AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 22 شهریور 1399 ساعت 08:52

جزیره رنگین کمان واقع در بندر هرمز کجاست؟ +تصاویر

جزیره رنگین کمان، نامی که شاید برخی شنیده باشند و برخی هم تاکنون به گوششان نخورده باشد اما اگر دلتان می خواهد سرزمینی هزار رنگ را ببینید حتما دیدنش را از دست ندهید.  

یکی از جزیره‌­های جنوبی در نقشه ایران، جزیره هرمز است. هرمز فقط یک جزیره نیست. بلکه سرزمینی از عجایب است؛ جزیره‌ای قرمز رنگ که از دل دریا بیرون آمده است. جزیره‌­ای هزار رنگ که هر گوشه آن قصه­‌ای برای شنیدن یا منظره‌­ای برای دیدن دارد. این سرزمین خاک‌های رنگارنگ، جایی است که سرخی خاک و آب دریا در آن درهم آمیخته‌­ است. جزیره‌­ای که می­‌گویند یکی از مکان‌هایی است که قبل از مرگ باید دید!

چگونه به جزیره هرمز برویم؟

برای رفتن به جزیره هرمز، باید ابتدا به بندرعباس بروید. می‌توانید با قطار یا سرویس‌های اتومبیل‌های کرایه‌ای مسافرتی در ایران، یا حتی با هواپیما به آنجا بروید. می­‌توانید در اسکله شهید حقانی مستقر شوید؛ چهل دقیقه بعد شما در هرمز خواهید بود. همچنین می‌توانید به بندرعباس و سپس به جزیره قشم بروید. بعد از آن با قایق به سمت هرمز بروید. در بندر عباس می‌توانید در قایق­‌های اسکله، که هر پانزده دقیقه یک بار از ساعت چهار صبح تا چهار بعد از ظهر به قشم می­‌روند مستقر شوید و از آنجا به هرمز بروید.

جزیره رنگین کمان

جزیره هرمز کجاسـت؟

جزیرۀ هرمز سال‌ها به عنوان یک مقـصد توریسـتی شناخته شده در ایران مطرح نبود و توریست‌هایی که می‌خواستند به جزایر خلیج فارس سفر کنند تصور می­‌کردند که به جزیره کیش یا قشم خواهند رفت. اما هنگامی که اولین گروه گردشگری به هرمز رفتند و آلبوم‌هایی از تصاویر خاک‌های رنگی و جاذبه­‌های شگفت انگیز آنجا تهیه کردند، جزیره هرمز شناخته‌تر شد و بسیاری از تورهای ایران گردی به خصوص در فصل زمستان به آنجا سفر کردند.

سفر به هرمز برای گردشگران یک تجربه متفاوت است. شاید به همـین دلیل اسـت که آن­ها می‌­گویند هر کس قبل از مرگ باید از هرمز دیدن کند. مطمئناً شما خواهید پرسید : “این تجربه متفاوت چیست؟این فقط یک جزیره با صخره‌­های ساحلی بزرگ اسـت” اما در واقع فقط صخره و دریا نیست. جـزیره هرمز مـملو از رنگ اسـت. از خاک و صخره تا کوه و دالان. مناظر اطراف‌تان همگی به رنگ قرمز و نارنجی و زرد و سفید هستند و هنگامی که در میان آنها قدم می‌گذارید احساس غرق شدن در یک جزیره اسرار آمیز را دارید که با همه جا فرق دارد.

جزیره هرمز

تاریخچه جزیره هرمز

هرمز یک جزیره قدیمی است. منابع تاریخی، قدمت آن را ششصد میلیون سال بیان می­‌کنـند. همان منابع می‌گویند هرمـز قبل از حمله مغول‌ها تجارت پر رونقی داشته است. هنگامی که مغول‌ها به آنجا رفتند، خانه‌ها و روستاها را اشغال کردند. برخی از مردم به قشم و برخی به بندر گمبرون (بندرعباس کنونی) رفتند و یک شهر به نام هرمز ساختند، چرا که این نام متعلق به شهر باستانی آنان بود.

چه زمانی به جزیره هرمـز باید سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز فصل زمستان است. همچنین پدیده‌­های طبیعی مانند مهاجرت پرندگان و لاک پشت‌ها نیز در این فصل رخ می‌­دهد.

جزیره هزار رنگ

کدام قسمت جزیره هرمز برای اقامت مناسب است؟

هنگامی که تصمیم می‌­گیرید به جزیره هرمز سفر کنید، باید خود را آماده کنید چرا که در آن مراکز خرید بزرگ و هتل‌های مجلل وجود ندارد. همه چیز در آنجا باستانی، بکر و حقیقی است و این همان چیزی است که این جزیره را خاص می‌کند چرا که هیچ گونه نشانه ای از زندگی شهری را ندارد.اگر ترجیح می‌دهید در خانه­‌های محلی هرمز اقامت کنید، نان محلی آن جا را امتحان کنید.این نان از آرد، روغن،ماهی ساردین و خاک قرمز هرمز و پوست نارنج تهیه می­‌شود و از غذاهای سنتی ایرانی است.

راه‌­های دیگری نیز برای اقامت در جزیره وجود دارد. یکی از راه­‌ها اقامت در اقامتگاه‌­های ساحلی ارزان ­قیمت است که برای مسافران ساخته شده اند. همچنین بسیاری از مهمان­ خانه های محلی وجود دارند که می‌­توانید با قیمت مناسب در آنجا اقامت کنید. یکی از راه‌­های دیگر رفتن به قشم و اقامت در هتل‌های آنجاست.

در جزیره هرمز چه غذاهایی بخوریم؟

در جزیره هرمز تنها تعداد کمی فروشگاه کوچک برای فروش فلافل و سمبوسه وجود دارد ولی غذاهای متنوعی برای انتخاب وجود دارد. برای مثال می‌­توانید غذاهای محلی سفارش دهید. قـلیه ماهی یکی از غذاهای پرطرفدار این جزیره است چرا که از ماهی تازه تهیه می­‌شود. همچنین می­‌توانید به رستوران‌های محلی بروید و یا حتی خودتان آشپزی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1259 نمایش