفاظتی شامل انواع درب اتوماتیک هم شده و از کرکره برقی در ساختمان مسکونی منازل و تامین امنیت ویلاها استفاده می‌شود. این نوع از کرکره جایگزین کرکره فلزی شده است. از جمله دلایل کاربرد گسترده آن، می‌توان به بی صدا بودن در زمان باز و بسته شدن و همچنین فضای کمی که اشغال می‌کند، اشاره کرد.

یکی از مدل‌های کرکره، کرکره برقی پنجره است که به جای نرده فلزی حفاظ پنجره نصب می‌شود. زیرا استفاده از این نوع کرکره هم بسیار شیک و زیبا است و هم با استفاده از این کرکره افراد می‌توانند در زمان لزوم با بالا بردن کرکره، دسترسی لازم را به فضای بیرون داشته باشند. استفاده از حفاظ نرده‌ای باعث مسدود شدن کامل پنجره می‌شد. همچنین استفاده از کرکره پنجره باعث ایجاد فضای مدرن برای ساختمان می‌گردد. جنس تیغه کرکره‌ها از نوع فولاد منیزیم است که می‌تواند به صورت فوم دار، دو پل و تک پل باشد. این نوع به کرکره برقی پنجره ویلا معروف است که بیشتر برای ویلا و ساختمان‌های با رفت و آمد محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع بسیار جدید کرکره برقی با تیغه شفاف از جنس پلی کربنات می‌باشد که حالت شیشه داشته و استفاده از این نوع کرکره موجب ورود نور در روز و استفاده از نور طبیعی در ساختمان در شرایطی است که حتی کرکره برقی پنجره بسته است.

مشخصات و کاربردهای کرکره برقی پنجره ویلا

کرکره برقی پنجره ویلا به وسیله ریموت کنترل باز و بسته شده و با بهره بردن از تیغه کرکره جمع شونده و موتور رول کرکره به سادگی می‌توان فضای امنی برای محیط داخلی ساختمان و ویلا فراهم آورد. موتور و رول جمع کننده تیغه روکار بوده و بالای پنجره قرار می‌گیرد. این روش نصب و استفاده از کرکره برقی در ساختمان ساخته شده، راحت و بدون دردسر است. رول کرکره برقی جلوی پنجره نبوده و منجر به کاهش نور نخواهد شد. در کرکره برقی پنجره با مدل تیغه غیر شفاف قابلیت جلوگیری از ورود اشعه و نور خورشید به محیط داخل خانه وجود دارد. این نوع کرکره نقش بسیار اساسی و زیادی در جلوگیری از اتلاف و هدر رفت انرژی در فصول سرد و گرم سال دارد. به طوری که در فصل گرما با ایجاد فضای عایق مابین محیط داخلی و محیط بیرونی ساختمان، مانع از ورود گرما به داخل ساختمان می‌شود. بالعکس این قضیه در فصل سرد سال نیز جریان دارد؛ یعنی مانع از خروج انرژی گرمایی از داخل ساختمان می‌شود. همچنین نوعی عایق صوت در مقابل بیرون رفتن صدا از داخل بوده و از ورود صدای بلند به درون خانه نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مانع از ورود گرد و خاک و غبار نیز خواهد شد. رنگ بندی گسترده و متنوع این کرکره‌ها موجب شده تا مشتری بتواند هماهنگ با نمای ظاهری ساختمان، مطابق با سلیقه خود، رنگ دلخواه خود را برای تیغه کرکره سفارش داده و از تماشای ظاهر و نمای ساختمان بسیار زیبا نهایت لذت را ببرد.

عوامل موثر و تعیین کننده قیمت حفاظ کرکره برقی پنجره

قیمت حفاظ کرکره برقی پنجره یکی از عواملی است که در انتخاب مشتری بسیار تاثیرگذار است. به لحاظ رده بندی قیمتی تیغه کرکره برقی آلومینیوم ارزان تر از تمامی مدل‌ها بوده، بعد از آن تیغه کرکره آلومینیوم غضروفی قرار داشته و جدیدترین مدل که تیغه کرکره پلی کربنات شفاف می‌باشد، بالاترین رده قیمت را در میان تمامی مدل‌ها دارا است. برای کرکره برقی پنجره بسته به ابعاد پنجره، متراژ تیغه مصرفی متفاوت است و قیمت تیغه است که در تعیین قیمت کرکره برقی پنجره تاثیر دارد. این قیمت تمام شده در پنجره‌های کوچک مقیاس کمتر بوده و در پنجره‌های با ابعاد بزرگ به این دلیل که بخش عمده قیمت مربوط به قیمت تیغه است، قیمت بالاتر می‌باشد.

کلام آخر

بسیاری از ساختمان‌ها در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند که همچنان‌ پنجره قدیمی دارند و پنجره‌های ساختمان‌ها و ویلاهای نوساخت است که دوجداره شده و از حفاظ کرکره برقی پنجره استفاده می‌کنند. در ساختمان‌های قدیمی ساز، پنجره‌ها استاندارد خاصی نداشتند و در اندازه‌های مختلف و از جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، آلومینیومی و... ساخته می‌شدند. شاید هنوز هم اکثر افراد برای تعویض پنجره و حفاظ، این تصور را دارند که باید همه محیط اطراف را به هم بریزند، تخریب کنند، پنجره یا حفاظ قدیمی را با تخریب زیاد از جا درآورند و در نهایت پنجره و یا کرکره برقی جدید را نصب کنند و برای بازسازی اطراف محل نصب بنایی کنند. این ذهنیت باعث می‌شود که خیلی از افراد برای تعویض پنجره قدیمی یا حفاظ نرده‌ای پنجره خود اقدام نکنند و با منصرف شدن از این کار، خود را از مزایای استفاده از این محصولات محروم نمایند. اما امروزه نصب و استفاده از پنجره دوجداره و کرکره برقی پنجره، بیشترین اهمیت و ضرورت را در جایگزینی با مدل‌های قدیمی دارد که شامل شکل ظاهری، زیبایی و هماهنگی با نمای ساختمان، ضد سرقت بودن، صرفه جویی در مصرف انرژی به واسطه خاصیت عایقی و عدم ورود نور، سرما، گرما و جلوگیری از گسترش آلودگی صوتی و ورود صدای محیط بیرون به داخل ساختمان، کمک به حفظ محیط زیست، مقاومت در برابر زلزله، افزایش ارزش اقتصادی ملک و... می‌باشد. ویژگی‌های مثبت پنجره‌های دوجداره آنقدر زیاد است که طی سال‌های اخیر پس از تولید و عرضه آن‌ها، بسیاری از سازندگان و متخصصان ساخت و ساز، ترجیح می‌دهند بدون توجه به مقایسه قیمت پنجره دوجداره و قیمت حفاظ کرکره برقی پنجره با مدل‌های معمولی در پروژه‌های ساختمانی خود، از این پنجره‌های نسل جدید استفاده کنند.

گروه ایمن دیده بان یک مجموعه فعال در حوزه فروش و نصب انواع تجهیزات امنیتی اماکن در تهران است. شما می‌توانید برای استعلام قیمت، خرید و نصب انواع کرکره برقی و پنجره دوجداره از طریق مراجعه به وبسایت دیده بان و یا تماس با شماره 02191024104 اقدام نمایید. کارشناسان و مشاورین این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی نیازهای ما خواهند بود.

2573 نمایش